Luksuzne tapete Ulricha Weltera

Njegove unikatne tapete krase zidove prostora u koji obični smrtnici ne kroče – poput oscarovske pozornice, Chanelovih butika i palača u Rijadu.
Vidi originalni članak

Oči su možda uprte u A-listu, no svog tog sjaja i glamuroznosti dodjele Oscara ne bi bilo (ili bi bila manje otmjena i sjajna) bez Ulricha Weltera.

Gotovo nepoznato ime prosječnom konzumentu društvenih zbivanja, showbiza pa možda i mode, Welter je zvijezda među dizajnerima interijera i onima koji su spremni duboko posegnuti u džep kako bi njegove tapete krasile njihove zidove. Možda je neukusno govoriti o cijenama, no četvorni metar Welterovih tapeta stoji 350 dolara i više. Smije li ih se onda uopće zvati samo tapetama?

Ulrich Welter bio je vizionar od početka karijere. Posao je pokrenuo u Berlinu 1985., a tamo se i danas nalazi njegova radionica Manufaktur für Wandunikate. Zbog velikog tima termin “radionica” čini se preskroman, no ukrasi za zidove tamo se još uvijek rade ručno i perjanica su njemačke manufakture.

Prvi je ugovor sklopio s jednom produkcijskom kućom i u ovu je industriju otad uveo mnoge inovacije, pa čak i u tipu poslovanja.Kreirao je tapete unaprijed, neovisno o zahtjevima klijenata, a potom ih dostavljao kupcima i dizajnerima interijera diljem svijeta, što do tada nije bila praksa.

Premda skupocjene, potražnja za unikatnim, ručno rađenim tapetama neobičnog dizajna je rasla te su se vrlo brzo pozicionirale kao nešto si samo “high-class” može priuštiti. Ručno obrađen papir ukrašava se različitim plemenitim metalima, mljevenim mramorom, staklom... Svaka ideja može se realizirati, od klasičnog do avangardnog stila, granice u dizajnu ne postoje, to je čisti haute couture za zidove.

Upornost i optimizam Welteru su pomogli i u vrijeme “krize” kada su tapete postale znak lošeg ukusa. Za to je vrijeme radio na novim idejnim rješenjima, a kada su prije desetak godina opetpostale “in”, bio je korak ispred konkurencije.

Tako tapete brenda danas krase glavne pozornice na velikim hollywoodskim događanjima, od dodjele Oscara i Emmyja do Zlatnog globusa, a krase i Waldorf Astoriju, privatnu šoping-sobu slavnog Harrodsa, World Trade Center u Dubaiju, Chanelove i Diorove dućane, robnu kuću Galeries Lafayette.

Svaka rola tapeta ručno je oslikana te odiše individualizmom i autentičnošću, što čini interijer unikatnim, a za razvoj svakog novog proizvoda treba od dvije do osam godina. Uz luksuzne tapete. u Berlinu nastaju i 3D paneli neobičnih tekstura – još jedan Welterov uspješni eksperiment.

Za izradu samo jednog četvornog metra potrebno je i do 30 sati rada. Tu su još i paneli ornamentalnih uzoraka visokog sjaja, za što je zaslužna smola, zatim panel Chameleon Beads koji mijenja boje ovisno o osvjetljenju i kutu gledanja te paneli od stakla za kuhinje i kupaonice, ali koji dizajnom ne zaostaju za drugim proizvodima manufakture Welter.

kreiranju se Urlich Welter oslanja na svoje “unutrašnje oko” prilagođujući dizajn atmosferi interijera ili, ako nije riječ o narudžbi, kreativni proces započinje slikom ili materijalom koji mu daju ideju.

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".