Nedavno si proglašena jednom od žena koje osobito inspiriraju, osjećaš li se tako? Jesi li uopće svjesna uspjeha koji si postigla?
Svakako nisam naviknuta da su svjetla reflektora uperena u mene, upravo suprotno, ja sam obično ona iza kamere koja piše govore, priprema medije, mentorira javni nastup… No, kada već u ranim tridesetima postaneš dio znanstvene zajednice, tvoj trud i rad prizna struka, a tvoj uspjeh postane inspiracija drugima, shvatiš da si ipak napravio nešto vrijedno spomena. Dodamo li tome i ulogu supruge i majke dvoje prekrasnih malih anđela, mogu samo reći da sam ponosna i iznimno zahvalna Onome gore što je sve to lijepo posložio…
Od kud ideja za napisati ovu knjigu? Što te inspiriralo?
Ljudi… Svakodnevno me inspiriraju mladi i sposobni ljudi, inovativni poduzetnici i startupovi koji svoje ideje uspješno razvijaju u inovativne proizvode kojima osvajaju globalno tržište. Upravo uz njih postala sam svjesna potencijala koji Hrvatska ima, a nedovoljno ga komunicira svijetu, oni su razlog zbog kojeg sam doktorirala na području brendiranja zemlje i zašto se danas ustrajno zalažem za snažniju promociju hrvatske inovativnosti u svijetu. Stoga me neizmjerno veseli komunicirati medijima i široj javnosti uspješne priče o ljudima koji svojim radom, trudom i sposobnošću svakodnevno pokazuju da se u Hrvatskoj može uspjeti.
Pišeš o ulozi i mogućnostima korištenju inovativnosti kao komunikacijskog alata za jačanje imidža Hrvatske. Koje su zapravo ključne poruke koje knjiga šalje, tvoje preporuke?
Rezultati istraživanja koje sam provela nedvojbeno ukazuju kako inovativnost, znanost i visoka tehnologija u najmanjoj mjeri predstavljaju imidž Hrvatske te kako se svaki peti Hrvat nije mogao dosjetiti niti jednog hrvatskog izumitelja i izuma. Hrvatska, da bi naglasila svoju izvornost, jedinstvenost i autentičnost, mora jačati svoj imidž inovativne zemlje na temelju tri ključna područja - izumiteljske tradicije koja je već ukorijenjena u hrvatski identitet, povoljnih ekonomskih indikatora inovativnosti te snažnog inovacijskog potencijala. Smatram kako je svijetu potrebno komunicirati jedinstvenu poruku koja će, osim tradicionalnih diplomatskih aktivnosti i fokusiranja na turizam, obuhvatiti i područje inovativnosti, bilo kroz jačanje promocijskih ili gospodarskih aktivnosti. Jedan od načina je učiniti Teslu, Boškovića, Vrančića, Rimca, Lauca, Primorca, Sabola i brojne druge perjanice hrvatske inovativnosti, ambasadorima hrvatske inovativnosti. Podizanjem svjesnosti javnosti o hrvatskim izumima i inovatorima, Hrvatska može postati domovina svojevrsnog izumiteljskog talenta, a stvaranjem povoljnog poduzetničkog okruženja, priljeva rizičnog kapitala te otvorenosti prema pametnim rješenjima – i zemlja u koju će investitori rado ulagati.
Kako je biti žena u muškom svijetu, svijetu visoke tehnologije?
Istaknula bih svakako iznimno slabu zastupljenost žena primjerice u ICT industriji, odnosno informacijsko-komunikacijskim tehnologijama. Hrvatska u ovom kontekstu slijedi svjetski trend gdje su i dalje poslovi programera, developera i razvojnih tehnologa rezervirani upravo za muškarce. Iznimka ovom pravilu je svakako naša tvrtka Bellabeat, najbolji zdravstveni startup u Europi, koji zapošljava više od 65% žena u high-techu. Mislim da naše vrijeme tek dolazi.
Kako uspijevaš balansirati znanost, poslovne obveze i dvoje male djece?
Smatram kako mi je vlastita upornost, požrtvovnost i dobra organizacija itekako pomogla ostvariti svojevrsni balans između komunikacijskih projekata i meni najdraže uloge mame. Postavila sam si jasan cilj kako se želim profesionalno izgraditi i na tome svakodnevno ustrajem, pa sam tako još s Brunom u trbuhu radila na doktoratu, a s dvomjesečnim Rokom finalizirala sam svoju prvu knjigu… Jednostavno svaki dan vidim kao novu priliku, svaki projekt kao novi izazov i hrabro grabim naprijed.
Imaš li dugoročni plan svoje karijere – gdje se vidiš za deset godina?
Svakako se vidim u području strateškog komuniciranja država, bilo da je riječ o odnosima s javnošću, međunarodnim poslovima ili javnoj diplomaciji… Voljela bih i dalje učiti od najboljih, usavršavati se i dijeliti stečeno znanje.