Proslavili ste 10 godina postojanja InDizajna. Možete li se prisjetiti početaka, kakvu ste tada viziju imali?
Želja mi je bila da se svi barem malo zaljube u uređenje interijera i da donesemo novi sadržaj koji će napraviti pomak u kulturi stanovanja. Kada pogledam unatrag, tek onda vidim koliko smo bili optimistični, ali i hrabri. Jer, kada krenete u neki potpuno novi projekt, kao što je za mene bila TV emisija, ma koliko se dobro pripremili, uvijek postoji onaj ključan faktor neiskustva i neznanja. No upornost, vjera u sebe i želja da se napravi sve kako treba i uvijek ide korak dalje u idejama, konceptu i produkciji učinili su ne samo da opstanemo nego i da budemo bolji iz sezone u sezonu.
Odakle ljubav prema interijerima?
Od malih nogu. Kada sam odrastala, nije bilo specijaliziranih magazina ni TV emisija koji se bave interijerima i koji bi potaknuli interes i ljubav, no svejedno sam, jer sam u svemu estet, neprestano nešto preuređivala po svojoj sobi i ukrašavala je stvarima koje sam sama izrađivala. Ta navika zadržala se sve do danas – moj dom stalno mijenja svoj izgled u smislu razmještaja namještaja i detalja, novih boja zidova... Kada sam kasnije počela raditi s namještajem, shvatila sam da su interijeri ono čime se želim baviti.
Kad napravite retrospektivu, kakav je vaš komentar? Koji su bili najveći izazovi, možete li izdvojiti neke najzanimljivije događaje?
Bilo je bezbroj prepreka, problema i izazova i mogla bih vjerojatno knjigu napisati o tome. No kada prijeđete preko jedne, druge, desete prepreke... shvatite da je to bilo dobro i da tako treba biti. Poanta svakog posla je uvijek, a ne samo u početku stalno nailaziti na prepreke, naročito ako želite napraviti korak dalje. Nakon emisije velikim iskorakom za svoj studio smatram pokretanje sajma interijera u Areni te škole za dizajn.
Pokrenuli ste i Školu dizajna, možete li nam reći nešto više o njoj, kakve su reakcije polaznika?
Da, prije tri godine pokrenuli smo ustanovu za obrazovanje odraslih u Zagrebu. Ove godine upisujemo treću generaciju budućih stilista interijera koje školujemo tijekom 340 sati i drugu generaciju dizajnera interijera koje školujemo 325 sati, a otvaramo svoja vrata i u Splitu. Većina naših polaznika koja je završila program osposobljavanja za stilista interijera upisuje i napredniji program usavršavanja za dizajnera interijera tako da vjerujem da su zaista zadovoljni. Radi se u malim grupama i svi naši predavači su stručnjaci s bogatim iskustvom. Oba programa odobrilo je Ministarstvo znanosti i obrazovanja i upisuju se u radnu knjižicu.
Kako su ljudi u početku gledali na profesiju dizajnera interijera?
Kada sam počinjala prije više od 15 godina, okolini je to bilo pomalo neobično. Dizajner interijera u to vrijeme nije bilo tako rašireno zanimanje u Hrvatskoj. Netko tko će se pored izrade tlocrta i rasporeda namještaja pobrinuti i za način uređenja i sve stilski uskladiti te dati važnost vizualnom dojmu bila je rijetka praksa. Tako da je i pokretanje emisije izazivalo skepsu, ali na kraju se pokazalo da je to bio jedan od aduta kada smo kretali. Osim što smo prikazivali i svoje projekte u emisiji, bili smo naime jedini TV projekt takve tematike.
Emisija InDizajn u Hrvatskoj je iznimno popularna. Možete li prokomentirati što Hrvati preferiraju u prostoru i u svojim domovima, kakvo uređenje vole, što im je na prvom mjestu, je li to izgled, funkcionalnost...?
I jedno i drugo, rekla bih. Primjećuje se uvijek ta jaka linija pragmatizma u smislu da sve mora biti praktično i funkcionalno te da interijer odiše atmosferom doma, što smatram iznimno bitnim. Raduje me i što sve više jača ta estetska nota i sklonost eksperimentiranju, odnosno iskoraku iz onoga što je uobičajeno i što je igra na sigurno. Naročito postoji otpor prema miješanju stilova i originalnijim rješenjima, no zato su tu arhitekti i dizajneri da pomiču granice.
Što vi preferirate u interijerima, a što biste izdvojili kao najveće ovosezonske trendove?
Uvijek sam voljela slojevite, raznolike interijere koji bi bili kombinacija različitih stilova. Volim bezvremenske materijale, ali radoznalost i ljubav prema dizajnu uvijek me potiču da probam nešto novo, kako u svome domu tako i u projektima za klijente. S godinama uviđam pomak prema klasici – moj prvi dom bio je inspiriran modernijom verzijom skandinavskog stila, a ovaj u kojem sam sada više naginje atmosferi nekadašnjih građanskih salona. Upravo to su i donijeli trendovi u uređenju, kao i inspiraciju hotelskim sobama i apartmanima. Tu su i organski oblici, inspiracija prirodom i tamne boje.
Po odjevnim kombinacijama možemo zaključiti i da ste velika ljubiteljica mode, kako biste opisali svoj stil?
Moda je moja velika ljubav i danas je strastveno pratim. Da se ne bavim unutarnjim dizajnom, vjerojatno bih bila u modnoj branši. Volim držati do sebe i jednostavno se bolje osjećam kada sam dotjerana ili imam odjevni komad koji sam pomno birala. Moj stil je kombinacija svega i svačega, ali primjećujem da, kao i u interijerima, s godinama sve više naginjem klasici, ali nekoj modernoj varijanti. I slaba sam, kao valjda i svaka žena, na cipele i torbe.
Gdje crpite inspiraciju za odijevanje i gdje najradije kupujete?
Još uvijek volim listati magazine te tako pratiti modne trendove i stvarati inspiraciju za svoje odjevne kombinacije. Ponekad su to i internetski modni portali, ali i ulična moda. Prošetati se gradom može biti prava inspiracija i u modnom smislu. Kao vjerojatno i svima ostalima, i meni su se navike kupovanja promijenile u posljednjih nekoliko godina. I prije pandemije već neko vrijeme najčešći način kupovanja bio je putem interneta. S obzirom na prirodu posla i žestoki poslovni tempo, ovo je najjednostavnija opcija. Naravno, volim kupovati i po dućanima, ali to se uglavnom događa na putovanjima.
Što vam je na prvom mjestu kad je u pitanju moda, je li to udobnost, estetika ili praktičnost? Kako izgleda vaša omiljena go-to kombinacija?
Čini mi se da su sve tri karakteristike podjednako bitne, ali malu prednost ipak dajem udobnosti, naročito kada je riječ o odjeći u kojoj ću biti veći dio dana ili, primjerice, tijekom slobodnog vremena i putovanja. Nekada sam obožavala casual ili blago sportske kombinacije traperica, košulje i sakoa, a danas su to ipak haljine i suknje. No štikle su moja konstanta – obožavam ih i nosim svakodnevno jer se dobro u njima osjećam.
Kakvi su planovi, što pripremate za novu sezonu?
Ideja i planova kod mene je uvijek mnogo, to najbolje znaju moji suradnici (smijeh). I u vrijeme kada nije bilo jednostavno planirati, nego je svima bilo bitno preživjeti i opstati, ja sam, kao vječna optimistica i radoholičarka, sa svojom ekipom nastojala razvijati nove ideje. Tako je nastala agencija za nekretnine te emisija iste tematike. A sada je tu i podružnica naše škole za dizajn u Splitu. Trenutačno razvijamo posve novu liniju proizvoda za dom, pripreme za sajam interijera u Areni iduće proljeće već su naveliko počele. U novoj sezoni gledatelje vodimo u Istru, gdje smo pronašli nekoliko sjajnih vila. Nastavljamo prikazivati neke od projekata uređenja našeg studija kao i makeovere interijera s ograničenim budžetom. Tu su kao zaštitni znak emisije i nagradna preuređenja, u kojima gledateljima mijenjamo izgled prostorije koju su prijavili na natječaj. A ono na što sam naročito ponosna je projekt uređenja dnevnog boravka jedne osnovne škole u Petrinji. U školu idu i djeca iz susjednih škola koje su nastradale u potresu, a jedna od učionica postala im je dnevni boravak dok čekaju autobus da ih odveze doma.