U svijetu u kojem moda često postaje brza, prolazna i generična, Dragica Kantoci odlučila je ići suprotnim smjerom – onim osobnim, pažljivim i razigrano ženstvenim. Nakon završenog Tekstilno-tehnološkog fakulteta i iskustva rada u struci, pokreće vlastiti brend dra’n’gulie, u kojem svaki ukrasni detalj ima dušu, a svaka kopča, mašna ili gumica – svoju priču.
– Nakon završetka Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu i rada u struci, odlučila sam se za pokretanje vlastitog biznisa; ostvarivanje svoje vizije. Stvaranje proizvoda koji oduševljavaju tržište, ispunjavanje želja stalnih i novih kupaca, realiziranje vlastitih ideja u radu s tekstilom – moja je strast. dra'n'gulie brend, kao što mu ime daje naslutiti, odnosi se na sve one slatke drangulijice, srcu drage sitnice koje volimo, želimo ih još i ne želimo ih se riješiti! To su šarene mašne kravate, kopče za kosu, rajfovi, scrunchie gumice za kosu, baby trakice i vezice za dudu – otkriva Dragica.
Put prema brendu bio je prirodan nastavak njezine kreativne energije, bilježnica punih ideja i ljubavi prema tekstilu.
– Nakon određenog perioda rada u struci, shvatila sam da želim razvijati vlastite ideje koje sam godinama nosila u sebi i zapisivala u svoje bilježnice. Nešto što će uveseljavati kako mene tako i druge kojima će se moje ideje sviđati. Imala sam zapravo dugačku listu svega što bih mogla i željela raditi. Tako sam odlučila fokus staviti na tekstilnim modnim dodacima. U toj odluci prvenstveno je presudila ljubav prema samom procesu stvaranja manjih tekstilnih proizvoda kao i potražnja te isplativost izrade – objašnjava.
Njezin radni dan često uključuje raznolike zadatke – jer izrađuje komade za žene, majke, djevojčice i bebe. Taj balans zahtijeva i dobru strategiju predstavljanja.
– Obzirom da su moji najčešći kupci mlade mame koje vole birati modne dodatke koje će nositi na posao, proizvode za svoju bebu, poklone za svoje prijateljice, kolegice s posla i ostale drage ljude, bitno mi je da u jednakoj mjeri putem objavama na društvenim mrežama predstavljam svaku skupinu proizvoda. Pošto poslujem putem online narudžbi (i periodično izlaganjem proizvoda na sajmovima/festivalima), najčešće je najveća potražnja za onim proizvodima koji su predstavljeni među zadnjim objavama. Zbog toga je bitan upravo taj balans objava različitih skupina proizvoda, a pri tome mi je bitno da se estetski sve uklapa jedno s drugim – kaže Dragica.
Proces stvaranja svakog komada počinje nečim jednostavnim – skicom, idejom, a zatim kreće spontani kroj i ručni rad.
– Pri naletu inspiracije za izradom novog modela određenog proizvoda, prvi korak je njegova skica kako ga trenutno zamišljam. Nakon toga prostoručno krojim materijal bez određenih mjera, već samo „iz glave“. Dimenzije tog kroja zapisujem i ako novonastali proizvod ispadne željeno i kako sam zamislila, kreće izrada kroja iz tvrdog papira koji će mi služiti kao standard za izradu svakog novog proizvoda u tom modelu/obliku, a u drugačijim dezenima, bojama i materijalima. –
Pri izboru materijala vodi se sezonom, estetikom i dugotrajnošću – jer dra’n’gulie komadi nisu za jednokratnu uporabu.
– Odabir materijala za pojedine proizvode podosta ovisi o razdoblju u godini. S dolaskom toplijih dana preferiram pamučne prozračne materijale koji se lako uklapaju u proljetno-ljetne kombinacije, no ovisi i o prigodama za koje se modni dodaci traže. Tako će za svečane prilike poput krstitka, vjenčanja, promocija, djevojačkih večeri, ... biti traženi proizvodi iz nježnog premium satena. Bez obzira na vrstu materijala, bitno mi je da se proizvod može koristiti tijekom dužeg perioda nošenja i da previše ne gubi vrijednost nakon pranja. To postižem kvalitetom izrade; manje ljepljenja, a više učvršćivanja strojnim i ručnim šivanjem – objasnila nam je.
Inspiraciju često pronalazi tamo gdje drugi vide samo police – u tekstilnim trgovinama, gdje boje i teksture pokreću lavinu ideja.
– Oduvijek su me fascinirale i inspirirale boje, teksture, dezeni, razne vrste sirovinskih sastava i mogućnosti koje nam tekstil pruža ako ga koristimo kao materiju za neko svoje umjetničko izražavanje. Ideje za novim proizvodima naviru u mojoj glavi samim ulaskom u tekstilnu trgovinu i prvim pogledom na neki novi materijal. Obožavam odlazak u trgovine tekstilom jer tamo često dobivam nalet inspiracije i motivacije za stvaranjem – kaže Dragica.
Iako se izražava kroz vlastitu estetiku, ne bježi od tržišnih potreba – naprotiv, često iz njih nastaju najuspješniji proizvodi.
– Kreativni rad s tekstilom je čisto umjetničko izražavanje koje može biti jako smirujuće. Ipak, potrebno je slušati želje i zahtjeve tržišta i pratiti modne trendove. Ja osobno volim primati sugestije i posebne želje svojih kupaca ako su izvedive jer upravo iz takvih želja nastali su neki proizvodi iz stalne dra’n’gulie ponude i jedni su od najtraženijih! Tako da sam apsolutno otvorena za balansiranje vlastitog umjetničkog izričaja uz zahtjeve tržišta. Samim time što se radi o tekstilnim materijalima, nema toga što mi je mrsko od njih izrađivati. –
Neki komadi, međutim, nadilaze estetiku i postaju dirljiva sjećanja – kao slučaj narudžbe od stare djedove košulje.
– Zauvijek će mi ostati u pamćenju narudžba od prije nekoliko godina kad je jedna djevojka sa mnom dogovorila izradu tri mašne kravate/ogrlice za sebe i svoje sestre iz plave karirane košulje svog pokojnog djeda. Cijela ta situacija bila mi je toliko dirljiva da sam odlučila snimiti video za objavu; košulja prije i nakon što je želja te djevojke bila ispunjena. Video je pokrenuo lavinu komentara i dirljivih emocija te sjećanja na naše djedove koji su nekako najčešće nosili karirane košulje zasukanih rukava – prisjetila se.
A u planovima za budućnost ne nedostaje ambicije, ali ni potrebe za dijeljenjem znanja i povezivanjem s drugima.
– Kako bi online predstavljanje proizvoda bilo jasno organizirano i sistematizirano, plan je izrada web stranice/kataloga gdje će se kupci lakše odlučiti pri odabiru željene vrste proizvoda. Također, kako sam osoba koja voli prenositi znanje, voljela bih s vremenom započeti s održavanjem radionica izrade pojedinih modnih dodataka koje je moguće i improvizirano izraditi bez potrebe za raznim strojevima i alatima koje koristim u radionici. Zamišljam to kao divno iskustvo druženja i međusobnog upoznavanja uz kreativno izražavanje odnosno, izradu neodoljivih modnih dodataka koji će se kasnije moći svakodnevno upotrebljavati – zaključuje Dragica.
Divu Moments potražite na kioscima od 5. srpnja po cijeni od 7 eura. Na kioscima smo cijelo ljeto