Direktorica TZ Ivana Alilović: Ovdje ljeto ima okus tradicije i ritam održivosti

FOTO: Davor Puklavec/Pixsell FOTO: Davor Puklavec/Pixsell FOTO: Davor Puklavec/Pixsell FOTO: Davor Puklavec/Pixsell FOTO: Davor Puklavec/Pixsell
Zagrebačka županija nije destinacija zbog blizine Zagreba, već zbog vlastitog identiteta. To je prostor prirodnog mira, autentičnih doživljaja, lokalnih priča i gostoljubivosti. Ljeto ovdje nije sezona gužvi, nego vrijeme kad priroda i zajednica pokazuju svoju punu ljepotu.
Vidi originalni članak

Gosti biraju županiju jer ovdje mogu istinski osjetiti tišinu, upoznati domaćine, kušati lokalno i doživjeti turizam koji diše s prostorom. Ovim riječima direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije, Ivana Alilović, započela je razgovor o tome zašto je Zagrebačka županija popularna među turistima tijekom ljetnih mjeseci i koje manifestacije su “must visit” u ovom periodu godine. “Ove godine s osobitim ponosom ističemo Ljeto u Samoboru, raskošnu kulturno-glazbenu manifestaciju koja gradske trgove pretvara u pozornice susreta. Ulice odzvanjaju smijehom, glazbom i emocijama, a svaki kutak grada priča priču ljeta, umjetnosti i zajedništva. Za one željne pokreta i prirode Žumberak Trail poziva na avanturu kroz netaknutu šumu gdje svaki korak donosi tišinu, izazov i ljepotu. I dok šuma šapuće, Spartan Trifecta Weekend u Svetoj Nedelji viče iz sveg glasa. Adrenalinski spektakl svjetskog glasa koji spaja snagu, volju i zajedništvo u srcu naše županije” – poručuje Alilović te nastavlja kako je gastronomija, pak, srce turizma ove županije.

Posebnosti gastronomije

U Zagrebačkoj županiji gastronomija nije samo ponuda, navodi, već doživljaj, identitet i živi narativ prostora i ljudi. “Naše vinske ceste Plešivice, samoborski bermet, turopoljski tartuf, tradicionalna jela poput štrukli, kremšnita ili autentičnih proizvoda s obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava nisu samo sastojci na tanjuru. To je jestiva nematerijalna kulturna baština. Okus prošlosti koji nas vraća ne samo u djetinjstvo,već nosi potpis koji se prenosi s koljena na koljeno” – kaže Alilović. Gastronomija posjetiteljima pruža emocionalni doživljaj, a lokalnom stanovništvu priliku za održiv razvoj i ponosnu prezentaciju vlastitog nasljeđa. Upravo zato, nastavlja direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije, sustavno se ulaže u razvoj eno-gastronomske scene kroz promociju certificiranih vodiča, edukaciju, brendiranje i stvaranje sustava koji omogućuje vidljivost i konkurentnost malih proizvođača.

Destinacija u pokretu

agrebačka županija sve snažnije potvrđuje svoj identitet kao destinacija u pokretu, mjesto gdje sport nije samo rekreacija, već i sredstvo povezivanja, promocije i dubokog doživljaja lokalne zajednice. Šumske staze Žumberka, brežuljci Plešivice, ravnice Turopolja i obiteljski vinogradi postaju kulise za brojne biciklijade, utrke i aktivnosti na otvorenom. “Ovog ljeta poseban dojam ostavila je Turopoljska Milja, rekreativna biciklijada koja se vozi kroz srca turopoljskih sela – Kobilić, Črnkovec, Mraclin, Okuje – i staje na odmorištima gdje se posjetitelji osvježavaju domaćim proizvodima obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, ali i pričama lokalnih ljudi.To nije bila samo biciklistička tura, već pravi spoj kulture, promocije destinacije i živog lokalnog identiteta. Slogan “Upoznaj bolje Turopolje” zaživio je u svakom pedaliranom kilometru”, poručuje. Pitamo je, zatim, kakva su očekivanja od ovogodišnje ljetne sezone, osobito u kontekstu prošlogodišnjih rezultata. “Naš cilj nikada nije bio kvantiteta, već kvaliteta. Očekivanja za ovu ljetnu sezonu temelje se na autentičnom doživljaju, osjećajupripadnosti i održivom razvoju destinacije. Zadovoljni smo što se sve više vraćaju gosti koji ne traže samo odmor, već smislen boravak. Upravo ti gosti prepoznaju vrijednosti poput mira, lokalne kulture, domaće hrane i neposrednog kontakta s prirodom”, poentira Alilović.

Sadržaj s identitetom

Trendovi jasno pokazuju rast interesa za lokalno, za regenerativni i sporiji, svjesniji turizam. Sve veći broj putnika traži odmak od masovnosti i okreće se destinacijama koje nude sadržaj s identitetom. To je prostor u kojem Zagrebačka županija raste, jer nudi, ističe Alilović, upravo ono što moderni gost danas traži, autentičnost, ravnotežu i toplo domaćinstvo. “Više od brojki, važna nam je povratna informacija gostiju. Ona nam govori da gradimo destinaciju u kojoj se osjećaju dobrodošlo, opušteno i inspirirano. U tom smislu, zadovoljni smo razvojem i smjerom u kojem idemo. Usto, sve se snažnije okrećemo ciljanoj promociji na ključnim tržištima. Nedavno smo u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom ugostili jedanaest agenata s emitivnih tržišta Skandinavije, koji su kroz program Green Ring of Excellence iz prve ruke doživjeli snagu naše ponude. Također, značajna kampanja provodi se i prema poljskom tržištu, gdje smo kroz intenzivnu prisutnost na društvenim mrežama predstavili Zagrebačku županiju kao destinaciju punu karaktera, okusa i doživljaja. U konačnici, zadovoljni smo jer naš rast nije temeljen samo na brojkama, nego na vrijednostima koje ostavljaju trag i kod gosta, i u zajednici”, zaključuje direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije.

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".