Bočice mirisa, luksuza i strasti: Parfemi stvoreni za svačiji ukus i džep

Prelijepe su iznutra i izvana! Dotjerano je ne samo pakiranje već i sadržaj, tako da ove mirisne formule, od kojih su neke niche kategorije, stvaraju naše uspomene
Vidi originalni članak

Glamurozne bočice u fantastičnim crvenim, crnim i zlatnim tonovima čuvaju specijalne formule i eterične kompozicije koje mijenjaju naše raspoloženje. Svatko od nas ima neki osoban odnos s parfemom, s odabranim mirisom uz koji vežemo emocije, sjećanja, ljude i događaje. On nas vodi u one trenutke kojih se želimo sjetiti, vraća nas na određenu lokaciju, putovanje, izlazak... Čak i kad prođe puno vremena, sjećanje kao da ne blijedi, pa party parfem uvijek nas vraća na plesni podij! Odabir idealnog mirisa mijenja se ovisno o sezoni, a zima je vrijeme u kojemu želimo snažnije varijante, tako da na police parfumerija stižu oni jači mirisi. Među popularnijima ovih je dana jedna upečatljiva nota – moćni oud.

– Ta nota popularna je naročito u hladnim danima. Oud je orijentalna smola koja se koristi u kompozicijama i ima snažan efekt – komentira Vladka Bogut, voditeljica Martimex parfumerije. Naravno da parfem ne reagira jednako na svakoj koži, već to ovisi o nizu parametara…

– Nikad nemojte suditi miris po bloteru, već ga obavezno probajte na koži – nastavlja Vladka. – To je individualno, naročito kad je riječ o niche mirisima. Činjenica je da na miris, koji će nam parfem ostvariti na koži utječe i naše stanje organizma, PMS, stanje hormona... Jedan od faktora je i raspoloženje samog kupca, a onda i prigoda za koju treba nositi taj parfem, je li za posao ili izlazak. Uvijek savjetujem da ljudi probaju miris na koži, malo prošeću i tek onda neka donesu odluku. Svatko od nas ima drukčiji pH faktor kože, što je također ključno kod razvoja mirisnih nota na koži. Usprkos tome što je zapravo vrlo intiman accessoire, parfem je često visoko na listi idealnih poklona, a raskošan izbor samo komplicira situaciju.

Kako kupiti nešto posebno za dragu osobu? – Parfem za poklon nije jednostavan zadatak, pogotovo ako ne znamo kakve mirise osoba voli. Onda tu nastupamo mi, prodavači. Prvo se raspitamo kakva je osoba, je li mirna ili temperamentna, je li svjetlije ili tamnije puti… Možda vam to zvuči smiješno, ali sve su to faktori koji utječu na odabir parfema. Iz iskustva znamo da mirnije osobe vole svježe, lagano puderaste mirise, dok temperamentnije osobe u pravilu vole jake, mošusne i oud mirise. Bitna stavka je i prigoda za koju se kupuje, je li to rođendan, godišnjica ili nešto treće – savjetuje Vladka.

Dakle, trebalo bi barem okvirno znati kakve mirise osoba voli, raspitaj se diskretno. Činjenica je da nas već na prvu privlače te fenomenalne bočice, jer estetska dimenzija parfema oduvijek je bila izuzetno važna. Tijekom povijesti su se razni slavni i utjecajni artisti natjecali tko će raditi za svjetske parfemske kuće, jer to je oduvijek bio prestižan posao i suradnja s divnim rezultatom… Svjetski produkt-dizajneri i danas se trude osmisliti što ljepši stančić za naš omiljeni miris, a neke kreacije prava su umjetnička djela u malom. Već na prvu, po izgledu, možemo procijeniti kakav je miris – one crne i crvene bočice vrlo vjerojatno imaju snažnije formule nego svijetle, nježne i lepršave. Ono za što ćemo se „upiknuti“ ovisi i o našem, odnosno karakteru osobe koja nosi miris, stoga se cjelokupna priča dizajna same bočice logično nastavlja na naš lifestyle. Nekad se kaže – kupuješ poklon koji i sam želiš dobiti. Pazi na tu zamku. Dakle, samo jedan pogled na sami parfem dovoljan je da pretpostavimo koji stil se krije unutra.

Iako, u niche industriji, kod tih manjih, ali ekskluzivnih brendova, stvar zna biti nešto drukčija. Kod njih dizajn igra veliku ulogu, pa je tako superbitno u čemu ta skupocjena tekućina boravi. Neke bočice čak stoje naopačke! Mnoge djeluju poput skulpture, što dodatno daje na dojmu luksuza jer – niche je ipak posebna kategorija, kako joj samo ime kaže. Danas sve više ljudi naginje nekim posebnim brendovima, onima koje ne nose svi, tako da niche kategorija ima sve više obožavatelja. I ne, ne radi se o financijskim mogućnostima, već o toj atmosferi poželjne individualnosti, na koju ćemo danas nabasati u svakom lifestyle segmentu.

Upravo u niche kategoriji parfem izlazi iz okvira jednostavnog karaktera, jer on se razvija i živi tijekom čitavog dana. Kad ujutro sjedne na kožu, do podneva već pjeva neku drugu pjesmu. A navečer mami svojim niskim tonovima, baznom elegancijom koja donosi divan kraj. Upravo takve neočekivane (ponekad neopisivo čudne!) olfaktorne simfonije oduševljavaju one koji tek upoznaju niche scenu, a konstantno mame one koji su se već upoznali s istom. Njihova posebnost su i sastojci, formulacije, ali i priče i inspiracije koje iza njih stoje. I dok klasični parfemi imaju ime i brend, niche imaju priču koja se nastavlja detaljima, vezanima uz određenu lokaciju, povijesno razdoblje, osobnost, nekog važnog lika iz prošlosti… Osim toga, niche kategorija parfema nema podjelu na muške i ženske, oni su iznad te tradicionalne sheme.

Moguće da je i to razlog radi kojeg je općenito ova totalno-drugačija-od-drugih niša sve popularnija. Naime, raznolikost i sve te promjene koje se događaju u društvu baš pašu niche formulama, stoga nije čudo da su najednom isplivale iz uskog kruga poznavatelja parfema. Iako, dio njihova DNK je ta posebnost i ekskluzivitet. Ako postanu pristupačni kao oni za masovno tržište, izgubit će ne samo auru posebnosti već i kompletnu kvalitetu. To se zna dogoditi – velike kozmetičke kuće posljednjih godina u potrazi su za novim izazovima, pa se sve češće odlučuju neki niche brend uvesti u svoj portfelj. U tom slučaju, lako je niche brendu smanjiti kvalitetu. Iako, malih je brendova i dalje mnogo, jer mnogi smatraju da je izrada parfema umjetnost koja živi bez obzira na trendove, vrijeme i stanje u društvu.     

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".