Kako je Mate Rimac postao veći kuler od Elona Muska? Kao i svaka priča o uspjehu, i ova počinje - u garaži

Za sve one koji možda ne znaju, 33-godišnji Mate Rimac samo je želio postati dobar vozač autoutrka, a sve ostalo je, kako se već popularno kaže – povijest
Vidi originalni članak

Nije nikakva tajna da su Hrvati itekako radišan narod, pokazalo je to i jedno nedavno istraživanje pariškog instituta koje je ispred nas stavilo samo Rumunje, Grke i Mađare kada gledamo teritorij Europske unije. S druge strane, biti poduzetnik u Hrvatskoj – istina – nije lako, no nije ni nemoguće. Dokazuje to i sam Mate Rimac čija će vas priča, sigurni smo – inspirirati da čim prije zasučete rukave i bacite se na posao. Jer znate kako kažu – ako ne znate kamo idete, neće tamo ni stići!

Da, krenuo je iz garaže, a danas ima više od tisuću zaposlenika, njegova plaća je narasla s pet tisuća kuna na 35 tisuća samo i to isključivo zahvaljujući radu, trudu i viziji! Matin trnovit put do uspjeha nalikuje nekoj vrlo dobroj telenoveli pa zapravo samo se čeka odluka nekog luckastog redatelja da ovu priču ekranizira. Ovaj vunderkind vozila na električni pogon, kako ga je nazvao ugledni američki The Wall Street, po mnogima je nasljednik Elona Muska iako je zapravo tek krenuo u biznis. Tehnologija koju potpisuje ugrađena je u aute kao što su Aston Martin i Renault, u njega ulažu Hyundai, Porsche i Bugatti, a nedavno je udio u njegovoj kompaniji kupio i VW. No, sve je krenulo, kako se popularno kaže, od nule i to u Hrvatskoj gdje proizvodnja automobila i ne postoji.

Prvi Rimčev proizvod, Concept One, ispao je prava zvjerka, a svjetsku slavu stekao je kada je u vožnji s njim voditelj britanske emisije Top Gear Richard Hammond sletio s ceste. Osim proizvodnjom automobila, Rimac je trenutačno i sav u planiranju novog kompleksa koji bi trebao biti sagrađen u Svetoj Nedelji. Kao da to nije dovoljno, kreće i u izgradnju parka, trga, spremišta, zagrebačkih robotaxija, a osim preuzimanja Bugattija – predstavio je i Rimac Neveru – prvi hrvatski električni automobil koji će se proizvoditi baš u Lijepoj Našoj.

Mate nije sretan samo u poslu već i u ljubavi jer s njim radi njegova supruga Katarina. Dugogodišnja veza ove godine je urodila prekrasnim vjenčanjem za 30-ak uzvanika u Vili Dalmaciji, jednoj od najdražih Titovih rezidencija.

Dnevni najam iste košta 30 tisuća kuna, a privatnost tijekom ceremonije bila im je itekako zajamčena s obzirom na to da smo vidjeli vrlo malo fotografija. Svadba je održana u četvrtak, a ne u subotu kako se inače očekuje, što je samo potvrdilo koliko je ovaj par netipičan. Osim toga, svadbeni meni bio je vegetarijanski jer je Mate, ne biste vjerovali – vegetarijanac, što je zapravo dosta nevjerojatno kada znamo da je livanjskih korijena. Zbog epidemioloških mjera, svadba se mogla održati samo do 22 sata pa je par tako sve nadoknadio velikom feštom za prijatelje i obitelj na livanjskoj fešti posljednjeg vikenda u srpnju! Njihovo poznanstvo traje još iz djetinjstva s obzirom na to da su oboje iz Livna gdje su se prije 18 godina i upoznali. Zajedno putuju na službena putovanja te se brinu o ljubimcu Nalu, japanskoj akiti kojeg su udomili. Zbog opsega posla kojim se oboje bave – zapravo se vide samo vikendom jer uredi su im na različitim mjestima, Katarinin u Zagrebu, a Matin u Svetoj Nedelji.

Fascinacija automobilima krenula je od malih nogu, a zaluđenost likom i djelom Nikole Tesle definitivno ga je dovela do brojnih rješenja za kojima danas luduje svijet. Mate je oduvijek pri stvaranju imao samo jednu premisu – električni automobil može biti jednako brz i uzbudljiv, a ne samo ekološki prihvatljiv.

Čak i njegovo odrastanje bilo je jednako uzbudljivo jer Mate se rodio u Livnu 1988. godine da bi se nekoliko godina poslije preselio s obitelji u Njemačku. Gastarbajterski život ga je možda u poslovnom smislu i izgradio jer je gledao kako mu tata Ivan svaki dan ide na gradilište, a mama Zdenka čistiti hotele. Zanimljivo, nekada ga je znala povesti i sa sobom. Povratak u Hrvatsku, tj. u Samobor nakon života u Frankfurtu pao mu je teško. Čak i u školi nije briljirao, bio je prosječan učenik i ni po čemu nije pokazivao da će s 30 i nešto godina pokoriti svijet. Počeo je kao mladi inovator, a danas je definitivno najbolji hrvatski poduzetnik s brojnim nagradama za inovacije. I to u zemlji u kojoj autoindustrija praktički ne postoji.

No, kada imate viziju – sve je moguće. Iako su preko nekoliko puta gotovo krahirali viseći o koncu, pravo je čudo da danas u Rimcu stvaraju nevjerojatne stvari. Preživjeli su svakako jer su radili ekstremno – prvi projekt koji su prihvatili bio je razvitak automobila za svega četiri mjeseca. Zbog toga su radili dan i noć, a početni tim koji je gradio cijelu priču oko ovog megabrenda danas je na vodećim pozicijama.

Ipak, zna se tko prvi dolazi i zadnji odlazi. Matino radno vrijeme je ekstremno i koliko god radio – nikad ne stigne sve pa živi s teretom neodrađenog posla. Ovaj samozatajni mladić koji niže uspjeh za uspjehom doista živi svoje snove, a da može birati soundtrack života, vrlo vjerojatno bi odabrao Drakeov hit: „Started from the bottom, now we here...“

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".