Marko Gregurić kreativac je koji se, između ostalog, bavi fotografijom, video i montažom te je vlasnik STAV studija. Njemu rad od doma nije nepoznanica, već je u nju dobro 'ufuran', a samim time zna da je jako bitno napraviti si raspored i pravila kojih se trebamo pridržavati, baš kao što bismo imali pravila da radimo iz ureda. Mnogi već nakon par dana vide da rad od doma nije jednostavan kako se čini na prvu, odnosno da je vrlo teško odvojiti privatno od poslovnoga, kao i organizirati se da bismo u potpunosti bili funkcionalni te što produktivniji.
1. Jutarnja rutina, prednosti i mane.
Rad od doma ne znači da možete spavati koliko želite jer već nakon nekoliko dana “bez reda i rasporeda” izgubit ćete kontrolu nad vašim vremenom i obavezama, bit će vam teže raditi i zadržati koncentraciju, a još teže vratiti se u staru poslovnu rutinu.
2. Kardinalna greška - rad iz kreveta
Svi misle da rad od doma znači ležati u krevetu i na taj način obavljati zadatke. Ležanje nije prirodan položaj u kojem se možemo fokusirati na rad i to ćete vrlo brzo shvatiti, pogotovo kad vas uhvati fjaka u 10 ujutro.
Sjednite za stol i pripremite radnu atmosferu iz snova. Ja na svom radnom stolu držim samo stvari koje mi učestalo trebaju i koje mi ne oduzimaju pozornost.
3. Prvo odradi najteži task!
Svaki radni dan započinjem s čitanjem mailova kako bih vidio gdje sam s tekućim projektima i prema tome slažem dnevni raspored.
Najteži zadatak rješavam prvi kad imam najviše energije, a ostale manje zadatke riješim u hodu ili ostavim za sam kraj - ovisno o prioritetima. Kraj radnog dana dođe za čas, dobra organizacija je ključ!
Postoji jedan na prvu blesav trik, ali vjerujte mi - pomaže! Obucite cipele ili tenisice kada radite od doma. Na poslu niste u papučama niti u komfornoj odjeći i na to ste navikli - probajte istu stvar kod kuće. Papuče su advanced level.
Kao što na poslu imate radno vrijeme, imate ga i doma. Nemojte misliti da morate biti dostupni 0/24 jer stvarno ne morate, a ako budete nadređeni će to početi uzimati zdravo za gotovo vrlo brzo. Svatko zaslužuje odmor pa tako i vi (iznimne situacije uvijek postoje, iznimno ne znači svakodnevno)! Ako inače radite do 16h, u 16:00 zatvorite laptop i uživajte u ostatku dana.
Tips&Tricks za komunikaciju i razmjenu podataka s kolegama:
1. Interna komunikacija
Neću komplicirati jer opcija ima milijun, a najbolji način za brzu internu komunikaciju (osim maila koji UVIJEK koristite za ovjere i bitne informacije) je Whatsapp Web (desktop aplikacija koju skinete na računalo). Umrežite se s kolegama i pričajte tekstualno kako bi se što manje ometali, a ako se baš želite i gledati - koristite Skype!
Ostale platforme za komunikaciju su također odlične, recimo Slack, ali trebat će vam vremena da savladate iste zato se radije fokusirajte na aplikacije koje već dobro poznajete - ovakvo stanje neće trajati zauvijek, olakšajte si workflow bez dodatnih komplikacija.
2. Razmjena podataka
Besplatna i super brza platforma za razmjenu dokumenata na kojima može raditi više ljudi simultano je Google Docs. Zajedno uređujte i razmjenjujte Excel tablice, prezentacije ili word dokumente i imajte sve datoteke pohranjene na jednom mjestu ako vaša tvrtka nema interni server za isto.
3. Veliki fajlovi
Ako morate slati velike fajlove koristite:
WeTransfer (besplatno do 2Gb, neograničeno)
FileMail (besplatno 5Gb dnevno).