13 super savjeta domaće lifestyle blogerice za održavanje doma čistim i urednim

Ako svakodnevno slijedite ove savjete, dom vam neće biti pun prljavštine i nećete morati izdvajati puno vremena za čišćenje
Vidi originalni članak

Čišćenje i održavanje doma urednim nije lak zadatak, pogotovo ako imate djecu ili kućne ljubimce. No, postoji nekoliko stvari koje možete učiniti ako si želite olakšati svakodnevicu. Lifestyle influencerica @iwaiva na Instagramu često dijeli tips&trick za čišćenje, a za Divu je podijelila 13 savjeta koji pomažu u održavanju doma čistim i urednim.

– Podijelit ću s vama nekoliko savjeta koji mi pomažu na svakodnevnoj razini da moj dom održavam urednim, a da ni ne osjetim da to radim, tj. da ne odvajam neko posebno vrijeme za to, nego odrađujem u hodu i kroz naviku. Meni je tako puno jednostavnije funkcionirati i nemam potrebu odvajati posebne dane u tjednu za nakupljeni kaos, a neki veći poslovi se automatski brže odrade – ispričala nam je Iva.

Njezine savjete donosimo u nastavku:

1. Ujutro kad se probudite, odmah namjestite krevet. Meni je najgore kada prolazim pored sobe i pogled mi pada na nered zbog nepospremljenog kreveta. Minuta posla, a puno znači.

2. Sve ono za što vam treba 2-3 minute, napravite odmah. Npr. nakon dućana rasporedite namirnice, odmah izvadite veš iz sušilice kad je gotov jer nećete morat peglati, očistite odmah filter na sušilici, pokupite igračke s random površina gdje djeca ostave. Ne ostavljajte takve stvari za kasnije jer će kasnije trebati puno više minuta i kaos će se samo gomilati.

3. Ako peglate, nemojte čekati da se složi brdo odjeće za peglanje. Isti dan riješite tu odjeću koja se oprala. Neće vam oduzeti toliko vremena, a ako vam se nagomila nekoliko tura, odgađat ćete dugo, jer će biti prevelika hrpa i trebat ćete odvojiti puno više vremena.

4. Kad god imate prazan hod, napravite neke male posliće. Npr. šalicu popijene kave s radnog stola odnesite na pranje, zamijenite ručnik za ruke u kupaoni, ubacite rublje na pranje i sl. Meni se to vrijeme najčešće stvori dok kuham, uvijek se nađe neka “rupa”, a nedovoljno mi je vremena da se uhvatim neke veće aktivnosti.

5. Svakodnevno prebrišite površine. Npr. ormarić na kojem je tv ili stolić u dnevnom, nakon svakog kuhanja prebrišite indukciju, nakon svakog tuširanja prebrišite staklo u tuš kabini. Kad vam takve stvari uđu u naviku, nećete ih doživjeti kao posao za koji morate odvojiti posebno vrijeme.

6. Dok kuhate, u praznom hodu između miješanja, svo suđe koje ste koristili za pripremu operite ili stavite u perilicu. Ja ne stavljam ručak na stol dok nije sve od pripreme u perilici i dok površine nisu čiste, a kad pojedemo, onda za tren pospremim ostatak suđa u perilicu i operem indukciju koja se dotad ohladila.

7. Razmišljajte unaprijed kad kuhate, odnosno kad planirate obroke. Jela koja se mogu raditi u većim količinama, napravite tako pa dio zamrznite. Bit ćete sretni neki drugi dan kad vas dočeka već pripremljen ručak.

8. Kad se napuni vreća za smeće, odmah maknite vreću iz kante i stavite unutra novu. Nemojte na kuhinjske plohe stavljati neke manje kutijice ili vrećice namijenjene za ostatak smeća pa da vam je smeće po cijelom stanu. Napunjenu vreću odložite na balkon ili ispred vrata i prvom prilikom kad izlazite iz stana, usput iznesite i nju.

9. Kategorizirajte stvari po smislu i za to koristite organizatore, olakšat će vam život. Na taj je način sve preglednije i manje ćete morat kopati po ladicama tražeći neku stvar. Samim tim, lakše ćete i vraćati stvari baš na njihovo mjesto i održavati red.

10. Uvijek vraćajte stvari na mjesto. Npr. kada dođete doma, nemojte prebaciti odjeću preko stolice, ključeve baciti na stol ili ostaviti obuću vani na hodniku. Kasnije ćete opet morat raditi taj posao, ali odložiti na pravo mjesto. Ne radite si dupli posao, nego odmah stavite na mjesto. Kad “brzinski” spremate, nemojte neke random stvari privremeno ubaciti u neku drugu ladicu ili na neku drugu policu na kojoj će kasnije nastati nered koji ćete teže pospremiti.

11. Rješavajte se viškova. Svi smo mi skloni kupovati nove stvari i gomilati. Što manje nepotrebnih stvari imate, to je lakše održavati red. Svaka stvar neka ima svoje mjesto. Zbog toga je super imati organizatore jer su oni limit. Čim se napune, nema više mjesta za nove stvari unutar njih i one vam realno ni ne trebaju.

12. Pomozite si s uređajima koji će odrađivati neke stvari za vas. Npr. ne mogu zamisliti život bez robot usisavača. Mi ga upalimo dok nismo doma i vratimo se u sređen stan. Nekad neće usisati savršeno, ali ne morate vi to raditi svaki dan. Još ako imate i robota koji pere pod, ne ide bolje.

13. Na kraju dana uvijek riješite tekući nered - namjestite jastuke na kauču, sklonite stvari sa stola na njihovo mjesto, odjeću u košaru za veš, suđe u mašinu. Nemojte dozvoliti da vas ti poslovi dočekaju ujutro. Neka vam svaki dan počne uredno.

Stajling kakav ne viđamo često: Prava je majstorica spajanja nespojivih uzoraka
Koliko često trebate čistiti i mijenjati kistove za šminku? Evo što kažu stručnjaci
Ovog ljeta ponovno se nose gladijatorice, a ove iz omiljenog dućana odličan su odabir
 

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".