Devedesete su bile odlične godine za pop-kulturu, a MTV je tada bio više od današnjih društvenih mreža

Djevojke s Beverly Hillsa’, ‘Seinfeld’, ‘Prijatelji’, ‘Pulp Fiction’, ‘Princ s Bel Aira’, ‘Beavis i Butthead’, Versace, 2pac, Backstreet boys, Spice Girls i Madonna! Osjećate nostalgiju? Kako i ne biste kada su devedesete bile odlične godine za pop-kulturu općenito. Zavežite majicu s kapuljačom oko struka, nabacite kariranu košulju, okrenite šiltericu
Vidi originalni članak

I dok je u osamdesetima vladala opsjednutost volumenom, od „puf“ rukava, napuhanih jakni i ‘velike’ kose – stil devedesetih ipak je malo smanjio doživljaj. Kao da se sve vratilo na tvorničke postavke pa je najobičnija slip haljina s naramenicama postala omiljeni odjevni predmet koji i dandanas vrlo rado nosimo. Vikendi su pak bili rezervirani za biciklističke hlačice, dolčevite, traperice visokog struka i mnogo logotipa koji su pokrenuli pravu logomaniju. Kosu smo vezali tzv. scrunchiejem ili je nosili razbarušenu. A devedesete su svakako obilježili i supermodeli – među njima najviše Linda Evangelista koja je svojedobno izjavila da ne ustaje iz kreveta za manje od deset tisuća dolara po danu snimanja. Linda je te, sada već davne 1991. godine, zajedno s Naomi Campbell, Cindy Crawford i Christy Turlington, otvorila Versaceovu reviju pjevušeći pjesmu Georgea Michaela Freedom! Baš ta scena postala je svojevrsni zaštitni znak te fenomenalne modne ere. Mnogima omiljeni dizajner Versace krojio je kreacije koje su odisale teškim glamurom. Između ostalog, i on je jedan od najzaslužnijih za eru supermodela.

Nakon tog trenutka, dosta se stvari promijenilo. Od funkcionalne odjeće, sve više se počela slaviti ženstvenost. Tih se godina modnoj kući Gucci pridružio i Tom Ford koji joj je dao pravi vjetar u leđa, pogotovo kada je u njihovoj odjevnoj kombinaciji nastupila Madonna na MTV Video Music Awards 1995. godine u senzualnom satenu. Oni koji nisu svaki slobodan trenutak kratili pred malim ekranima gledajući MTV, kao da nisu živjeli u devedesetima. Jer tih godina grunge je bio poput „svetinje“, a između ostalog – gledali su se i naveliko poštovali “Beverly Hills”, “Melrose Place” i Will Smith kao princ iz Bel Aira.

Skechersice su bile neizostavne tenisice, Timberland obuća kao božanstvo, a Kurt Cobain zaštitno lice čitave dekade. Krojili su se trendovi na svim poljima, od glazbe do brojnih TV serija. Pa tako nema ženske osobe koja barem na tren nije poželjela frizuru Rachel iz “Prijatelja” koju je utjelovila i danas fenomenalna Jennifer Aniston. A tek ona scena s ormarom koji funkcionira putem kompjutora iz hit-filma “Clueless” – u prijevodu poznatijem kao “Djevojke s Beverly Hillsa”. Zbog njega je Alicia Silverstone kao Cher Horowitz u žutom kariranom kompletu postala svojevrsna ikona tog vremena. Slično kao i frajeri koji su obilježili to čarobno kreativno vrijeme.

Jared Leto, Brad Pitt i Johnny Depp nosili su devedesete na svojim leđima, a budući da su sve zgodniji što su stariji – ne znamo što više možemo očekivati od njih. U bijelim majicama i kožnim jaknama ostavljali su nas bez teksta. O nesretnoj ljubavi prema njima najčešće smo razmišljale slušajući taktove Destiny’s Childa i TLC-a, a najviše smo voljele mrziti Gwyneth Paltrow zbog njezine tadašnje ljubavi s Bradom Pittom. Danas devedesete proživljavaju pravu renesansu, tj. ponovno buđenje. Najveći modni velikani poput Saint Laurenta, Guccija i OFF-Whitea vade iz naftalina tadašnje najveće trendove i oživljavaju taj famozni grunge đir. Ako se pitate kako je uopće započeo taj smjer u modi, poanta je bila u antikonzumerizmu. Frontmen Nirvane, tada daleko najpopularniji pjevač, htio je jednako izgledati u kući, ali i van nje. Flanelska košulja bila je logično rješenje.

Također, ikone poput Naomi Campbell vratile su se na pistu. Ovoj zanosnoj pumi pripala je čast da zatvori Saint Laurentovu reviju prošle godine, a njezinoj kolegici Christy Turlington da stavi točku na “i” u reviji Marca Jacobsa. I jedan od najpopularnijih parova, Justin Bieber i Hailey Baldwin, rekreirali su kultnu reklamu Calvin Kleina iz devedesetih. Pa i megauspješna serija “Prijatelji” planira povratak na male ekrane. Za milenijalce, nostalgija za devedesetima je poput neke utješne dekice ili hrane. Kao da odete od kuće, zadržite se predugo i onda shvatite koliko vam nedostaje. Tih devedesetih rodio se i britpop, a Kate Moss sa svega 15 godina snimila je svoju prvu naslovnicu. Nakon grungea uslijedila je era ravea, berlinski Love Parade bio je poput kulta. Boje su bile neonske, a cipele visoke.

Kako svaka priča ima dvije strane, to vrijedi i za ovu, pa mnogi ponovno buđenje trenda devedesetih vide u čistom marketinškom triku jer generacija koja je odrastala tih godina preuzima scenu i nema bolje emotivne manipulacije od toga da im se da ono za čime najviše pate. Za vremenima u kojima je sloboda bila životni stil, a seksualna revolucija vrištala je iz svih sfera umjetnosti. Između ostalog i mode. Sjetimo se samo koliko je samo prašine podigla Guccijeva reklama u kojoj muškarac kleči pred djevojkom povlačeći je za bikini iz kojeg vire dlačice u obliku slova G.

Ukratko, kao da nam kolektivna nostalgija ne da mira. Možda zato što je u to vrijeme sve bilo puno jednostavnije i ležernije ili možda zbog toga što je to bilo vrijeme kada je svatko mogao pronaći nešto za sebe. Od crop topa, preko kariranih košulja pa sve do kilometara satena. Jer u ovim teškim i izazovnim vremenima, ne zvuči li nešto jednostavno i lako dostupno i više nego primamljivo? Uostalom, i Alanis Morissette je najavila obilježavanje godišnjice “Jagged Little Pilla”!

Agentica za nekretnine super izgleda u otkačenoj jakni i tenisicama koje baš nikad ne izlaze iz mode
Kombinaciji prekrasne prevoditeljice ne možemo pronaći manu: 'Ne bih nosila crosice, prekratke hlačice...'
Novinarka koja stoji iza genijalnih outfit videa na Instagramu: 'Trendove volim interpretirati na svoj način'
Prve zrake sunca prizivaju slamu: Torbe koje će nadopuniti svaki outfit ovog proljeća i ljeta

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".