Velika Britanija ima modni simbol koji predstavlja tradiciju, luksuz i kvalitetu, ime mu je Burberry. No, situacija se promijenila te je čak i ovaj naizgled nedodirljivi label u krizi. Naime, neki je dan The Telegraph izvijestio da bi Burberry mogao ukinuti do 400 radnih mjesta u Ujedinjenom Kraljevstvu u sklopu programa radikalnog rezanja troškova s ciljem podržavanja pada profita. Kompanija je doživjela pad tržišne vrijednosti za više od trećine od početka godine, što najavljuje drastične promjene u poslovanju.
Zaposlenici su o situaciji obaviješteni krajem lipnja, a tvrtka je pokrenula 45-dnevno razdoblje savjetovanja, što ukazuje na mogućnost eliminacije stotina radnih mjesta.
Čak ni CEO Jonathan Akeroyd nije primio svoj godišnji bonus od 2,3 milijuna funti (oko 2,7 mil eura) u svibnju. Akeroyd, koji se pridružio Burberryju iz Versacea 2022. s uplatom od 6 milijuna funti (oko 7,14 mil eura) unaprijed, nije uspio u tome da brend vrati u sam vrh modne scene.
Burberry je modna kuća s bogatom i fascinantnom poviješću, koja je danas jedan od simbola Velike Britanije. Osnovana 1856. godine u Engleskoj, ubrzo je postala simbol britanske elegancije i inovacije. Početak je, zapravo, već dio modne legende - krojač Thomas Burberry osnovao je Burberry u Basingstokeu, u Hampshireu, kad je imao samo 21 godinu. Njegova ključna inovacija bila je izum gabardina, vodootpornog, ali laganog materijala koji je patentirao 1888. godine. Gabardin je postao vodeći materijal za Burberryjeve kapute, omogućujući zaštitu od kiše i vjetra bez ugrožavanja udobnosti.
Burberry je postao poznat po svom trench coatu, dizajniranom za britansku vojsku tijekom Prvog svjetskog rata. Ovaj inovativan kaput bio je izuzetno funkcionalan, s detaljima kao što su epolete, D-prstenovi i duboki džepovi, te je brzo postao simbol britanske vojne opreme. Nakon rata, trench coat je postao popularan među civilima i ostao je jedan od najprepoznatljivijih modnih komada do danas. Svi su ga dizajneri kasnije revitalizirali na razne načine, pa i za sljedeću jesen.
U galeriji pogledajte Burberry kolekciju za jesen 2024.:
Još jedan ikoničan element Burberryja je njegov prepoznatljivi karirani uzorak (Burberry check), koji je prvi put uveden kao podstava za kapute 1920-ih godina. Ovaj uzorak postao je sinonim za luksuz i kvalitetu, te se proširio na razne modne dodatke poput šalova, torbi i kišobrana.
Burberry je tijekom kasnije proširio svoj asortiman na brojne kolekcije, modne dodatke, parfeme i kozmetiku. Pod vodstvom različitih kreativnih direktora, uključujući Christophera Baileyja i Riccarda Tiscija, brend je modernizirao linije, zadržavajući pritom tradicionalne elemente.
Burberry je također bio pionir u prihvaćanju digitalnih tehnologija u modnoj industriji. Godine 2006. kompanija je pokrenula svoju prvu e-trgovinu, a kasnije je postala poznata po inovativnim digitalnim kampanjama i prisutnosti na društvenim mrežama.
Danas je u krizi, kao i mnoge druge kompanije u svijetu mode, stoga je vrijeme za velike promjene ili čak restrukturiranje brenda. Jedno je sigurno – Burberry ima odlične temelje da i dalje bude relevantan brend na svjetskoj modnoj sceni.