Autentičnost kao novi mainstream: Pokret “bez filtera” neće biti samo prolazni trend

Kako potrošači sve više traže autentičnost, procjenjuje se kako tvrtke koje prihvate taj pristup mogu očekivati rast.
Vidi originalni članak

Kad se Pamela Anderson nedavno pojavila na Tjednu mode u Parizu bez šminke, mnogi su to komentirali kao čin hrabrosti i buntovništva. Iako neočekivana, njezina odluka nije bila potpuno originalna, jer je 2002. godine Jamie Lee Curtis s istim ciljem – pokazati moć prirodne ljepote – pozirala za časopis More u donjem rublju bez šminke i retuširanja. Upravo je ova glumica i aktivistica Pamelinu odluku komentirala riječima: “Revolucija prirodne ljepote službeno je ponovno počela!”. I, uistinu, u vrijeme kad se sve „pegla“ i „uljepšava“, od fotografija na društvenim mrežama do reklama koje obećavaju brda i doline, prirodan izgled, autentičnost i transparentnost dolaze kao pravo osvježenje. Ono što je ispod filtera – istina, kvaliteta i stvarna vrijednost – opet, čini se, počinju vrijediti, jer je ljudima dosadilo biti fejk.

Fokus na stvarno

Više o Pamelinog izgleda, ogroman odjek u javnosti izazvao je njezin govor o nerealnim standardima ljepote i buntu zbog određenih estetskih očekivanja. Ovaj pokret donosi promjenu u načinu na koji se ljepota razumije i prihvaća. Ne odnosi se samo na brendove koji slijede no-filter trend, već i na one koji žele biti iskreniji prema svojim korisnicima. Primjer je Telemach, koji u kampanji „Bez jeftinih parola, samo dobra ponuda“ poručuje da ne troši milijune na reklame, glumce i efekte. Umjesto toga, ulaže u ono što korisnik stvarno dobiva – optiku, pokućni internet i EON trio paket.

Pokret “bez filtera” širi se i na društvene mreže i njihove pretjerano obrađene fotografije. Najpoznatiji primjer je BeReal, aplikacija koja je 2022. postala globalni hit. Poticanjem korisnika da podijele jednu, neuređenu fotografiju iz svog dana, BeReal je nametnuo autentičnije prikazivanje svakodnevice. Nešto slično događa se i u svijetu upoznavanja. Primjerice, „bae-realing”, pojam koji je uveo dating site Plenty of Fish, označava promjenu u načinu na koji ljudi pristupaju upoznavanju putem aplikacija. Ta promjena podrazumijeva udaljavanje od pomno osmišljenih i previše dotjeranih profila prema iskrenom i spontanom načinu predstavljanja sebe. Na taj način nema mjesta iznenađenjima, baš kao što nema mjesta iznenađenjima ni na Telemach računima, jer su njihove ponude bez filtera, iskrene, jednostavne i jasne. Nema skrivenih troškova, samo dobra ponuda. Jer kad nešto valja – ne trebaš to uljepšavati.

Neki novi trendovi

Trendovi “no-filter” i “bae-realing” nisu se pojavili slučajno. Njihov prethodnik bio je “body positivity” pokret, koji je imao isti cilj: razbiti nerealne i štetne standarde ljepote te promovirati stav da su sva tijela lijepa. Posljednje vrijeme sve se više priča i o “skin first, makeup second” pristupu u beauty industriji koji naglašava njegu kože kao osnovu ljepote. Dakle, fokus skin first trenda je na na zdravoj, njegovanoj koži, a ne na prekrivanju nesavršenosti. Ovaj pokret, naravno, ima i svojih kritičara. Neki tvrde da samo zamjenjuje jedan ideal drugim, jer sada se očekuje da svi imaju sjajnu i čistu kožu, što nije realno za ljude s aknama, rosaceom, pigmentacijom i drugim kožnim problemima.

Bilo kako bilo, standardi ljepote se mijenjaju, a pokret “bez filtera”, nadamo se, neće biti samo prolazni trend. Kako potrošači sve više traže autentičnost, procjenjuje se kako tvrtke koje prihvate taj pristup mogu očekivati rast. Odbacite privlačnost pretjerano retuširanih slika i života, poručuju stručnjaci, te umjesto toga usredotočite se na autentičnost koja dolazi od stvarnih ljudi i bez prodavanja magle, čitanja između redaka, zamki i bez jeftinih parola. To će nam, ako ne ništa drugo, pomoći da izgradimo bolju sliku o sebi i prihvatimo da život nije pogled kroz ružičaste naočale, kako se to često u javnosti pokazuje. 

Snapchat Dysmorphia

Naime, kako su se naši životi tijekom protekle godine preselili na ekrane, postali smo posebno samokritični prema vlastitom izgledu. I dok nas tehnologija možda čini nesigurnima s jedne strane, istovremeno nam nudi i privlačno rješenje – uz filtere za lice i aplikacije za uređivanje fotografija, sada možemo izbrisati nepravilnosti s lica u samo nekoliko sekundi dodirom ili potezom prsta. Takve, obrađene slike stvaraju nerealne standarde ljepote, fotošopirani online svijet koji je sve više odvojen od stvarnosti. Koliko je ova pojava raširena, svjedoči i podatak da joj je plastični kirurg dr. Tijon Esho dao i službeni naziv: ‘Snapchat Dysmorphia’. On opisuje sve češći fenomen gdje ljudi traže estetske zahvate kako bi svoje lice uskladili s verzijom sebe provučenom kroz filtere, koju vide online. Podaci pokazuju da je čak 80% djevojčica koristilo aplikaciju za promjenu svog izgleda prije 13. godine! Odrasle osobe imaju kakav-takav osjećaj vlastitog identiteta, ali djeca se još razvijaju i otkrivaju tko su pa ti standardi mogu biti itekako opasni. 

Kad životu pristupamo bez filtera za skrivanje, baš kako Telemach pristupa svojim korisnicima, onda je sve jasno, nema skrivenih poruka, samo istina, kvaliteta i stvarna vrijednost. Razlike među nama tada postaju ono što nas čini jedinstvenima, a u tome je sva ljepota življenja. 

Sadržaj nastao u suradnji s Telemachom. 

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".