Dizajnerica i brend-menadžerica: 'Ponosna sam kada drugi osjete s kojom posvećenosti dizajniram pa mi se jave s lijepim porukama'

Maja Matas nagrađivana je dizajnerica, brend-menadžerica, doktorica znanosti... U suradnji s brendom Karat Jewelry predstavila je kolekciju NOW koju, kako sama kaže, pije svega vide na odvažnim ambicioznim ženama koje kroz prenatrpan dnevni raspored, uz obitelji, karijeru i prijatelje, uvijek pronađu i vremena za sebe.
Vidi originalni članak

 

Za početak, ispričaj nam nešto više o sebi - tko je Maja?

Imam 34 godine, rođena sam u Osijeku, živim u Zagrebu od fakulteta i bavim se kreativnim poslom, koji po svojoj prirodi, nema radnog vremena (čitaj 24/7 :)) ali ni prostornog ograničenja. I nakon toliko godina u Zagrebu, još uvijek svi primjećuju da sam Slavonka čim kažem prvu riječ. Ljubiteljica sam putovanja, s kojih crpim inspiraciju za svoj dizajn. Pričam nekoliko stranih jezika tečno, a kod kuće većinu vremena pričam njemački s dečkom koji je druga generacija Hrvata u Njemačkoj, tamo je rođen i odrastao, ali se ipak odlučio vratiti u djedovinu. Obožavam ići na koncerte i jedva čekam vrijeme kada će to opet biti moguće.

Doktorica si znanosti, nagrađivana dizajnerica, brend menadžerica... Kako si se našla u svim vodama? 

Od djetinjstva sam imala širok spektar interesa, trenirala sam ples, odbojku, košarku, igrala šah, plesala, crtala i pjevala. Bila sam urednica školskih novina i urednica i voditeljica dnevne radio emisije. Kroz vrijeme je vizualno izražavanje prevagnulo i za poslovni smjer sam odabrala spoj komunikacije, kreacije i inovacije kojeg sam pronašla u dizajnu. Na prvu sam dizajn sve asocira na modu, no sve oko nas je dizajn, svaki opipljivi ali i digitalan proizvod. Doslovno svaki aspekt života se može dizajnirati. Za mene dizajn znači svaki puta iznova nešto osmisliti i stvoriti i pri tome uživati u bezbrojnim mogućnostima.

Danas naš svijet živi brže nego ikada, mijenja se iz korijena pred našim očima, i većina kvalitetnih brendova prati tu transformaciju. Moj posao je u tome im pomoći kreativnim rješenjima. Područje mog interesa su brend i identitet i kako ispričati priču o osobi, tvrtki, proizvodu koji zaokupi pozornost i stvori im dodatnu vrijednost. Pred kraj studija sam radila u oglašivačkoj agenciji za velike poznate brendove poput Nestlea i Forda, ali me je vukla želja za istraživačkim radom te sam odlučila upisati doktorat. Danas sam znanstveni suradnik i radim na novim metodama tiska i dizajna protiv krivotvorenja. To je dizajn za vrijednosnice poput novca i dokumenata, ali i proizvode poznatih robnih marki koji se često neovlašteno kopiraju.

U sklopu doktorskog studija otkrila sam i interes prema predavanju i radu sa studentima. Na početku nije bilo lako izaći na takvu pozornicu i držati pažnju drugih ljudi, ali s vremenom sam se opustila i izvještila i u tome uživam. Kako bih mogla drugim prenositi znanje, i sama moram pratiti promjene u tehnologijama i trendovima, tako da i ja kroz predavanja i sama dalje učim. Tako sam do sada predavala kolegije iz područja vizualnih komunikacija i dizajna na fakultetima u Osijeku, Zagrebu i Ljubljani. Balans znanstvenom radu je korporativni dizajn gdje sam provela posljednje četiri godine. Najprije sam unutar marketinga gradila identitet korporacije, a zatim kroz vizualni identitet i dizajn ambalaža privatnih robnih marka sudjelovala u plasiranju nekoliko novih brendova na hrvatsko tržište.

Osnovala si vlastitu tvrtku, o čemu se radi?

Sa siječnjem ove godine pokrenula sam vlastitu kreativnu agenciju Amblem. Za naziv tvrtke sam odabrala riječ amblem jer ona znači simbol, a tako će i fokus tvrtke biti na razvoju usluga i proizvoda kroz brendiranje. To konkretno znači da ćemo osmišljavati vizualne identitete za tvrtke počevši od imena, logotipa, odabira boja i tipografija sve do izgleda promotivnih materijala, tiskanih i digitalnih. Klijenti nam se mogu obratiti ili s već pokrenutim poslom, koji treba osvježiti ili sasvim novom poslovnom idejom koju treba oživjeti. Nadam se da će biti i što više posla oko dizajna ambalaže jer je ona na prvoj crti predstavljanja proizvoda i može osobu ili odmah pridobiti ili potpuno odbiti.

Posebno mi je drago kada ambalaža izmami osmjeh na licu, kao što je to bio slučaj s dizajnom za kuhalo robne vode marke Tecro na koji sam ispisala tekst: “Svaki dan u čaj stavi žlicu meda, pa ćeš biti mlad i kad budeš deda”. Sam prostor koji trenutno uređujemo u Zagrebu neće biti sterilan klasičan uredski prostor već inspirativan po uzoru na strane startup-ove, sa stolnim nogometom za odmor u pauzama. Bitno mi je da atmosfera u kojoj se stvara potiče kreativnost i stvaranje inovativnih ideja. Pokrenuti vlastiti posao, osim što dozvoljava veću fleksibilnost, pa suradnici već znaju da me mogu i u 5 ujutro tražiti da nešto odmah napravim, omogućava i da se u isto vrijeme radi za različite industrije i na različitim vrstama projekata, što mi je osobno vrlo uzbudljivo.

Tu je i suradnja brendom nakita Karat Jewelry - odakle crpiš inspiraciju? Koga zamišljaš sa svojim nakitom, kome je kolekcija namijenjena? Kakav nakit osobno preferiraš?

Suradnju sam inicirala u želji da stvorim nakit koji je moderan, svakodnevan, minimalističkog prizvuka, ali kvalitetan i nešto što sam i sama tražila za sebe. Tako je krenula suradnja s Karatom i njegovom vlasnicom Rene Krasnić Velicki koja je preuzela tradicijski posao i kroz digitalizaciju i novi dizajn ručnog nakita stvorila nezaobilaznu modnu destinaciju. Mi smo naše poznanstvo i prijateljstvo
naslijedile od roditelja, a kroz zajednički projekt linije nakita NOW oformile uspješan poslovni tim. Osmislile smo filozofiju oko kolekcije i složile se da ga prije svega vidimo na odvažnim ambicioznim ženama koje kroz prenatrpan dnevni raspored, uz obitelji, karijeru i prijatelje, uvijek pronađu i vremena za sebe.

Kolekcija NOW slavi svaki trenutak i za njega se ne čeka svečani trenutak, već podiže svakodnevne odjevne kombinacije. Vrlo brzo i efektivno smo kroz svega nekoliko sastanaka i posjeta radionici gdje su majstori izradili prototipove došle do željenog rezultata. Nakit je ručno rađen, iz srebra i zlata, te s gold i rose gold poznatom. Svaki komad iz kolekcije ima twist, na primjer set od tri prstena (Mood ring set) s jedne strane je sjajan, a s druge mat, tako da se mogu okretati ovisno o odjevnoj kombinaciji i raspoloženju.

NOW predstavlja moj ukus, ali to je stvarno bio luksuz ovog projekta, jer inače ne radim prema svom osobnom ukusu, već prema potrebama tržišta. Naravno volim i upadljive statement modele pa se nadam da ću biti u prilici još koju kolekciju nakita dizajnirati.

Na što si u svojoj karijeri najponosniji, ima li nešto što bi izdvojila? 

Ponosna sam naravno na vlastitu kolekciju nakita, to je ipak nešto vječno. Ima tu nekoliko divnih projekata na koje sam još ponosna, ali izdvojila bih još veliki posao koji sam napravila kao voditelj in-house dizajn tima u Pevexu. Prije nekoliko godina za hrvatski trgovački lanac bilo je potrebno sve iz temelja definirati, od točnog tona zelene korporativne boje, do standardiziranja izgleda poslovne dokumentacije, radne odjeće, vozila, detalja u prodajnim centrima, tiskanih promotivnih materijala, isticanja identiteta u web trgovini itd. Takav širok i sveobuhvatan projekt brendiranja je rijetka i vrijedna prilika za dizajnera na čemu sam vrlo zahvalna i na što sam ponosna.

Ponekad mi u radu izazov predstavlja činjenica da dizajn u Hrvatskoj još uvijek nije u potpunosti priznat kao važna karika u dobrom poslovanju, dok je u drugim europskim zemljana ključan u strateškom planiranju. Ali unazad nekoliko godina, tu ipak vidim pozitivne promjene. Kroz karijeru sam naravno nailazila na razne izazove, ali ih gledam kao motivaciju i priliku da nešto naučim i o poslu i o ljudskim odnosima. Ponos osjećam kada drugi primijete i osjete s kojom posvećenosti nešto dizajnirala pa mi se jave s lijepim porukama ili uživo obrate s lijepim riječima. Ponosna sam na to što uspijevam žonglirati sve interese i obaveze u poslu kod kojega je često teško definirati granicu između privatnog i poslovnog. Ponosna sam i na to da sam se odvažila krenuti u poduzetničke vode u jednom neizvjesnom vremenu.

Nedavno si osvojila i nagradu u Los Angelesu. Reci nam, o čemu je riječ?

Osvojila sam srebro (silver) za kolekciju nakita NOW na 14. izdanju prestižnog međunarodnog natječaja “The International Design Awards (IDA)” u Los Angelesu. Natječaj godišnje odaje počast najboljim dizajnerskim rješenjima iz disciplina: arhitektura, interijer, dizajn proizvoda, grafički dizajn i modni dizajn. U ovom izdanju je okupio sudionike iz više od 80 zemalja zbog čega mi je posebno drago da je hrvatski dizajn tu prepoznat. Posebno me veseli što je NOW osvojio svjetsko priznanje jer se radi o tako osobnom projektu.

Kakav bi opisala svoj stil? Što voliš u modi, preferiraš li više klasiku ili trendove?

Privatno volim street style, opušten ali i eklektičan. Volim hip hop, punk, ekstremne sportove, ali isto tako i glamurozne gala večere, a moj stil to reflektira. Tako da se u mom ormaru mogu pronaći i dizajnerske večernje haljine, a i posebno izdanje Nike Air force 1 tenisica koje svijetle u mraku.

Krema koja ima mnogo obožavateljica: Hidratizira, miriši božanstveno i pravi je hit u beauty svijetu
Jeste li isprobali korektor za kojeg kažu da savršeno prekriva podočnjake i nepravilnosti, a košta svega pedesetak kuna?
Jako trendi i jednostavna za održavanje: Vrijeme je da isprobate frizuru koja će obilježiti 2021.
Kate Middleton ponovno pokazala da je prava majstorica 'recikliranja': Nosi sako u kojem smo je već imali prilike vidjeti

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".