Ovaj tjedan krenula je druga faza popuštanja mjera pa su otvoreni kozmetički i frizerski saloni. Vlasnici salona za otvaranje dugo su se pripremali kako bi zadovoljili sve higijenske mjere opreza, a s njima smo porazgovarali o tome kako je raditi u novim uvjetima. Kad pogledaju prvi dan, dojmovi su većinom isti: situacija je neobična, ali su svi sretni jer konačno rade pa znaju da će se brzo i priviknuti na situaciju.
Valentina Čajo iz Salona ljepote Marina rekla je da je protekli tjedan prošao u znaku priprema za otvaranje salona:
- Obavljena je dezinfekcija salona i pribora, postavljene su pregrade od pleksiglasa, stigla je zaliha zaštitnih maski, rukavica i vizira, sve kako bismo bili što bolje pripremljeni za početak rada. Nakon prvog radnog dana mogu reći da sam ispunjena i sretna, a ljudi su me zaista oduševili. Klijenti su dolazili i prije dogovorenog termina, čak i oni koji vječno kasne, i svi su došli već pripremljeni, s vlastitim zaštitnim maskama i rukavicama. Čekaonica salona trenutno je na terasi, gdje su klijenti ispijali kavu na suncu čekajući svoj red. Svi su bili jako zahvalni što su uspjeli “ugrabiti” prve termine za uljepšavanje, kako žene, tako i muškarci. Telefon je zvonio kao lud, najviše zbog naručivanja na razne tretmane, a posebno su mi slatke bile klijentice koje su nam slale poruke samo kako bi nam poželjele sretan početak povratka u normalu.
- Termini su nam ograničeni pa je dogovor da svaka djelatnica može imati jednu klijenticu na stolcu. To nam nije uobičajeni način rada, a to se odrazilo i na termine koji se malo duže čekaju, s obzirom na to da prosječno bojanje kose traje 2 sata, a pramenovi i duže. Zato bih zahvalila svima koji imaju razumijevanja oko čekanja na termin. Ono što nam je danas možda najviše nedostajalo jest bliski fizički kontakt te jedva čekamo dane kada ćemo moći ponovno zagrliti drage ljude, pružiti im ruku, rekla je Valentina i dodala da se nada da će se svi, i dalje, pridržavati propisanih mjera kako bi sve ovo bilo što prije iza nas.
Evelin Benković iz salona Evelin kaže da je prvi dan prošao pomalo kaotično i čudno, no na kraju je sve ispalo dosta dobro:
- Bili smo dosta napeti jer nismo znali kako će sve funkcionirati. Uz to, renovirali smo salon i do zadnjeg smo sve čistili, pospremali i pripremali. Ipak, bilo je stvarno dobro. Maksimalno smo se pridžavali svih pravila i mjera, a što se tiče naručivanja klijenata, liste čekanja popunjene su mjesec dana unaprijed.
U Evelinu se radi u dvije smjene, a klijentima je pomalo čudno što moraju dolaziti sa zaštitnim maskama:
- Bilo je slučajeva da su klijenti odbili nositi maske pa sam, iskreno, malo bila iznenađena činjenicom da na termine dolaze bez maske i da ne poštuju pravila. Imali smo i klijenticu koja se jučer nije pojavila, bez obzira na molbe da se otkaže unaprijed ako netko nije u mogućnosti doći. Ipak, sve u svemu, okej je prošlo. Radimo po svim mjerama opreza i priviknut ćemo se na novi način rada da se ista situacija opet ne bi ponovila u budućnosti. Tog se, iskreno, najviše bojim. Fali nam zagrljaj, pričanje, novine, čitanje, listanje... Sad su, manje-više, svi online na mobitelima, a uz to nam fali još popiti kavu ili čaj, sve one male stvari koje bi došle s novom frizurom. Danas nam je drugi dan i već znamo koje su procedure i trebamo samo biti disciplinirani i paziti jedni na druge.
Nikolina Barać iz Artis studija kaže da je jučerašnji dolazak na posao bio ravan čitanju knjige "Alisa u zemlji čudesa":
- Sve je još bilo uspavano u rano jutro, ali klijenti su nas s nestrpljenjem čekali pred vratimo već u 7 sati. Bilo je čudno, ali kako je jutro prolazilo i kako su dolazila poznta lica, osmijeh nam nije silazio s lica. Svi se pridržavamo donesenih uputa, nitko o tome ne priča previše, kao da smo prihvatili to nešto novo, a potajno se nadamo da neće dugo tako ostati. Nedostaje miris kave u rano jutro koja se nudila klijentima, uz priču kako su proveli vrijeme u karanteni.
Nikolina dodaje da tretmani traju kao prije, ali je raspored napravljen da iza svakog klijenta ima 10-15 minuta praznog prostora kako bi se salon prozračio, a radno mjesto i pribor dezinficirali.
- Maske se nose cijelo vrijeme, a rukavice i dalje samo kod bojanja. Nije se jednostavno sporazumjeti ispod maske, ali naviknut ćemo se pa će i ovo sve brzo proći.
Nicol Megovec iz Ivys' Hair Studija priča nam kako su zbog novih mjera bile malo u strci oko priprema i otvaranja, no prvi ih je dan ugodno iznenadio:
- Dobro smo se organizirale po pitanju narudžbi i funkcioniranju u novim uvjetima. I sami su klijenti situaciji pristupili s oprezom pa je svaki klijent imao zaštitnu masku, dezinficirao ruke pri ulasku i ostavio podatke, kao i vrijeme dolaska i odlaska. Klijenti su bili dovoljno udaljeni, a svako se radno mjesto dezinficiralo nakon odlaska klijenta, kao i korišteni pribor. Pristupili su bez straha, što je nama dodatno pomoglo da se osjećamo ugodnije s obzirom na situaciju.
Što se tiče tretmana, trajali su između pola i 2,5 sata, a najviše su problema stvarale maske, no uspjeli su sve izdržati te vjeruju da će se, s vremenom, uhodati i naviknuti.
- Sretne smo što smo se vratile na posao i nastavile uljepšavati svoje klijente da i dalje mogu biti lijepe, sretne i nasmijane, bez obzira na situaciju, zaključila je Nicol.
Teuta Mesaroš iz salona Teuta kaže da je prvi dan prošao stvarno odlično:
- Bili smo organizirani više nego ikad. Klijenti su poštivali vrijeme dolaska na termin i svi su došli sa zaštitnim maskama. Imamo veliki salon pa smo bez problema mogli držati i razmak između klijentica pa stvarno mogu reći da je prvi dan prošao super!
- Gužva koju smo očekivali se ostvarila, ali s obzirom na to da smo smjene složili na način koji je omogućio maksimalnu učinkovitost, uspjeli smo primite sve klijentice koje su došle u povećem broju. Kao i uvijek, klijentice su dolazile na tretman redom kojim su došle na vrata, a mi smo se potrudili ispuniti sve njihove želje kojih je bilo podosta s obzirom na to da su bile bez manikure skoro dva mjeseca. Tretmani traju kao i inače, ovisno o dužini i željama, od sat do sat i trideset minuta. Bitne su stanke između tretmana gdje se čisti i dezinficira radno mjesto i alat, traju duže nego prije. Novo uvedena zaštitna oprema poput pleksiglas pregrada i vizira nije nam predstavljala problem jer znamo da je tu zbog naše sigurnosti te znamo da neće biti stalna.
Dodale su da sve klijentice pozitivno reagiraju na higijenske mjere u salonu, raspituju se i znatiželjno gledaju po salonu.
- Mi smo ih rado educirale u želji da im omogućimo osjećaj sigurnosti i pružimo što ugodniji tretman, kažu iz Tvornice noktiju.
Iz Polyboy Barbeshopa kažu da nakon prvog dana sve ide - laganini:
- Mušterije dolaze samo na šišanje i za svaku osobu imamo sat vremena, sve ide polako pa imamo vremena dezinficirati alat i radno mjesto nakon svakog klijenta. Malo je zeznuto jer klijenti moraju imati maske na licu dok ih se šiša pa se nadamo da to neće dugo trajati kako bismo uskoro mogli neometano raditi. Mušterijama je komično kad ih zamotamo u plastični mantil, ali što je - tu je! Prilagodili smo se i nadamo se da ćemo se vratiti u normalu što prije.
Arijana Barić, vlasnica salona Vikler i ruž kaže da je jučerašnji dan prošao jako dobro:
- Salon smo u potpunosti pripremili za ugodan i siguran boravak naših klijenata. Mi smo walk in salon, bez narudžbi, a to mnogima odgovara jer sami biraju vrijeme kad žele i kad mogu doći, s obzirom na sve druge obveze koje imaju u danu i to odlično funkcionira. Nije bilo čekanja jer imamo veliki salon i pripremljenih deset radnih mjesta s razmacima. Klijenti su dobro raspoloženi i drže se svih mjera. Za sve smo osigurali zaštitne maske i dezinfekcijska sredstva na ulazu u salon, kao i na svakom radnom mjestu.