Barbie u Parizu

Otkad je stvorena 1959., Barbie je nadrasla ulogu igračke, postala je ikona. Među ostalim, duboko je povezana s modom –odjeću joj kreiraju najveći od najvećih...
Vidi originalni članak

Od 10. ožujka do 18. rujna u pariškom muzeju Les Arts Décoratifs traje izložba “Barbie”. Prvi je to put da je neki muzej u Francuskoj tako otvorio vrata i bez sustezanja prihvatio Barbie – možda ikoničku lutku, ali na kraju ipak samo igračku oko koje se još uvijek vode rasprave je li djevojčicama, tijekom skoro šest desetljeća postojanja, donijela više dobra ili zla.

Poznat po svojim zbirkama iz područja dizajna, mode, igračaka i reklama, Musée des Arts Décoratifs ipak je pravo mjesto da se oda počast Amerikanki s najdužim nogama.

Barbiena priča ima mnogo aspekata i nesumnjiv je trag koji je ostavila ne samo u povijesti igračaka. Na 1500 m2 izloženo je 700 lutkica, uključujući i njihovu odjeću, ali isto tako i mnoštvo dokumenata, fotografija, novinskih članaka koji kontekstualiziraju Barbien život te djela suvremenih umjetnika kojima je bila nadahnuće i motiv.

Djeca uživaju u planetarno poznatoj igrački, no izložba je još zanimljivija zbog toga što lik Barbie stavlja u njezin povijesni i sociološki kontekst.

Nastala 1959. kao igračka, nadrasla je svoju prvu namjenu. Barbie je prvo postala utjelovljenje “američkog načina života”, zatim se spretno prilagođavala društvenim, političkim i kulturalnim promjenama, a na kraju i propitivala društvene stereotipe.Lutka s tijelom savršene žene (oko toga se i danas lome koplja), potpuno emancipirano prigrlila je nove slobode i način života. 

Kad je nastala, 1959., Barbie je bila prva lutka koja nije prikazivala dijete već odraslu ženu. I “rodila” se sa životopisom: Barbara Millicent Roberts, rođena u Wisconsinu. No godine joj nikad nisu jasno navedene tako da je mogla biti i srednjoškolka i medicinska sestra i stjuardesa – iskušala je više od 150 zanimanja, od najtradi- cionalnijih do najavangardnijih, a popularnost joj ne pada, baš zahvaljujući toj stalnoj razmjeni s pop-kulturom.

Tako se Barbie našla i na slikama Andyja Warhola, a osjetili su se pozvanima da je odijevaju i poznati modni kreatori. Postala je “fashionistica” za koju se dizajnirala najelegant- nija i najekstravagantnija odjeća. Na pariškoj izložbi vidi se i dio toga – je- dinstvene kreacije koje potpisuju Paco Rabanne, Thierry Mugler, Christian Lacroix, Jean Paul Gaultier, Maison Martin Margiela.

Iako je visoka ni punih 30 centimetara, nosila je i Armanija i Diora i De la Rentu, vjenčanice koje su osmislile Vera Wang i Carolina Herrera, a Christian Louboutin za nju je napravio posebne ružičaste cipelice. Zapravo, to je bio tek početak; slobodno možemo reći da se dizajner cipela u nju zaljubio. Naime, ekskluzivno za Barbie u konačnici je dizajnirao čak dvanaest pari obuće, a kao prava ikona stila poput Kate Moss, Inès de la Fressange i Grace Kelly, plastična lutkica priskrbila si je status dizajnerske muze. Kao da kuća i auto iz snova (i Ken) nisu bili dovoljni...

Trend je 1990. započeo Bob Mackie, a odonda je za nju radilo 70 velikih dizajnera. Ukratko, Barbien ormar puca od stvari s potpisom, a da djevojka zna što je dobro, potvrđuje činjenica da vozi isključivo Ferrari, a od kozmetičkih brendova prednost daje MAC-u.

Prije nekoliko godina francuski je Vogue pod naslovom “Real-Life Designer Barbie Dolls” dvije manekenke, Elizabeth Erm i Magdalenu Frackowiak pretvorio u vrlo uvjerljive barbike. Svaku je “lutku” u ljudskoj veličini odjenuo u odjeću i modne dodatke jedne kuće – Chanel, Valentino, Gucci, Fendi, Louis Vuitton... te slikao u kutiji u kakvoj se Barbie i inače prodaje, s još ponešto dodatne odjeće.

Ovakva je Barbie bila još privlačnija jer od nje ste mogli i posuđivati stvari. No, bilo je i obrnutih slučajeva. Za proljeće 2015. Moschino je predstavio svoju Barbie kol- ekciju, a među prvim celebrityjima koji su u nju uskočili bila je Paris Hilton – radosno je odjenula sweater i minicu s ružičastim “Moschino” natpisima.

Ni to nije bio vrhunac. Jeremy Scott, Moschinov dizajner, kreirao je kolekciju za barbike. “Da lutke ne budu ljubomorne” rekao je, a zatim je iz toga opet nastala ready-to-wear capsule kolekcija od osam komada za žene. I tako u krug... Tko još sumnja da Barbie nema prste u onome što nosimo, neka još jednom razmisli.

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".