Situacija s Chiarom Ferragni opomena je za sve Infuencere i one koji računaju na svoj dobar imidž, pojasnili su nam naši stručnjaci za komunikaciju s medijima.
Da podsjetimo, Chiara je napravila projekt s tvrtkom slatkiša Balocco kako bi lansirala pandoro (božićni kolač) s logotipom Ferragni, po cijeni od 9 eura, što je trostruko više od uobičajene cijene. Na kutiji proizvoda pisalo je da će novac od prodaje kolača biti doniran pedijatrijskoj bolnici Regina Margherita u Torinu. No, istina je zapravo drugačija - donaciju od 50.000 eura već je dala sama kompanija Balocco prije nego što su kolači uopće pušteni u prodaju, a Ferragni je tom kampanjom zaradila milijun eura.
Na koncu je morala javno se ispričati jer je napravila 'komunikacijsku pogrešku', a video je objavila na Instagramu, gdje je prati gotovo 30 milijuna pratitelja. Izjavila je potom da je milijun eura donirala upravo toj bolnici. No, lavina je tek krenula.
- Influenceri su kao što i sama riječ kaže osobe velikog utjecaja, a velik utjecaj nosi i veliku odgovornost - ističe Ana Petričić Gojanović, vlasnica agencije Priredba. - Mislimo da je, s obzirom na imidž obiteljske žene, osobe koja promiče "prave vrijednosti" Chiara Ferragni učinila priličan propust. Već godinama na društvenim mrežama slovi za vrlo autentičnu osobu, koja živi život kakav i promovira, u tome je vjerojatno i tajna njenog velikog uspjeha. Ovakav je komunikacijski propust, ako uzmemo u obzir da iza nje stoji cijeli tim komunikacijskih stručnjaka odnosno agencija, nedopustiv. -
Humanitarne su akcije uvijek i to s pravom vrlo osjetljiv teren i tu treba držati oči širom otvorene, budući da se propusti teško opraštaju, tim više ako je riječ o teško bolesnoj djeci, navodi stručnjakinja.
- Isto tako, tanka je linija između obožavanja i hejtanja savršenog života kakav nam Chiara predstavlja na svom profilu. Ova je nesretna situacija opomena i ostalim Influencerima, bez obzira na to koliko moćni bili u svijetu društvenih mreža, budući da direktno ovise o svojim pratiteljima i da im je imidž u smislu autentičnosti i iskrenosti – osnovno sredstvo rada - naglasila je Petričić Gojanović.
Ona i njezin tim u Priredbi smatra da je reakcija Chiare Ferragni u datim okolnostima jedina ispravna, odnosno ispričati se javno.
- Ponukani našim iskustvom, i brojnim suradnjama s regionalnim Influencerima, u više smo se navrata uvjerili da se pogreške ipak opraštaju, pa i zaboravljaju, a da se klijenti naposlijetku vraćaju 'posrnulim' Influencerima. Ne sumnjamo da će Chiarina marketinška agencija učiniti sve da ona svoje pratitelje zadrži i povrati si imidž koji već jako dugo gradi. Ukratko, ako je ne napuste njeni pratitelji, neće je napustiti ni klijenti - smatraju u Priredbi.
Slučaj je komentirala još jedna naša stručnjakinja za komunikaciju s medijima, Romana Dugandžija, senior PR Account u Abeceda komunikacijama.
- Vjerodostojnost i autentičnost je najvažnija karakteristika dobrog Influencera. Zanimljivost sadržaja, kreativnost i inovativnost dolaze tek nakon toga. Svaki Influencer treba biti svjestan vlastite odgovornosti za ono što komunicira jer oni su medij kao i svaki drugi i imaju znatan utjecaj na publiku kojoj se obraćaju. Oni koji to shvaćaju nikad neće preći granicu dobrog ukusa i neće komunicirati suprotno od uvjerenja i stavova koje zaista zastupaju - ističe Romana.
Smatra da je poslovanje s Influencerima isto kao s nekim drugim poslovnim subjektom.
- Oni moraju imati neki oblik poslovnog subjekta, tvrtku ili obrt, koji je reguliran zakonima svake države, moraju ispunjavati svoje obaveze i trebaju se jasno definirati uvjeti suradnje, a to znači sadržaj, količina i cijena. Svi moraju poslovati u skladu sa zakonom i svako nedopušteno oglašavanja ili zavaravajuće oglašavanje, je kažnjivo - pojasnila je.
No, kod Influencera se osim zakonskih sankcija dogodi i gubitak kredibiliteta, što znači pad popularnosti i poslovanja.
Jasno je, dakle, da posao Influencera ovisi upravo o publici i ljudima koji ih prate. Jer, oni su upravo zahvaljujući publici razvili posao. Oni su ih uzdigli, a mogu ih i 'srušiti'.
Razvoj digitalnih medija postavio je Influencere na posebno mjesto, radi čega su oni danas relevantna grana online ekonomije.
- No, era direktnog marketinga počela je puno prije Influencera i nije nikakva novost. Svi ćemo rado poslušati nečiju preporuku prije kupnje nekog proizvoda i upravo to tražimo odnosno dobijemo na društvenim mrežama. To je potpuno legitiman način komunikacije no, pravo je pitanje, kao i uvijek, vjerodostojnost izvora. Kad me netko pita, a često pitaju, kad će se prestati ta popularnost influencera, ja volim reći 'kad prestane popularnost reklama' - zaključila je Romana.