Dok brine o zdravlju drugih kao medicinska sestra i uživa u majčinstvu, Maja Kirišić svaki slobodan trenutak posvećuje svojoj velikoj strasti – keramici. U njezinim rukama obična glina pretvara se u šalice, zdjele i teglice koje odišu toplinom, nježnošću i pozitivom. Nasia Ceramics, kako glasi ime njezinog brenda, nije samo estetski projekt, već produžetak Majine osobnosti – iskrene, prirodne i nesavršene na najljepši mogući način.
Majina keramika nije plod dugog planiranja, već trenutka čiste inspiracije. Na prvom satu tečaja keramike koji je dobila na poklon, dogodila se čarolija – komadić gline u njezinim rukama pretvorio se u ideju, viziju i brend.
– Svoju strast prema keramici otkrila sam na prvom satu tečaja keramike, koji sam dobila na poklon. Čim sam uzela taj komadić gline u ruke, u meni su se počele rađati ideje o samom mom brendu i što bih sve mogla izraditi. Zanimljivo je da sam napravila pečat za keramiku sa svojim logom, prije nego što sam uopće kupila prvu glinu – otkrila nam je Maja.
Brend nosi ime Nasia – riječ koja je Maji jednostavno „pala na pamet“. Kasnije je otkrila da na hebrejskom znači „čudo Božje“. To je shvatila kao znak da je na pravom putu i da njezina keramika ima dublje značenje od same estetike. I iako dolazi iz Ivanić-Grada, mjesto puno kulturne baštine nije bilo ključna inspiracija, već njezin otac, s kojim je kao dijete provodila sate izrađujući razne rukotvorine.
– Moj rodni grad nije imao previše utjecaja na mene koliko je to imao moj otac. On je oduvijek bio kreativac i kada sam bila mala stalno smo skupa nešto izrađivali. Tako da vjerujem da sam tu svoju umjetničku stranu naslijedila od njega. –
Kreativni proces kod Maje počinje u mislima. Prve ideje oblikuju se prije nego što dodirne glinu, a što više stvara, to više inspiracije pronalazi.
– Na samom početku najviše mi je pomogla Martina iz keramica.info, tada sam mislila da znam puno toga s tečaja, no ispalo je da je moje znanje nemjerljivo u usporedbi s njezinim. Pomogla mi je izabrati glinu s kojom sam najbolje "kliknula" i sa njom radim i dan danas. Nesebično mi je dijelila savjete o glazurama, tehnikama izrade, glinama, pečenju keramike, a ja sam to sve upijala. Prvo se sve ideje stvore u mojoj glavi. Kada krenem raditi kolekciju, što više radim imam i više ideja, a tako i ‘umjetničkih djela’ – ispričala nam je pa dodala:
– Ono što me razlikuje od drugih je to što ne radim na lončarskom kolu, niti ne koristim glinu za lijevanje. Sve izrađujem potpuno ručno od gline. Zato se i toliko čeka na moje kolekcije i naručene proizvode. Šalice i teglice su nesavršene i mislim da je upravo u tome čar ručnog rada. –
Motivi prirode česta su pojava na Nasia keramici. Iako kolekcije ne planira unaprijed, priroda joj neprestano daje ideje. Inspiracija dolazi spontano, često nakon dužih pauza.
– Priroda je moje vječno nadahnuće i stvarno je volim. Zapravo je to poveznica s mojim Ivanić-Gradom, tamo sam stalno boravila u prirodi. Teme za kolekcije mi dolaze spontano, ne planiram ih, niti kolekcije ne radim na silu. Često napravim dužu pauzu nakon objavljene kolekcije kako bih napunila baterije – otkriva Maja.
Najveći izazov u Majinoj priči bio je neobičan – tijekom trudnoće, kada je imala najviše slobodnog vremena, nije mogla ni pogledati glinu.
– Najveći izazov mi je bila trudnoća kada sam imala vremena više nego ikada, no glinu nisam mogla vidjeti. Mislila sam keramiku više nikada neću raditi. To me držalo do šestog mjeseca starosti moje bebe, a onda se ljubav prema keramici iznenada vratila, a ideje su mi bile bolje nego ikada. –
Iako joj je svaka kolekcija posebna, ponosna je na najnoviju – „Blooming“, nastalu u suradnji s Cvjetnom galerijom RL. Dva tjedna godišnjeg odmora provela je u izradi, a rezultat je serija radova koja slavi proljeće, boje, prirodu i život.
– Svaka kolekcija mi je jako draga, no posebno sam ponosna na najnoviju kolekciju "Blooming" koju sam radila u suradnji sa Cvjetnom galerijom RL. Uzela sam godišnji i dva tjedna uživala samo u izradi. Kolekcija je to koja odiše pozitivom, srećom, životom, prirodom, bojama - jednom riječju proljećem – kaže.
Za Maju je umjetnost na prvom mjestu. Iako vodi mali brend, komercijalni aspekt nikad nije pretegnuo. Vjeruje da iskrenost u radu uvijek pronađe svoju publiku. I planova za budućnost je mnogo, ali forma im je neuhvatljiva. Maja voli da sve dolazi prirodno, baš kao i kolekcije koje stvara.
– Kao što sam rekla kod mene se nikad ne zna kako će sljedeća kolekcija izgledati. No definitivno mi je plan doprijeti do što više ljudi svojom Instagram stranicom nasia.ceramics i podijeliti sa svima sreću koju prenosim na svoja djela – zaključila je Maja.