Mlada znanstvenica Doris Vukšić predstavila knjigu "Inovativnost i imidž Hrvatske"

Doktorica znanosti, komunikacijska stručnjakinja, autorica znanstvenih radova… samo su neke od uloga koje se pripisuju Doris Vukšić, mladoj znanstvenici, supruzi i majci trogodišnje Brune i sedmomjesečnog Roka, koja je upravo objavila svoju prvu knjigu 'Inovativnost i imidž Hrvatske'.
Vidi originalni članak

Nedavno si proglašena jednom od žena koje osobito inspiriraju, osjećaš li se tako? Jesi li uopće svjesna uspjeha koji si postigla?

Svakako nisam naviknuta da su svjetla reflektora uperena u mene, upravo suprotno, ja sam obično ona iza kamere koja piše govore, priprema medije, mentorira javni nastup… No, kada već u ranim tridesetima postaneš dio znanstvene zajednice, tvoj trud i rad prizna struka, a tvoj uspjeh postane inspiracija drugima, shvatiš da si ipak napravio nešto vrijedno spomena. Dodamo li tome i ulogu supruge i majke dvoje prekrasnih malih anđela, mogu samo reći da sam ponosna i iznimno zahvalna Onome gore što je sve to lijepo posložio…

Od kud ideja za napisati ovu knjigu? Što te inspiriralo?

Ljudi… Svakodnevno me inspiriraju mladi i sposobni ljudi, inovativni poduzetnici i startupovi koji svoje ideje uspješno razvijaju u inovativne proizvode kojima osvajaju globalno tržište.  Upravo uz njih  postala sam svjesna potencijala koji Hrvatska ima, a nedovoljno ga komunicira svijetu, oni su razlog zbog kojeg sam doktorirala na području brendiranja zemlje i zašto se danas ustrajno zalažem za snažniju promociju hrvatske inovativnosti u svijetu. Stoga me neizmjerno veseli komunicirati medijima i široj javnosti uspješne priče o ljudima koji svojim radom, trudom i sposobnošću svakodnevno pokazuju da se u Hrvatskoj može uspjeti.

Pišeš o ulozi i mogućnostima korištenju inovativnosti kao komunikacijskog alata za jačanje imidža Hrvatske. Koje su zapravo ključne poruke koje knjiga šalje, tvoje preporuke?

Rezultati istraživanja koje sam provela nedvojbeno ukazuju kako inovativnost, znanost i visoka tehnologija u najmanjoj mjeri predstavljaju imidž Hrvatske te kako se svaki peti Hrvat nije mogao dosjetiti niti jednog hrvatskog izumitelja i izuma. Hrvatska, da bi naglasila svoju izvornost, jedinstvenost i autentičnost, mora jačati svoj imidž inovativne zemlje na temelju tri ključna područja - izumiteljske tradicije koja je već ukorijenjena u hrvatski identitet, povoljnih ekonomskih indikatora inovativnosti te snažnog inovacijskog potencijala. Smatram kako je svijetu potrebno komunicirati jedinstvenu poruku koja će, osim tradicionalnih diplomatskih aktivnosti i fokusiranja na turizam, obuhvatiti i područje inovativnosti, bilo kroz jačanje promocijskih ili gospodarskih aktivnosti. Jedan od načina je učiniti Teslu, Boškovića, Vrančića, Rimca, Lauca, Primorca, Sabola i brojne druge perjanice hrvatske inovativnosti, ambasadorima hrvatske inovativnosti.  Podizanjem svjesnosti javnosti o hrvatskim izumima i inovatorima, Hrvatska može postati domovina svojevrsnog izumiteljskog talenta, a stvaranjem povoljnog poduzetničkog okruženja, priljeva rizičnog kapitala te otvorenosti prema pametnim rješenjima – i zemlja u koju će investitori rado ulagati.

Kako je biti žena u muškom svijetu, svijetu visoke tehnologije?

Istaknula bih svakako iznimno slabu zastupljenost žena primjerice u ICT industriji, odnosno informacijsko-komunikacijskim tehnologijama. Hrvatska u ovom kontekstu slijedi svjetski trend gdje su i dalje poslovi programera, developera i razvojnih tehnologa rezervirani upravo za muškarce. Iznimka ovom pravilu je svakako naša tvrtka Bellabeat, najbolji zdravstveni startup u Europi, koji zapošljava više od 65% žena u high-techu. Mislim da naše vrijeme tek dolazi.

Kako uspijevaš balansirati znanost, poslovne obveze i dvoje male djece?

Smatram kako mi je vlastita upornost, požrtvovnost i dobra organizacija itekako pomogla ostvariti svojevrsni balans između komunikacijskih projekata i meni najdraže uloge mame. Postavila sam si jasan cilj kako se želim profesionalno izgraditi i na tome svakodnevno ustrajem, pa sam tako još s Brunom u trbuhu radila na doktoratu, a s dvomjesečnim Rokom finalizirala sam svoju prvu knjigu… Jednostavno svaki dan vidim kao novu priliku, svaki projekt kao novi izazov i hrabro grabim naprijed.

Imaš li dugoročni plan svoje karijere – gdje se vidiš za deset godina?

Svakako se vidim u području strateškog komuniciranja država, bilo da je riječ o odnosima s javnošću, međunarodnim poslovima ili javnoj diplomaciji… Voljela bih i dalje učiti od najboljih, usavršavati se i dijeliti stečeno znanje.

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".