Grupa traži grupu

Mladi hrvatski dizajnerski trojac ne prestaje nizati uspjehe. Doznajte kako je raditi u ekipi koja promišlja i odlučuje “puta tri”.
Vidi originalni članak

Poznata je priča da na nesređenom hrvatskom tržištu nije lako uspjeti u produkt-dizajnu i proizvodnji namještaja, ali “kad se male ruke slože, sve se može”...Pjesmica iz djetinjstva nekako nam sama od sebe “zazvoni” kad je riječ o dizajnerskom studiju Grupa.

Osnovali su ga 2006. godine Filip Despot, Ivana Pavić i Tihana Taraba odmah nakon završenog studija industrijskog dizajna, i bacili se na posao. Uslijedila je prva i uspješna suradnja s bosanskom tvornicom Artisan, za koju je Grupa dizajnirala kolekciju drvenog namještaja dobivši brojne pohvale i nagrade, uključujući priznanje Hrvatskoga dizajnerskog društva 2008. i Elle Decoration International Design Award 2009.

Nastavila je Grupa u “revijalnom tonu” s podnim lampama Model, jastucima Pilot, multifunkcionalnom vješalicom Figura... Bilo je to plodne 2010. godine kad su pokrenuli i vlastiti brend Grupa products. Uslijedila je suradnja s Prostoriom (bivšom Kvadrom) iz koje su proizašle popularne linije namještaja 3angle i Monk...

Ima još podosta grupinih kreacija za nabrajanje... Izdvajamo domišljate viseće lampe ili_ili koje od nekoliko osnovnih elemenata jednostavno možete složiti u brojne kreativne kombinacije po želji. Praktični “kombinator” za iskušavanje na Grupinoj je novoj web stranici www. grupaproducts.com, a svojim dizajnom osvojili su i zahtjevno japansko tržište.

Čini se da je mladi dizajnerski tim utrasirao put do zvijezda, iako bi oni to možda prije nazvali krčenjem kroz trnje. Čarobni recept očigledno je sama - Grupa... A s obzirom na to da ih je troje, idemo na pitanja “puta tri”:

Koje biste prednosti zajedničkog rada istaknuli u odnosu na to da dizajnirate svatko za sebe?

1. Sinergija razlicitih mišljenja, znanja i vještina.
2. Mogucćnost komunikacije i interakcije.
3. Mogućnost kritike i preispitivanja.

Posebnosti rada u žensko-muškoj ekipi:

1. Ženski dio omogućuje multitasking.
2. Muški dio omogućuje prijenos i distribuciju teških kutija i proizvoda.
3. Miks muško-ženskih odnosa unaprijed rješava problem kuhanja i pranja posuđa.

Glavna načela kojih se pridržavate u poslu:

1. Kvaliteta izvedbe proizvoda.
2. Metodologija rada koja podrazumijeva suradnju s vrsnim autorima, na primjer, copywriteri, grafički i web dizajneri, fotografi...
3. U procesu projektiranja vodimo računa da proizvod bude prilagođen za serijsku proizvodnju.

Najvece predrasude o dizajnu s kojima ste se susreli u dosadašnjem radu:

Tihana: “Sve lokalno je skupo”.
Filip: Namještaj se ne gleda kao dugoročna investicija.
Ivana: “Dizajnirani predmeti su ekskluzivni”.

Istine o dizajnerskoj proizvodnji u Hrvatskoj:

1. Kronični nedostatak industrijske proizvodnje.
2. Premalo tržište s malim obrtajem sredstava.
3. Nedostatak proizvođača spremnih na male serije.

Što vas se najviše dojmilo u tome kako su kupci i ljubitelji dizajna prihvatili vaše proizvode?

1. Iskreno oduševljenje.
2. Davali su podršku cjelokupnoj ideji hrvatskog dizajna.
3. Bili su zadovoljni dizajnom po prihvatljivoj cijeni.

Tri najdojmljivija dizajnera čiji vam se rad osobito sviđa.

1. Brand Matiazzi koji okuplja odlčcne dizajnere kao što su Konstatntin Grčić, braća Bouroullec, Sam Hecht, Jasper Morrison...
2. Nendo - sa svojim projektima koji su na granici proizvoda i instalacija.
3. Numen for Use - međunarodno uspješni tandem od kojih smo iz prve ruke mnogo naučili.

Najneobičnije situacije u koje ste “upali” zahvaljujući dizajnu:

1. Susret i upoznavanje sa slavnim glazbenikom Lionelom Richiejem u liftu hotela, nakon izložbe u Japanu.
2. Nosili smo 90 kilograma lampi u vagonu metroa, stisnuti sa stotinu Japanaca, na najvecoj stanici podzemne željenice na svijetu, za vrijeme subotnjeg “rush houra”.
3. Za danonoćnu izradu božicnih ukrasa angažirali smo 50 dodatnih ljudi jer smo za projekt podcijenili rokove...

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".