Alain i Gérard Wertheimer: Koliko zapravo zarađuju vlasnici brenda Chanel

Financijski uspjeh Chanela, jednog od najpoznatijih luksuznih brendova na svijetu, doveo je do značajnih dobitaka za vlasnike koji su samozatajni, rijetko ih se vidi u javnosti
Vidi originalni članak

U posljednje tri godine, Alain i Gérard Wertheimer, unuci jednog od prvih partnera dizajnerice Coco Chanel, zaradili su gotovo 12 milijardi eura dividendi od modne kuće. Iako je obitelj Wertheimer uvijek dobivala ekstremne dividende od vlastitog brenda, 2023. je dobila najveću godišnju isplatu otkako je Chanel prije šest godina počeo objavljivati poslovne rezultate. Dividende u posljednje tri godine su bile: 5.3 milijardi eura u 2023., 1,6 milijardi eura u 2022. i 4.6 milijardi eura u 2021.

Ove su cifre značajno povećale neto vrijednost Wertheimerovih (gore na fotografiji dvojica desno), bogatstvo je naraslo za 19% i to samo u protekloj godini. Sada njihovo ukupno bogatstvo broji oko 108 milijardi eura.

Posljedica je to poslovne politike Wertheimerovih koji nisu ograničili svoja ulaganja samo na luksuzni modni sektor, već su krenuli ulagati u razne biznise. Posljednjih je godina Mousse Partners, kompanija koja radi njihove financije, krenula intenzivnije ulagati u  zdravstvene kompanije te brojne tehnološke i biotehnološke projekte. Tako nova strateška ulaganja otkrivaju kako ova prvotno modna obitelj izlazi iz okvira, kako bi osigurali stabilnu, snažniju financijsku sigurnost.

Još jedan element koji pridonosi značajnoj zaradi Wertheimerovih je strateška geografska struktura njihova carstva. Naime, Chanel ima sjedište u Ujedinjenom Kraljevstvu, koje obično ne nameće porez po odbitku na dividende isplaćene stranim subjektima. Osim toga, imaju i holding kompaniju koja sjedište ima na Kajmanskim otocima, gdje se dividende ne oporezuju. Ova struktura poslovanja omogućuje obitelji da učinkovito poveća svoju zaradu od dobiti Chanela.

Vremena se mijenjaju, a obitelj mora razmišljati o sutrašnjici kompanije, stoga njezino poslovanje izlazi iz okvira modnog luksuza.
Nedavna objava odlaska Virginie Viard još je jedan element promjene u kući, pitanje je tko će je sada naslijediti. Ovo je kraj jedne ere za kuću, koji je, kako se sada čini, započeo smrću Lagerfelda.

Iako snažno počiva na kodovima koje postavlja desetljećima, ipak bi ova promjena mogla biti vrlo bitna za brend. Bez obzira na to, kompanija nastavlja rasti, financijski temelji su osigurani upravo poslovnim modelom obitelji Wertheimer.

Frendice sa super stilom u malom prstu: Trendovi u kombinaciji s klasikom na njima izgledaju tako dobro
Zgodna dama istaknula se sjajnim stajlingom koji rado prepisujemo ovog ljeta
Buvljak na terasi: Novi cool modni događaj s fokusom na ekološku osvještenost!

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".