Trenutak tišine

FOTO: Ana Mihalić FOTO: Ana Mihalić FOTO: Ana Mihalić FOTO: Ana Mihalić FOTO: Ana Mihalić
Nakon dvadeset godina na vršcima prstiju, baletna primadona odlučila je predahnuti. Pokret je zaustavljen, a Edina Pličanić vrlo je opušteno pozirala pred kamerom.
Vidi originalni članak

Bila je ovo njezina godina - u 2014. Edina Pličanić je otplesala naslovnu ulogu u baletu “Ana Karenjina”, ulogu s kojom ulazi u povijest zagrebačkog i hrvatskog baleta. Za tu je kreaciju u baletu, koji je na izabranu glazbu Čajkovskog koreografirao Leo Mujić, dobila nagradu Tito Strozzi i Nagradu publike Teatra hr. kao najbolja izvođačica godine, što je pobjeda koja vrijedi dvostruko jer je izvojevana u vrlo jakoj kategoriji u kojoj se ova prvakinja Baleta HNK Zagreb “tukla” s glumicama i dramskih ulogama.

Edina je miljenica zagrebačke baletne publike, koja tvrdi: “Ona ne pleše Anu Karenjinu, ona ne glumi Anu Karenjinu, ona jest Ana Karenjina!” No, što se krije iza izvedbene perfekcije i scenskog glamura, koliko suza, krvi i znoja zahtijeva bavljenje najtežom i najljepšom vrstom umjetnosti u kojoj sve mora  izgledati lako, jednostavno i eterično, otkriva sama Edina: – Plešući Anu Karenjinu, 19. studenoga proslavila sam dvadeset godina umjetničkog djelovanja. Bila je to noć za pamćenje. Nikada u životu nisam dobila toliko cvijeća, čestitaka, poljubaca... Toliko je prijatelja i dragih ljudi bilo oko mene, toliko je bio divan govor intendantice HNK Dubravke Vrgoč. I onda, nakon svega toga, u neko doba jutra, stignem kući i život me vrati u realnost. U stanu me dočekao začepljen odvod. Tako je Ana Karenjina te noći usnula kose još slijepljene gelom, a sljedećeg je jutra ganjala majstore – kazuje Edina i smije se dok se obje prisjećamo legendarne rečenice Rite Hayworth: “Odlaze u krevet s Gildom, a bude se uz mene, razočarani.” Gilda je najpoznatija i najsenzualnija uloga ove velike glumice, a uz otplesane brojne velike uloge Edina zna da će je mnogi pamtiti baš po Ani Karenjinoj: – Ta je uloga došla u pravom trenutku. To je ona situacija u kojoj se sve savršeno posloži. Došla je sada kada sam zrela i izgrađena plesačica, s velikim iskustvom, a došla je i kao rad na istinskoj kreaciji. Ovdje nismo prenosili već postojeću koreografiju, učili korake koje je netko već plesao, već smo u radu stvorili sve – objašnjava Edina, a na primjedbu kako su joj sjajni partneri i kako “rastu” iz izvedbe u izvedbu, kaže: – Obojica su veliki  umjetnici, i Tamás Darai (Vronski, op. a.) i Guilherme Gameiro Alves (Karenjin). Zapravo smo balet pripremali tako da oni, u alternaciji, plešu obje uloge, ali koreograf Leo Mujić je s njima zajedno stvorio
likove u kojima su toliko upečatljivi da ih je nemoguće mijenjati.

A kada već razglabamo do u detalj o “Ani Karenjinoj” nemoguće je na diviti se kostimima koje je za taj balet kreirao Alan Hranitelj. Edina priznaje da je zaljubljena u sve haljine u kojima pleše, ali i da je razmišljala hoće li za party nakon slavljeničke izvedbe ostati u crvenoj haljini u kojoj pleše najstrastvenije scene u tom baletu: – Alan je stvorio prave plesne haljine, ali takve da ih se istovremeno može odjenuti za svaki crveni tepih, toliko su savršene.

Posebno sam zaljubljena u crvenu haljinu iz te predstave, kao što se i uvijek zaljubim u svaku dobru crvenu haljinu. Volim sebe vidjeti u crvenom. Edina kaže da voli modu, voli i djela hrvatskih kreatora, posebno modele s potpisom Madame Demode i nakit Ivana Midžića. No, kako kaže, svatko tko bi zavirio u njezin ormar jako bi se iznenadio. U njemu ne prevladava neki određeni stil, već ima doista svega: – Svaki dan kada dođem u kazalište cure mi govore: “Opet si drugačija.” To je ono što volim u modi. Moda je igra, a ja za sebe volim reći da sam kameleon mode. Pojedine sam dane oličenje sportskog stila, a već sljedeći u nečem mnogo klasičnijem ili pak u odjevnoj kombinaciji koja naginje retrostilu iz šezdesetih godina. A onda dođe i dan kada na sebe navučem kombinezon, u njemu skočim na bicikl, sa svog se Jaruna dovezem u kazalište i najbrže što mogu presvučem u odjeću koju nosim na probama – kaže te dodaje: – Svatko tko bi nas vidio na početku zagrijavanja i probe mislio bi da smo hrpa klošara, ali važno je da nam se mišići što brže ugriju jer to sprečava ozljede.

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".