Font Row

FOTO: pixsell FOTO: Getty/Guliver FOTO: Getty/Guliver
Hrvatska podružnica SVJETSKE mode ili kako nas je MARIJA OBRVAN uspjela umrežiti u svjetsku modnu scenu. S njom razgovara ANA Lendvaj
Vidi originalni članak

Dugo su krzneni zaušnjaci ukrašeni biserima malog branda Maison Michel stajali u dućanu Maria Store, našem najpoznatijem multibrand dućanu s najboljim stranim dizajnerskim imenima što se u nas mogu naći. Nitko ih nije kupio, sve dok u času nisu prodane, čim su ponuđene na farfetch.com, online platformi koja okuplja jako puno svjetskih modnih dućana pa se tu mogu naći stvari kojih drugdje nema. Maison Michel mali je couture brand šešira i ukrasa koji je, kako bi brand preživio, otkupio Chanel, među desetak sličnih koje je također valjalo spašavati. Malo tko je, međutim, svjestan da je i Maria Store umrežen u svjetsku modnu mrežu iza čijeg se čisto trgovačkog lica krije i odnos prema modi. Priču o zaušnjacima ispričala nam je Marija Obrvan, vlasnica dvaju uglednih dućana Maria Store u Dubrovniku i u Zagrebu, gotovo kao sporednu iako ona ima opipljivu ljudsku crtu koja često potone u glamuroznim modnim pričama. Marija se u Dubrovnik vratila iz Pariza, s revija pariškoga Fashion Weeka i broj- nih showroomova gdje je s drugim trgovcima birala robu koju će ujesen i na zimu ponuditi u svojim dućanima.

– Posjetili smo revije Celine, Chloe, Saint Laurenta, Va- lentina, Stelle McCartney, Balenciage, Givenchyja... To je lijepa strana našeg posla. Dogovor s trgovcima borba je za bolje uvjete jer njihovi zahtjevi znaju biti nerealni za našu sredinu – kaže Marija otkrivajući čije ćemo najno- vije modele najesen vidjeti u Masarykovoj u Zagrebu i u dubrovačkoj Ulici sv. Dominika u Starom Gradu. Jedna je od onih žena koje posjeduju fascinantnu ener- giju. Sama je u poslu, iako ima podršku supruga, a što to znači, najbolje znaju oni koji uz posao odgajaju i troje djece - obitelj Obrvan ima tri sina, sva tri idu u školu u Dubrovniku. A energiju joj, kaže, daju more i Dubrovnik kojeg beskrajno voli, u što je lako povjerovati. Dubrovački je dućan uređen u prostoru koji je dio domi- nikanskog samostana, na jednom je od najljepših mjesta u Dubrovniku, baš na izlasku iz grada na strani Ploča. Pun je svjetla. Tu sve govori o luksuzu. Kad smo prvi put stali pred njegove izloge i vidjeli cijene, pali smo na pod. Ali brzo smo se oporavili vidjevši koji su tu dizajneri za- stupljeni. Danas je jasno da su cijene kao i svuda u svi- jetu, a Marija se brine za to da raspon modela i modnih dodataka bude pristupačan i bogatima, ali i onima koji si tu i tamo mogu priuštiti kakvu skuplju i bolju modnu stvarčicu. U Zagrebu se za to brine art direktor Saša Joka. Za du- brovački dućan kaže da i danas izgleda kao da se kakav modni NLO spustio kod nas, kako mu se činilo u početku kad je otvoren 2007.

– Marija je startala sa samo 33 godine i odmah je pobudi- la pažnju Hrvatske i regije, kaže Joka. – Kod nas kupuju dobrostojeći ljudi, biznismeni, bogataši. Dubrovnik je turistička meka, privlači malo bogatije turiste, ako ne računamo kruzere, pa su oni glavni kupci sada kad više u nas i ne postoji srednja klasa. Pa ipak je u zagrebačkom dućanu na prodaju Valentinov kaput, čija se cijena penje na nekoliko tisuća eura. No osviješten stigao je s revije, kašmirski je i cijena mu je realna. Tu je barem 25 brandova, pa cijene idu od tisuću kuna na više. U Kaptol centru je i outlet Maria Store, s popustima od 30, do 50, pa čak i 90 posto. Ima i akcijskih cijena, pa se savršene dizajnerske cipele mogu kupiti i za 500 kuna. I dubrovački i zagrebački Maria Store, koji je nekad bio fototrgovina, uredio je milanski arhitekt Marco Bonelli koji je radio za Dolcea&Gabbanu, za Toma Forda i dru- ge. Nije dvojio: oba je dućana uredio elegantno, u stilu luksuznog minimalizma, s puno svjetla. Svaki je element posebno dizajnirao, svaku sofu... – Ništa od opreme za dućan nije kupovano, sve je rađeno po mjeri baš za te prostore – napominje Joka. Od 2013. Marija surađuje s međunarodnim online sho- pom farfetch.com koji okuplja više od 300 najpoznatijih svjetskih butika i koji je za dvije godine napravio posla za više od milijardu eura! Na svaki način farfetch.com je sjajna stvar za modnu branšu. Njihova ekipa ima poseban ukus, kaže Marija, i to znaju i njihovi partneri i kupci. Asortiman je fantastičan.

- Ljudi navečer više nemaju potrebu izaći u svečanoj odjeći. U restorane se ide u dnevnoj odjeći, primjećuje Marija... No ne nedostaje joj kupaca. I uz brigu za četiri muškarca u kući, čini sve da trgovina posluje kako treba i da ima modele koji su svjetski hit. Najviše se to odnosi na Celine i Stellu McCartney koje modna publika osobito voli. Uza sve nove modele razvikanih brandova novost će biti Monclerova linija Gamme Rouge koju za tu talijansku tvrtku radi Giambatista Valli. S kakvim se utiscima vratila s pariškoga Fashion Weeka? – S Hedijem Slimaneom u Saint Laurentu svi su počeli dizajnirati punk odjeću 70-ih, mladenačku, punu zako- vica, rasparanih čarapa, s čizmama sa zakovicama. Cou- tureu naginje Valentino s divnim modelima punim čipke i lijepih printeva. No najviše nam se svidio Balenciaga za kojeg je Alexandar Wang napravio sjajnu kolekciju s predivnim jaknama i broševima – kaže Marija.

Na pitanje kako se odvažila na tako visok rang modne ponude u svojim dućanima, kaže da je shvatila da se Dubrovnik razvija u smjeru zbog kojeg to ima smisla. Iako bi, kaže, sigurno bilo isplativije da ima kafić ili suvenirnicu. Hvala Bogu da joj to nije palo na pamet. Ne bismo tada ni ona ni Hrvatska imali modni značaj o kojem su pisali američki Elle i Vogue!

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".