Od početka godine na Prvom programu HRT-a možemo gledati treću sezonu dramsko-humoristične serije "Crno-bijeli svijet", a serija nas nostalgično vraća u osamdesete godine prošlog stoljeća. Bitnu sastavnicu tog vremena igra i moda pa smo porazgovarali smo s Katarinom Zaninović, kostimografkinjom treće sezone "Crno-bijelog svijeta". Za početak, ispričala nam je kako su izgledale pripreme prije početka snimanja:
Važno je istražiti doba na koje se referira radnja serije. Tome služe knjige iz tog vremena, novine, razne fotografije. Scenarij serije je takav da se bazira na istinitim događajima iz osamdesetih godina, od kojih su mnogi zaista i bivali ispraćeni u medijima pa sam mogla vidjeti iz arhiva kako su oni stvarno i izgledali. Recimo, kako je izgledala Sanja Doležal tih godina, kakve je krojeve nosila, ili kako je izgledao izbor za miss 1983. godine u Zagrebu.
Katarina kaže da je istraživala kroz fotografije kultnih mjesta gdje se okupljala umjetnički nastrojena mladež tog doba. Tu su joj dobro poslužile fotografije Gorana Pavelića Pipe, koji je bio kroničar tzv. duhanskog puta: Kavkaz – Zvečka – Blato.
- Interesantno je kad se poklopi da moram pripremiti neki lik u seriji, a koji se bazira na nekome tko mi je prijatelj i u stvarnom životu. Recimo, lik fotografa Mije Vesovića, kaže Katarina.
Objašnjava kako se posebno treba paziti na konzistenciju:
Kad dođeš do momenta koji je zadan scenarijem te nađeš vizualni identitet lika, moraš ga pratiti kroz epizode, tako da njegovo odijevanje bude logično. Također, s ovom sezonom serije se otišlo malo dublje u osamdesete, gdje je već zavladala višebojna estetika pa je i tu trebalo paziti pri izboru odjeće.
Katarina napominje da nisu radili dokumentarni projekt, već projekt koji je inspiriran istinitim događajima tog doba. Zbog tog se trebalo približiti tom razdoblju, ali ga ne doslovno iskopirati.
- Neke od problematičnijih scena bile su one za koje se ne može nabaviti odjeća u dućanima, već ju se treba šivati. Primjerice ranije spomenuti izbor za miss. Za tu scenu smo šivali badiće, kao i za mnoge druge scene i situacije, kaže Katarina.
Pitali smo i Katarinu kako su došli do svih potrebnih stvari, a ona nam je tajnovito odgovorila da svaki kostimograf ima svoje kanale:
Ono što mogu otkriti je da sam dosta kopala po second hand dućanima gdje se stvarno može pronaći prekrasnih i očuvanih komada. Tu su, naravno, i naši fundusi kostima, a kako sam već ranije rekla, puno se toga i šije...
"Poteškoća" s kojom se najviše mučila bio je tempo snimanja jer televizijski projekti znaju biti ubrzani, no sa svime se može izboriti. Kaže da su najvažnije dobre pripreme, kao i dovoljno vremena na raspolaganju da se sve može dobro pripremiti, skrojiti i sašiti.
Za kraj, pitali smo Katarinu ima li neki lik koji joj je posebno drag. Kaže da joj je svaki, od njih ukupno 150 u ovoj sezoni serije, jednako bitan pa je teško izdvojiti nekog posebno. Ipak, ako mora, kaže da joj je u sjećanju ostao lik Nikol:
Misteriozna i buntovna djevojka koju glumi mlada glumica Dora Dimić Rakar, a sama u pravom životu uopće ne odaje takav dojam. Napravili smo transformaciju iz nježne djevojke s velikim očima u pankericu koja osvaja Žacovo srce.