Cool klinci

Dolaskom Demne Gvasalije u Balenciagu, modna industrija otvorila je vrata Gruzijcima koji se u nju polako infiltriraju. Unutar granica male države između Rusije i Turske kuha se kreativna energija.
Vidi originalni članak

Prije nego li je svijet zaludio Vetements, na scenu se probijao David Komakhidze. Još kao talentirani 15-godišnji klinac predstavio je svoju prvu kolekciju, nakon čega je izbrusio zanat na legendarnom Central Saint Martins fakultetu u Londonu. Brend je mladi dizajner otvorio odmah po svršetku studija 2009. a kao hvalevrijedno ime brzo se pozicionirao na modnoj sceni. Njegove ultraženstvene, često vrlo seksepilne siluete slave žensko tijelo i pravi su statement komadi, a svoju filozofiju danas prezentira i unutar Muglera, kao njegov kreativni direktor. Zvuči poznato?

Da smo rekli David Koma, možda biste znali o kome pričamo, međutim riječ je samo o još jednom talentiranom Gruzijcu koji je oduševio internacionalnu scenu... No zaboravimo Komu, funky društvo iz Tbilisija sada se proširuje i na scenu dolaze imena za koja ćemo tek čuti. Neke nove cool "klince" predvodi Demna Gvasalia, trenutačno najpoznatiji Gruzijac na sceni, koji je diplomirao na Royal Academy of Fine Arts u Antwerpu, a čiji dizajnerski kolektiv Vetements uvjerljivo nosi titulu najvrućeg brenda na tržištu.

Vetements estetika neodoljivo podsjeća na Margielu, čijim ga "spiritualnim sinom" i prozivaju, no ono što ih zadržava u žiži jest ironičan pristup modi i trendovima s naglašenom dekonstrukcijom kojih se fashionisti, izgleda, ne mogu zasititi. Ipak, postavlja se pitanje bi li i Koma i Gvasalia bili tu gdje jesu da se nisu obrazovali na prestižnim europskim fakultetima? Unutar granice ove male države između Rusije i Turske, kuha se nova kreativna energija koja nije imala priliku pohađati ekskluzivne modne fakultete, no jasno daju do znanja da ćemo najbolje od njih tek vidjeti – iako ostaju živjeti u Gruziji.

Nakon Demne, najviše prašine svojim političko i društveno osviještenim, a tako prokleto fora kolekcijama pokreće mladi George Keburia. Printom puški i natpisima "Gay" fokusira se na ostavštinu građanskog rata i homofobne stavove u državi, koja još uvijek slovi kao tradicionalna. Njegov masivan plastičan nakit, kao i pritajeno seksepilne, no vješto izvedene forme već su must-have među "it" Gruzijkama, a sigurni smo kako ćemo upravo njegove komade ubrzo viđati i na modno osviještenoj ekipi na svjetskim tjednima mode.

Komunistička ostavština pomiješana s kičem kompulzivnog konzumerizma ono je što inspirira većinu nadolazećih street i high-fashion brendova u Gruziji, čiji fashionisti izgledaju kao "gruzijski Tumblr" u kojem vlada miks minimalizma, dekonstrukcije i pukoga kiča. To najbolje pokazuju fantastične street-style fotografije koje se rade za vrijeme Tbilisi Mercedes-Benz Fashion Weeka, kao i Tbilisi Fashion Weeka, što je zahtijevao rastući broj dizajnera u državi. Među dizajnerima, ali i "it" djevojkama, ističe se Anouki Areshidze, čiji ružičasti pramenovi u kosi i kombiniranje vlastita dizajna s otkačenim brendovima poput Ashisha, kao i nošenje efektnih cipela, uzdižu je u vrh interesantnih Gruzijaca u modi.

Poglede lovi i predivan model Tako Natsvlishvili koja je već redovita na tjednima mode, pa tako redovno nosi i Giorgija Armanija. Osim po specifičnim, vrlo egzotičnim crtama lica i ljubavi prema selfijima, ovaj model ističe se i po karakterističnom "model off-duty" looku koji dovodi do savršenstva.

Ipak, pričamo li trendsetterima u Gruziji, igru vodi Nini Nebieridze, 20-godišnji model i, kako ju je Vogue prozvao, najstylish cura u Tbilisiju. Njezina nestašna kovrčava kosa, metalni aparatić za zube i vitke noge fantastično se poigravaju odvažnim modnim kombinacijama ispunjenim miksom dizajnerske i second-hand mode. Kako kaže, u Tbilisiju se rabljena roba može kupiti samo na kile, pa se tako u vrećici nerijetko pronađu dragulji poput svilenih spavačica ili sweatshirta s printom, koje onda kombinira primjerice uz IT Vetements komade.

Izgleda da Gruziji, kao i Hrvatskoj, nedostaje veći poticaj ne samo modnoj industriji već i industriji tekstila, ne bi li razvila svoj puni potencijal. Teško je pronaći sponzora za revije i izrade kolekcija te odgovarajuće materijale jer je izbor oskudan – iako se situacija polako mijenja i kreće naprijed. Vjerujte nam, za ove ljude još ćete čuti.

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".