Smrt na ekranu

Troje pisaca – Miro Gavran, Ivica Prtenjača i Jelena Veljača odgovorili su na pitanje koju filmsku ekranizaciju književnog djela smatraju najneuspješnijom.
Vidi originalni članak

IVICA PRTENJAČA

“Ne znam kome pada na pamet uopće snimati film i stavljati na kazališne daske roman “Majstor i Margarita” Mihaila Afanasjevića. To je djelo koje se jednostavno ne može na taj nacin prikazati. Među najlošije adaptacije uvrstio bih i film “Nepodnošljiva lakoća postojanja” prema istoimenom romanu.

Adaptacije iz 50-ih i 60-ih godina čine mi se mnogo kvalitetnije od ovih novijeg doba. Kao da su se više držale duha knjige, atmosfere, a i glumci su bili kvalitetniji pa je bilo više talenta u svemu tome. Danas se puno polaže na radnju, a malo na likove, što nikako nije dobro. Najlošiji primjer takvih adaptacija je “Ana Karenjina”. Ruski realizam doista se teško prenosi na platno.

MIRO GAVRAN

Najviše me razočarao film prema knjizi “Charlie i tvornica čokolade”. Donio je sasvim drukčiji senzibilitet radnji i inio medvjeđu uslugu predlošku. Također, američka adaptacija “Brace Karamazov”, snimljena prije četrdesetak godina, nije me se nimalo dojmila. Iako je hvaljena, mislim da je u filmu potpuno promašena bit Dostojevskog. Unutrašnja analiza, koja je važnija od vanjske, jednostavno nije uspješno prikazana.

Po lošem pamtim i film prema knjizi “Mostovi okruga Madison”, a tu zamjeram odabir glumaca. Clint Eastwood jednostavno nije mogao oživjeti lik iz tog romana. Mislim da je općenito teško napraviti dobru adaptaciju.

JELENA VELJAČA

S obzirom na to da sam velika ljubiteljica književnosti, uživam u ekranizacijama. Međutim, nisam bila oduševljena ekranizacijom “Ane Karenjine” u režiji Joa Wrighta. Promašajem smatram cijeli glavni cast, od Keire Knightley u ulozi Anne, do Jude Lawa u ulozi njezina supruga. Također, tajna je dobre ekranizacije i u adaptaciji scenarija. Gotovo su svi romani predugački da bi se u dva sata filmskog materijala mogao prenijeti svaki detalj – zato je bitno da scenarist zna na čemu treba inzistirati, a bez čega priča može funkcionirati.

Također, poznati i veliki romani imaju tu nesreću da su svi čitatelji unaprijed vizualizirali likove – pa je pred glumcima teška zadaća. Koliko god je, primjerice, Carey Mulligan odlična glumica, ja nisam mogla povjerovati u to da je baš ona Gatsbyjeva Daisy. Jednostavno – vizualno mi nije dovoljno fatalna.

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".