Otvorena izložba Renate Poljak - Partenza

Film i foto kolaži pod nazivom Partenza progovaraju o globalnoj nesigurnosti današnjeg društva te o fragilnosti ljudske egzistencije, a metaforički obrađuju priču o odlasku, iščekivanju te razdvojenosti što su migracije uvjetovale.
Vidi originalni članak

Galerija Kranjčar ovom izložbom predstavlja zagrebačkoj publici nove radove naše poznate, međunarodno priznate umjetnice Renate Poljak, koja je svojim umjetničkim djelovanjem možda prisutnija u inozemstvu nego li na našoj sceni. Središnji dio izložbe predstavlja najnovija autoričina video instalacija, video film Partenza (Odlazak) okružen istoimenom i tematski identičnom autoričinom serijom od 8 foto kolaža formata 130 x 90 cm na alubondu. Ova pažljivo smišljena cijelina prethodno je bila pokazana u Umjetničkoj galeriji u Splitu i Muzeju suvremene umjetnosti Istre u Puli, koji će zajedno s Galerijom Dešković iz Bola na Braču i domaćinom ove izložbe, zagrebačkom Galerijom Kranjčar, izdati i autoričin Art – book čija se promocija očekuje početkom sljedeće godine.

Film i foto kolaži pod nazivom Partenza progovaraju o globalnoj nesigurnosti današnjeg društva te o fragilnosti ljudske egzistencije, a metaforički obrađuju priču o odlasku, iščekivanju te razdvojenosti što su migracije uvjetovale. Početkom 20. stoljeća zbog neimaštine i gladi odlasci muškaraca s hrvatskih otoka (najčešće u zemlje Južne Amerike), bili su uobičajeni i traumatični, a jedna od tih tragičnih priča utkana je i u povijest autoričine obitelji. Instalacija je inspirirana životnom pričom Renatine prabake koja je živjela na otoku Braču i čiji je muž, kako bi osigurao egzistenciju svojoj obitelji, u potrazi za poslom otišao u Čile. Kao i mnoge ostale otočanke čekala je povratak svog muža, ali on se, kao i većina ostalih muškaraca, nikada nije vratio.

Rad Partenza (talijanska riječ za odlazak koja se upotrebljava u brojnim  hrvatskim otočnim i priobalnim dijalektima) inspiriran je današnjimtragedijama migranata na moru što autorica koristi kao poveznicu i podsjetnik da smo ne tako davno to i sami bili te povezuje dvije iseljeničke priče; hrvatsku s početka prošlog stoljeća, te sadašnju afričko-azijsku tragediju. Ova instalacija, služeći se iseljeničkim pričama koje se tijekom povijesti ponavljaju, decentno, ali izuzetno snažno i sugestivno ukazuje koliko je ljudsko postojanje krhko i podložno političko-ekonomskim i društvenim promjenama.

Renata Poljak i u Partenzi ostaje vjerna svom prepoznatljivom izričaju kojeg karakteriziraju socijalno-političke konotacije i sugestivan autoričin angažman. Međutim, ona je umjetnica  snaže osobnosti i izuzetnog vizualnog rafirmana koja se podjednakom pažnjom bavi sociološko-političkim temama, aktualnom tehnologijom kao i problemima fenomena nove vizualnosti, što čini vidljivu distinkciju u odnosu na aktivističke radove brojnih drugih umjetnika. Možda je tome razlog i ikonografija, vrlo bitan dio autoričinog likovnog izraza koji ne bježi od naracije, štoviše potencira priču najčešće je odjevajući u poetsko ruho, ali ponekad i u eksplicitnu crnohumornu satiru. Takav se izraz može očitati kao odraz današnjeg vremena kome je ikoničnost bliža i bitnija od apstraktnog znaka ili geste, a sukladno tome i sama umjetnost (pogotovo ona angažirana) koliko god se trudila biti idejnom i radikalnom, postala je narativnom.

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".