Direktorica marketinga tvrtke Serengeti Ana Milas: Važno je biti lider od izbora

Direktorica marketinga tvrtke Serengeti Ana Milas otkriva je li važnija tehnologija ili strategija i vizija te govori o karakteristikama koje dobar šef treba imati, no i činjenici da šefa zapravo - biramo sami
Vidi originalni članak

Kako je izgledao vaš poslovni put, je li bilo puno izazova do funkcije glavne direktorice marketinga tvrtke Serengeti?

– Mislim da nijedan put do uspjeha u bilo kojem području nije pravocrtan, a ni asfaltiran:) Isto mislim za svoj. Ponekad, kad se osvrnem na svoju karijeru, čini mi se da sam živjela u nekoliko različitih era. Osim što sam i ja prirodno sazrijevala i kao osoba i kao menadžerica, mijenjao se i cjelokupan prostor oko mene; očekivanja ljudi, trendovi, način komunikacije… Digitalizacija je učinila svoje, a korona je stavila točku na i. Kao da ste najednom odlučili promijeniti sve slike na zidovima i namještaj: prostorija je poznata, ali stil je drugi. Bilo je teških trenutaka, ali bilo je i onih divnih. Počela sam raditi još tijekom studija i nikad nisam pružala otpor zadacima koji mi se nisu osobito sviđali. Uvijek sam bila samostalna, nisam se oslanjala na druge i naučila sam razmišljati u više scenarija. Smatram da su moji studentski poslovi bili uvertira za dalje, ali i vrijedna škola o suradnji s ljudima. Danas sam još uvijek u kontaktu sa svojim šefovima i kolegama iz tog vremena. S ljudima može biti lijepo raditi, ali i ružno. Kad ste na počecima, velik je izazov odlučiti koga želite za svog šefa. Jedna od čestih početničkih grešaka je tolerirati lošeg šefa. Život je prekratak da bismo svoju kreativnost i svoj duh trpali u ladice rađene po tuđem nacrtu koji je uz to loš. Na poslu trebate biti sretni, tu ste najveći dio dana. Trebate biti zadovoljni izborom svog šefa. Da – izborom, jer sve je stvar izbora i odluka. Nitko vas ne prisiljava da trpite bilo što. U takvim atmosferama gasite svoje svjetlo, svoj potencijal i pitanje je što će od vas biti dalje. Imala sam dobre šefove, ali i loše. Izazov je bio kako se postaviti. Trebalo mi je malo vremena, ali odlučila sam na svom poslu biti zadovoljna i da ono što radim i tim koji vodim mora biti top of the class. Možda zvuči kao klišej, ali volim da sve što radim i gdje djelujem bude sa stilom. Prilično sam uporna osoba i kad si nešto zacrtam, ne odustajem dok to tako ne bude.

Titula direktorice pomalo je laskava, ali ne doživljavam titulu kao nešto što nadopunjuje moju osobnost i karakter. Naprotiv, mene titule ne definiraju. U životu mi je uvijek bio važniji sadržaj od forme i ne volim plošno gledanje na stvari. Ova pozicija nosi naravno sa sobom određene prednosti, ali ja je vidim kao priliku da gradim sebe i samim time pomažem drugima da se izgrađuju. Uz prednosti, funkcija donosi i odgovornost. Kad ste na nekoj poziciji, niste samo odgovorni za profit, gubitak, budžet… vaše riječi dobiju na težini, važu se, diskutiraju i analiziraju. Što se više penjete po hijerarhijskoj ljestvici, to su teži utezi vaših riječi i odluka. Zato je bitno biti iskren i transparentan s ljudima, ne davati lažna obećanja, ne donositi ishitrene odluke, već biti lider koji sluša i razumije. Najbitnije od svega je ne dozvoliti egu da ovlada vama, već evoluirati iz tih prizemnih postavki. Važno mi je kako odrađujem posao. Svaki zadatak je najbitniji zadatak, od pažljivo skrojene komunikacijske poruke, načina na koji se predstavljamo na sastanku s agencijama pa sve do odabira dobavljača kave na štandu. Najbitniji je jer predstavlja nas, brend koji stvaramo i u koji vjerujemo. Želim "iskoristiti" ovu svoju poziciju na način da sam kvalitetan mentor i primjer ljudima kojima sam nadređena i ljudima s kojima radim. Želim biti šef od izbora, a ne netko koga morate trpjeti za plaću.

Što smatrate najvećim profesionalnim uspjesima u svojoj karijeri?

– U poslu često razmišljam na način što bi bilo da sutra odem na neku drugu poziciju ili u drugu firmu. Cilj mi je ostaviti za sobom pozitivnu promjenu i dobre emocije i, naravno, svoj potpis na onome što sam napravila. Odradila sam niz uspješnih kampanja, neke manje uspješne, a bilo je i promašaja, no to je posao.

Morate probati i vidjeti što igra, strategija je teorija pobjede. Ipak ništa od toga ne bih navela kao najveći poslovni uspjeh.

Najvećim uspjehom doživljavam činjenicu da mi mnogi ljudi koje sam poslovno vodila tijekom godina i danas govore da sam ih motivirala i usmjerila. Mnogi od njih su danas lideri u svojim područjima, a biti dijelom njihovih uspjeha meni je najveći kompliment.

Moram priznati da sam veliki dio leadershipa "pokupila" u SAD-u, gdje sam studirala. Amerikanci su bili jako dobri prema meni. Oduševljavala me njihova potreba da saslušaju, upoznaju i pomognu, a da ne traže ništa zauzvrat. Uvijek su nekako pronalazili ideju i dobro u svemu. Meni je to bilo fascinantno jer do tada nisam imala priliku sudjelovati u razgovorima koji su motivirali i inspirirali, u svijetu u kojem se svakome daje prilika, ma otkud dolazio.

Već tada sam bila toliko fascinirana takvim pristupom da sam znala zamišljati sebe kako sam u poziciji da dajem šansu ljudima, da im pomognem otkriti ono najbolje u njima samima. Danas sam u poziciji kada to mogu i to mi je glavna vodilja.

Kako se nosite s eventualnim stereotipima ili očekivanjima koja se povezuju s vašom ulogom kao žene u marketingu? Ima li dovoljno žena u vašem biznisu?

– Nisam osjetila stereotipe kao žena u marketingu, žene u marketingu nisu iznenađenje. Jesam li osjetila stereotipe kao žena u biznisu? Sigurno. Davno sam odlučila da nisam odgovorna za tuđu interpretaciju mojih riječi i ponašanja i da to neće utjecati na mene. Nastojim u poslu biti profesionalna, pravedna i dati svoj maksimum. Znam zbog čega sam tu, gledam cilj, a to što me možda netko smatra manje vrijednom ili manje kompetentnom jer sam žena, to je isključivo problem te osobe. U našem biznisu ima i muškaraca i žena. Sigurno je više muškaraca jer kod nas većinom rade senior developeri, i ovo je industrija za koju je muška populacija pokazala više interesa, pogotovo kod tih generacija. To se pomalo mijenja, pogledate li rezultate istraživanja Eurostata i sličnih platformi, no ne drastično. Ne znam što je dovoljan broj, ali što se biznisa tiče, po meni je tu spol manje važan. Puno je važniji stav osobe, volja, pristup poslu i u konačnici – rezultati.

Koje su vještine i osobine koje smatrate ključnim za uspjeh u marketinškom sektoru?

– Ono što je i izazovno, ali i zanimljivo u marketingu je da se ključne marketinške vještine stalno mijenjaju i zapravo nadopunjuju, u skladu s tehnologijom. Kada samo pomislimo kako su svijet i komunikacija izgledali prije Googlea i pametnih telefona, jasno je koliko smo morali novih marketinških vještina savladati zadnjih godina. Zapravo tu se radi samo o alatima, koje netko brže, a netko sporije savladava. Puno važnija stvar je set osobnih karakteristika poput usađenog osjećaja za komunikaciju, sposobnost da se stavite u "tuđe cipele", u cipele svog targeta, sposobnost aktivnog slušanja te analitičko i kritičko promišljanje. Navedeno je ključ uspjeha za svakog tko marketingu želi pristupiti strateški.

Ako pričamo o marketingu u IT-ju, rekla bih da morate biti otvoreni i spremni na promjene te dovoljno agilni da se možete snaći u moru inovacija. Imala sam priliku raditi u svjetskim korporacijama gdje je više fokus na adaptaciju globalnih strategija na regiju. Kao poduzetnica sam radila s klijentima iz različitih domena gdje sam se predstavljala bez moćnog imena korporacije na vizitki i gdje sam i analizirala i osmišljavala strategije. Puno sam vremena uložila u osobni razvoj i edukacije. Ovaj posao se uči cijeli život. U zadnjih pet godina koje sam provela u Serengetiju, domaćoj IT kompaniji, imam dojam da sam napravila svojevrsni detoks svega što sam naučila do 2019. te krenula ne samo s novim saznanjima već i s novim postavkama. U ovom sektoru je neminovno biti proaktivan, ne gasiti energiju, u kontinuitetu raditi na sebi i svojim sposobnostima, pratiti trendove, educirati se o tehnologijama i izbrusiti svoju emocionalnu inteligenciju koja je pak presudna za uspjeh u svakom poslu.

Kako razvoj AI alata utječe na marketinški sektor i mogu li se takvi alati koristiti za poboljšanje strategija i poslovanja?

– AI alati su dobar suputnik kad primjerice gradite content za dijelove vašeg marketinškog funnela. Dobar je za osmisliti naslov, da vam da neke ideje kao putokaz. No, ako se copy pastea, a danas se puno copy pastea, onda je njegov utjecaj poguban. Kako onda možemo govoriti o inovaciji i napretku, ako uz tehnološku inovaciju samo nazadujemo intelektualno i kreativno? Po meni je jako loše vidjeti nekog stručnjaka u bilo kojem području kojem je AI chatbot doslovno alter ego. AI je tu da pomogne, kad ste u kreativnoj blokadi, kada vam treba ideja, no ne da se ljudi potpuno oslone na to. Odmah znate kad je netko koristio Chat GPT jer isti ima svoje izraze koje koristi, ali Chat GPT vas ne poznaje. Gubite cijeli karakter i osobnost. Vaš brend gubi na svojoj osobnosti kad se prepustite nekakvoj mašini. Znam se našaliti i reći da ni u osnovnoj školi nisam prepisivala zadaće pa ne mislim početi ni sada, no to je zaista tako. Da biste izradili strategiju, vi morate poznavati i tržište i konkurenciju, a i vlastite prednosti i nedostatke. Nekakav AI Chatbot to ne zna. Naposljetku, autentičnost i originalnost su ono što vašu poruku i vašu strategiju čini jedinstvenom, uvjerljivom, vidljivom i utjecajnom. Zar nije to cijela poanta?

Je li, prema vašem mišljenju, konačno razbijen 'stakleni strop' ili nas čeka još posla?

– Vaš strop je onakav kakvim ga vidite i kakav odlučite da će biti. Kao što sam prije spomenula, cijeli život je niz odluka. Vaše raspoloženje je odluka. Okružena sam sposobnim, samouvjerenim i pametnim ženama koje vjeruju u sebe, koje zacrtaju ciljeve i rade na ostvarenju istih i koje se dižu kad padnu. A svi ponekad padnu, samo nije popularno govoriti o tome. Bogatstvo je biti okružen ženama s kojima se na kavama raspravlja o idejama, koje dijele svoje probleme i svoja rješenja, koje pitaju za savjet, koje slušaju. Neke su poduzetnice, dosta njih su menadžerice i direktorice u različitim tvrtkama, same su se izgradile, etablirale i ostvarile razne uspjehe. Većina su i majke, žongliraju raznim ulogama i svojim stavom i radom daju primjer svojim kćerima i sinovima. Sa sigurnošću mogu reći da nijedna od nas taj glass ceiling niti gleda niti vidi. Možda stvarno jest ovdje. Ali mi gledamo samo vedro nebo iznad nas, jer nama je samo nebo granica.

DIVU STYLE potražite na kioscima s dva senzacionalna dara - narukvicom Bisou X BORBOLETA i ružom AVON. Paket stoji 7 eura. Požurite, količine su ograničene!

Kako znati jesmo li pretjerali s proizvodima za stiliziranje kose? Stručnjaci preporučuju idealnu količinu
Čarobna austrijska jezera: Bajkovita priroda od Sv. Wolfganga do Hallstatta
Tenniscore novi je trend koji spaja sportsku eleganciju i ležernu sofisticiranost

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".