Bezvremenska ljepota urarskih remek-djela slavnih švicarskih manufaktura znana je svima, no mehanizmi kuće Patek Philippe sinonim su za izvrsnost struke, ali i za najljepše primjere draguljarske umjetnosti. Kao Patek, Czapek & Co. osnovana je 1. svibnja 1839. godine kada su snage udružili poljski imigranti u Švicarskoj, Antoine Norbert de Patek i François Czapek. Pet godina kasnije Patek nastavlja suradnju s francuskim urarom Jean-Adrienom Philippeom, izumiteljem mehanizma za navijanje satova bez ključića, pa kuća dobiva novo ime – Patek Philippe & Cie. Od 1932. godine prelazi u vlasništvo obitelji Stern i danas Patek Philippe S. A. predstavlja posljednju urarsku tvrtku u obiteljskom vlasništvu. Kao skupi mehanizmi satovi su nekoć bili dostupni rijetkima pa su tako i uradci kuće od samog početka bili odabir najviših društvenih slojeva. Tijekom povijesti slavne manufakture posebna se pozornost polagala izradi ženskih satova koji su uz iznimnu tehničku umješnost oduševljavali i dekoracijama poput gravura, emajla, dragog kamenja. No iza mnogih se od ovih zadivljujućih kreacija, uz ljepotu, kriju i zanimljive priče. Prema podacima iz arhiva kuće, prva klijentica bila je izvjesna Madame Goscinska, što je dokaz da je nježniji spol od samog početka prepoznao ljepotu kreacija ove ženevske manufakture. Jedan od ranih primjera je emajlirani sat ukrašen dijamantima iz 1840. godine koji se diči minijaturom inspiriranom Rafaelovim djelom „Madonna della Sedia“, koji oduševljava kako ljepotom tako i vjerskom simbolikom. I satovi su, uz dragulje, bili pokazatelj statusa pa su ih žene iz visokog društva u to vrijeme nosile kao privjesak ovješen na broš, lanac ili na bogato ornamentiranom pojasu, tzv. chatelaine. Brojne europske kraljice toga vremena nisu odoljele šarmu satova, a prije kupnje često su ih savjetovali i osobni urari. Tako je moćna kraljica Viktorija tijekom Svjetske izložbe u Londonu 1851. godine pribavila sada već legendarni zlatni džepni sat na navijanje bez ključića ukrašen plavim emajlom i cvjetnim motivom od dijamanata. Ljepoti ovih satova nije odoljela ni danska vladarica Louise, koja je u povodu 25. godišnjice braka za svog supruga kralja Christiana IX. naručila poseban džepni sat s dvostrukim kućištem. Vanjska strana s plavim emajlom i dijamantima bila je urešena inicijalima para dok je na stražnjoj strani, samo za oči supruga, bila skrivena minijatura kraljice.
Nova era u proizvodnji satova započela je 70-ih godina 19. stoljeća. Do tada su se varijante ručnih satova radile tako da su se mali satovi vješali na narukvice, ali 1868. godine Patek Philippe kreira prvi ručni sat izrađen tako da se nosi oko zapešća. Novi je trend započela modno osviještena mađarska grofica Koscowicz, a slavni je sat danas dio urarske povijesti. Desetljeće poslije praktičnost ovakvih pokazivača vremena prepoznale su i pripadnice britanske aristokracije, koje su tijekom jahanja i lova oko zapešća na kož- nim remenima nosile satove s brojčanikom okrenutim prema van, što je omogućavalo da se istodobno vidi vrijeme ne ispuštajući uzde. Novi su modeli postali izuzetno popularni, a za formalnije prilike, kožno su remenje zamijenile prikladnije zlatne narukvice. Unatoč novoj modi, džepni satovi su i dalje bili itekako traženi, a u njima se idealno ogledaju draguljarski trendovi tog vremena. Jedna od najljepših kreacija je zlatni sat s emajlom sa „ženom leptirom“ raširenih krila, s početka 20. stoljeća, što je sat, broš i privjesak u jednom te slovi kao izniman primjer secesijske estetike. Iako su preferirali veće, robusnije, ali i preciznije džepne satove, i muškarci su uskoro, nakon što su se manji mehanizmi usavršili, počeli nositi praktičnije ručne satove, pogotovo tijekom Prvog svjetskog rata. Mehanizmi s navijanjem na krunu omogućili su da kreativno savršenstvo urara doslovno procvjeta pa su se satovi često umetali u prstenje ili druge komade nakita, a brojčanik je često bio skriven. Patek Philippe je za klijenticu iz New Yorka 1916. godine izradio ženski sat s otkucavanjem vremena svakih pet minuta.
Usavršavanjem malih mehanizama, do kraja 1930-ih godina, ručni su satovi gotovo potpuno zamijenili džepne, pogotovo tijekom Drugog svjetskog rata. Porastom potražnje ženskih ručnih satova, Patek Philippe je u Ženevi desetljeće kasnije otvorio posebnu radionicu i prodavaonicu koja počinje izrađivati satove s draguljima na dekorativnim narukvicama. Od tog vremena ručni sat postaje doslovno platno kreativnosti i odraz mijenjajućih ukusa i stilova. Model Calatrava Travel Time ref. 4864 bio je početak nove ere, suvremenih ženskih satova s komplikacijama pa se danas mogu odabrati modeli koji uključuju pokazivač vremena po vremenskim zonama, kronograf, godišnji kalendar, te modeli s vidljivim unutarnjim dijelovima. Naravno, iznimno popularni Twenty~4®, dostupan je u različitim varijantama, kao mehanički i s kvarcnim mehanizmom, s dijamantima ili bez njih, a da ne zaboravimo još i jednako popularne Aquanaut i Nautilus. Kao ni jedna druga urarska kuća, Patek Philippe dala je bitan doprinos neprekidnom usavršavanju ženskih satova tijekom povijesti, a danas nudi tri „velike komplikacije“ u svojoj liniji „Ladies First“ (Prednost ženama) koji uključuje otkucavanje vremena, štopericu s brojačem desetinki sekunde i vječni kalendar. Uvriježeno je mišljenje da savršenstvo ne postoji. Možda, ali bez sumnje bi se moglo reći da tu tvrdnju na ozbiljnu kušnju stavljaju urarska i draguljarska remek-djela kuće Patek Philippe, koja punih 175 godina oduševljava vrhunskom vještinom izrade i neprolaznom ljepotom.