Elfsi, da svi znaju za njih! Čak i ljudi koje moda previše ne zanima. A Elfs žena? Ona nema samo jedno lice, ona je istodobno i individualka i trendi. Modu doživljava kao zabavu, a odjeća joj je dio lika koji igra. Bitno joj je da su to kvalitetni, udobni i funkcionalno dizajnirani komadi.
Kako kažu za sebe: Ivan Tandarić i Aleksandar Šekuljica ona su dvojica iz Elfsa koji, kada su bili mali, htjeli su biti veliki. Ovaj se neizmjerno simpatičan, ali izuzetno profesionalan modni dvojac šali kada god stigne, oni žive svoje snove.
“Kada smo upisali Tekstilno-tehnološki fakultet u Zagrebu, obojica smo bili svjesni da s obzirom na broj upisanih studenata godišnje i veličinu tržišta ne trebamo očekivati da će nam netko pružiti šansu već da se za nju moramo izboriti. Kako danas živimo od tog brenda, čini se da su nam se snovi ispunili i da se rad u konačnici isplati.”
Zapravo, domaći modni kritičari (kojih i nema previše), vole se oglasiti i pomalo ih osuđivati zbog toga što su zaista komercijalni. Elfsi ne izmišljaju toplu vodu, visoka moda i komadi koje nemoguće prodati ne zanimaju ih, ali su nepodnošljivo uspješni. Posljednjih godina toliko su se istaknuli da je njihov dizajn u samom vrhu hrvatske mode. Da, imaju odlično uređen radni prostor, zapošljavaju ljude, a fanovi su im i izvan granica Hrvatske.
No, ipak je najzanimljiviji njihov modni izričaj. Baza je trash, ali onaj malo osvješteniji. Kao inspiracija za kolekcije (naravno i modne revije) poslužili su i izbori ljepote, ikone trash miljea poput Mitcha, popularnog lika iz serije “Baywatch” kojeg je glumio David Hasselhoff, turbofolka, pionirke silikonske ljepote te najpoznatije dancerice devedesetih – Kasandre, splitske kraljice aerobika Nataše Bebić, kao i najpoznatija sapunica ikada – Dinastija.
No, osim u modnom kontekstu, često ih se spominje i u kontekstu današnje pop-kulture. Razlog tome je što svojim radom predstavljaju iskorak prema eksperimentiranju s kičem, istodobno mijenjajući njegovu konotaciju. Brand su etablirali igrajući se logomanije, ironično ističući logotip kao statusni simbol. Sve je to pridonijelo stvaranju prepoznatljivog modnog brenda te je Elfs postao znan pod sinonimom “Lijepa odjeća za lijepe ljude.”
Ističu kako jedan u drugoga imaju apsolutno povjerenje, kreativno su na istoj valnoj duljini, imaju slična razmišljanja i međusobno se uvažavaju, dok su s druge strane karakterno vrlo različiti. Domaće zvijezde vole nositi njihove kreacije, pa su bili logični njihovi potezi angažiranja domaćih zvijezda, poput pjevačica, glumica, za zaštitna lica. Svaka njihova suradnja uvijek je bila iskrena kombinacija obostranog poštovanja: “Za zaštitna lica uvijek smo birali predivne žene koje su odražavale duh pojedine kolekcije.” Tako smo u njihovoj odjeći po sezonama mogli vidjeti Severinu, Jelenu Rozgu, Franku Batelić, Anu Rucner, Ivu Jerković, Doris Pinčić Rogoznicu, Maju Šuput... Otpočetka su se vrlo lako istaknuli na našem tržištu te su postali prepoznatljivi po komercijalnom dizajnerskom pristupu kao i po poimanju mode kao zabave. Iz sezone u sezonu iznova oduševljavaju kritiku i vjernu publiku savršeno zabavnim modnim revijama. Nisu stali samo na dizajniranju odjeće za žene, već su tu i muški komadi, nakit, sunčane naočale, privjesci za ključeve, torbe, satovi, parfemi, maske za mobitele, školski pribor...
Aleks i Ivan žive u šarenom svijetu najraznolikijih boja kojima obogaćuju svoj dizajn, zovu ih “balkanski Dolce & Gabbana” jer poznato je da su oni najluđi i najšareniji modni dvojac u Hrvata, pa zašto ih ne usporediti s istim takvim svjetski poznatim dizajnerima – luđacima koji nas, baš kao i naš dvojac, oduševljavaju neodoljivim, ženstvenim kreacijama?
Kažu kako su kroz ovih dvanaest godina rada koje su proletjele brzinom munje ipak malo odrasli. Primjećujemo, dizajn je zreliji, a brend se samo širi. Uveli su čak i neutralne boje koje kombiniraju s printovima i lako nosivim krojevima koji dobro stoje na ljudima S ili XL veličine. Njihovi ljubimci bostonski terijeri toliko su neodoljivi da su im inspiracija za mnoge printove kojima su obogatili brojnu odjeću, ali i dodatke. Ivan i Aleks sve boje u crveno, žuto, plavo i zeleno...
Ironična logomanija, savršeno uređeni prostori u kojima prodaju i rade... Što više mogu poželjeti?