Glo Ceramics domaći je brend koji s nevjerojatnom lakoćom pretvara glinu u male rituale svakodnevice

Iza brenda Glo Ceramics stoji Gloria Loborec, koja jednako strastveno čuva kulturnu baštinu kao što stvara predmete koji osvajaju svojom jednostavnošću i dubinom.
Vidi originalni članak

Dubrovnik posljednjih godina postaje sve življe središte kreativaca, no među njima se posebno ističe jedno ime — Gloria Loborec, konzervatorica-restauratorica, dizajnerica keramike i osnivačica brenda Glo Ceramics. Iza nje stoji impresivan spoj stručnosti, umjetničke znatiželje i predanosti zanatu. Njezin rad ne prati samo estetiku, već duboko razumijevanje materijala i poštovanje prema baštini. Zato intervju započinjemo najlogičnijim pitanjem — tko je zapravo žena iza brenda koji je u kratkom vremenu osvojio ljubitelje autentičnih, ručno rađenih predmeta?

– Glo keramika je obrt koji sam otvorila kako bih podijelila svoju kreativnost s drugima. Moje ime je Gloria Loborec, ja sam konzervatorica-restauratorica i dizajnerica keramike. Zanimanja koja se tiču umjetnosti često pružaju razna područja kojima se može baviti pa sam tako i konzervatorica-restauratorica u Muzejima i galerijama Konavala, suradnica na Studijskom programu Konzervacija i restauracija na Fakultetu likovnih umjetnosti u Cetinju te vodim Udrugu primijenjenih umjetnika Konavala „Baština“. Primarno se nalazim u Dubrovniku no često putujem zbog posla – otkrila nam je.

Iako je brend formalno mlad, njegova priča seže godinama unatrag — u vrijeme kada je Gloria još u srednjoj školi u Zagrebu otkrivala čari keramike. Put koji ju je doveo do vlastitog obrta bio je dug, pun istraživanja i eksperimentiranja, a odluka da keramika postane njezin primarni posao dogodila se prirodno, kao logičan nastavak njezine profesionalne i osobne priče.

– Keramikom sam se počela baviti u srednjoj školi na Odjelu za dizajn keramike, Škole primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu te sam shvatila da je to medij u kojem se mogu izraziti i kojeg želim u potpunosti razumjeti. Glo keramika je nastala tek ove, 2025., godine ali iza ovog brenda stoje godine testiranja i isprobavanja. Uvijek se trudim da ono što radim bude iznimno kvalitetno i trajno pa zato posebnu pažnju posvećujem proučavanju ponašanja keramike kao materijala – objašnjava.

Glorijina stručnost iz područja konzervacije i restauracije daje njezinom radu posebnu dimenziju. Malo je umjetnika koji tako dobro razumiju svaki sloj materijala s kojim rade, a upravo to znanje čini njezine keramičke komade stabilnijima, promišljenijima i dugotrajnijima. Kroz svoju akademsku i stručnu praksu naučila je prepoznati „temperament“ keramike — ali i granice u kojima se može igrati.

– Konzervacija i restauracija je posebno područje koje se bavi očuvanjem i zaštitom kulturne baštine. Znanje koje sam stekla kroz srednjoškolsko obrazovanje mi je uvelike pomoglo kako bih mogla imati bolji osjećaj za ponašanje materijala, a na fakultetu sam se počela ozbiljnije baviti strukturom i sastavom keramike te njezinim svojstvima i samim procesima konzervacije i restauracije koji uključuju razne postupke na predmetima koji su zaštićeni kao kulturna dobra Republike Hrvatske. Konzervacija i restauracija ima poveznicu s mojim obrtom kroz materijal na kojem radim ali, to su zapravo drva različita zanimanja. U konzervaciji i restauraciji nema puno prostora za vlastito izražavanje pošto je ta struka dosta striktna i ne dozvoljava puno slobode. To mi većinom odgovara i volim se držati plana, dok s druge strane kroz Glo keramiku mogu napraviti sve što želim i što me tehnički zanima. –

Njezini radovi prepoznatljivi su po jednostavnosti, finoći i osjećaju za detalj, a svaki komad prolazi kroz precizno osmišljeni proces. Od odabira gline, preko tehnika dekoracije, do eksperimentiranja s glazurama — Gloria pristupa svakom predmetu kao da je prvi i jedini.

– Rad u malim količinama mi omogućava da stalno mijenjam ono što radim i isprobavam razne tehnike. To također znači i da se susrećem s različitim problemima pa nekada stvari nisu idealne i moram krenuti ispočetka. Generalno kod keramike preferiram oble i tanke predmete pa je zato potrebno odabrati i glinu koja odgovara tim karakteristikama. Nakon odabira gline odabirem i vrstu dekoracije između različitih engoba (boja za keramiku), glazura i nadglazurnih slojeva. Često biram ono što mi je vizualno zanimljivo a ponekad volim izabrati i tehnički izazovne metode – otkriva.

Boje i oblici njezinih radova nisu slučajni — iza njih stoji jasna estetska filozofija. Dok drugi teže dramatičnosti, Gloria bira suptilnost. Njeni komadi izgledaju jednostavno, ali nose bogatstvo tekstura i nijansi koje se otkrivaju tek na drugi pogled, baš kao i priče koje iza njih stoje.

– Većinom volim jednostavan dizajn no često biram boje i glazure koje izdaleka djeluju jednobojno no kada im se približite otkrivaju mnoštvo sitnih efekata i različitosti. Zanimljivi su mi predmeti koji na prvi pogled djeluju uobičajeno, a kada im se malo više posvetite otkrivaju dubinu zanimljivih raznolikosti – ispričala nam je Gloria.

Jedno od najvećih izazova svakog umjetnika jest balansiranje vlastite vizije s potrebama tržišta. Gloria otvoreno priznaje da taj odnos nije statičan — mijenja se, raste i prilagođava svakom projektu. Upravo ta fleksibilnost čini njezin brend živim i autentičnim.

– Balansiranje između umjetničkog izraza i komercijalnih zahtjeva uvijek je izazov, ali vjerujem da je ključ u fleksibilnosti. Nastojim zadržati autentičnost i osobni stil, ali istovremeno razumjeti potrebe kupca. Ponekad se više prilagođavam, ponekad dopustim sebi veću slobodu, a prava ravnoteža obično se pronađe iz projekta u projekt. –

Iskustva iz inozemstva, posebno Austrije i Italije, snažno su obilježila njezin profesionalni put. U jednoj zemlji naučila je disciplinu i radnu strukturu, u drugoj slobodu oblikovanja. Simbioza ta dva iskustva vidljiva je u svakom njezinom komadu.

– U Austriji sam se najviše bavila konzervacijom-restauracijom i muzejskim procesima, što me naučilo boljoj organizaciji, preciznoj kontroli materijala i standardima kvalitete. Taj dio mi je jako koristio da uspostavim jasniji i učinkovitiji način rada u svom studiju. U Italiji sam naučila više o oblikovanju i dizajnu — kako razmišljati o formi, boji, proporcijama i završnoj obradi. Iz obje zemlje sam uzela ono najbolje: austrijsku organizaciju i kvalitetu te talijansku kreativnu crtu – objasnila nam je.

Iako radionice trenutno nisu prioritet, edukacija ostaje bitan dio njezina života, pogotovo kroz rad u muzeju gdje djecu uči što keramika zapravo jest – i kako nastaje.

– Radionice držim periodično već nekoliko godina. Trenutno nemam u planu radionice s odraslima no, kako radim u muzeju, često vodim radionice kroz koje educiram djecu o keramici. Za sada nemam u planu raditi tečajeve, ali sam uvijek otvorena za prenošenje znanja svima koje malo dublje zanima tehnologija izrade keramike – kaže nam.

Kao i svaki mali brend, i Glo Ceramics suočen je s brojnim izazovima, no Gloria upravo u njima pronalazi motivaciju.

– Kao vlasnica malog, autentičnog brenda suočila sam se s različitim izazovima: od nabave kvalitetnih materijala, preko organizacije proizvodnje, do balansiranja kreativnog rada i administracije. Uvijek postoje izazovi, ali upravo me oni potiču na napredak i na to da stalno poboljšavam svoj proces, kvalitetu i način na koji vodim brend. Oni me guraju da budem uporna, fleksibilna i da se stalno učim novim stvarima. –

A planovi za budućnost? Ima ih mnogo – od novih kolekcija do posebnih suradnji i jedinstvene slikovnice koja uskoro izlazi. Njezin entuzijazam je zarazan, a vizija jasna: rasti, učiti i stvarati bez žurbe.

– Planiram raditi nove linije šalica u malim serijama, a paralelno vodim pregovore o nekoliko suradnji. Uskoro izlazi i slikovnica o povijesnim kupama kanalicama, na kojoj sam radila kao koautorica i voditeljica projekta. Također, pripremam novu liniju šalica idealnih za božićne poklone — pratite moje društvene mreže @glo_ceramics, jer vrlo brzo stiže! Nadam se da ću i dalje raditi ono što volim i pritom izdvajati dovoljno vremena za profesionalni razvoj, jer uvijek postoji prostor za naučiti nešto novo – zaključila je Gloria.

Crno od glave do pete s modernim twistom: Mini suknja odlično izgleda kada se nosi na visoke čizme
Dermatolozi preporučuju: 10 najboljih krema za vrhunsku zaštitu i poboljšavanje barijere kože
Šiške su odlična promjena, no dobro je postaviti si nekoliko pitanja prije nego ih odlučite ošišati

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".