Vaš mirisni potpis: Kako odabrati savršen parfem koji će postati dio vaše osobnosti

Pronalazak onog pravog, mirisa koji će postati vaš zaštitni znak, intiman je proces koji zahtijeva strpljenje i razumijevanje vlastite osobnosti.
Vidi originalni članak

Signature parfem je miris koji vas čini prepoznatljivima i koji savršeno odražava vaš karakter. To je miris koji nosite svakodnevno, toliko da vaša okolina, pa i vi sami, osjetite da nešto nedostaje ako ga zaboravite nanijeti. On postaje dio vašeg identiteta, ostavljajući trajan dojam i stvarajući sliku o tome tko ste. Odabir takvog mirisa stoga je odluka koju ne treba donositi ishitreno, jer se on stapa s kemijom vaše kože, stvarajući jedinstvenu auru koja je svojstvena samo vama. Pravilnim odabirom, parfem prestaje biti samo miris i postaje moćan alat osobnog izražavanja, sposoban evocirati uspomene i osjećaje bez ijedne izgovorene riječi.

Prije nego što se upustite u potragu, ključno je upoznati se s osnovnim mirisnim obiteljima koje služe kao temelj svakog parfema. Poput glazbenih žanrova, one pomažu u kategorizaciji i razumijevanju dominantnih nota. Postoje četiri glavne obitelji: cvjetna, amber (orijentalna), drvenasta i svježa. Cvjetna obitelj, najrasprostranjenija i najpoznatija, obuhvaća romantične i ženstvene note ruže, jasmina ili božura. Amber obitelj, poznata i kao orijentalna, donosi tople, bogate i senzualne arome vanilije, mošusa i začina poput cimeta, stvarajući osjećaj luksuza i misterije. Drvenasti mirisi su duboki, elegantni i zemljani, s notama sandalovine, cedra i pačulija, dok svježa obitelj donosi energične i čiste arome citrusa, zelenila ili vodenih nota, idealne za one koji traže živahan i prozračan miris.

Svaki parfem ima složenu strukturu poznatu kao olfaktorna piramida, koja se sastoji od tri razine nota koje se razvijaju tijekom vremena. Gornje note su one koje osjetite odmah nakon nanošenja; one su lagane, svježe i brzo ispare. Srednje note, ili "srce" parfema, pojavljuju se nakon što gornje note izblijede i čine suštinu mirisa, trajući do sat vremena. Na kraju, bazne note formiraju temelj parfema. One su najdublje, najbogatije i najdugotrajnije, mogu se osjetiti i do šest sati nakon nanošenja te daju mirisu njegovu postojanost i konačni karakter. Razumijevanje ove evolucije ključno je jer miris koji vas je privukao na prvu može se potpuno drugačije razviti na vašoj koži nakon nekoliko sati. Također, važno je razlikovati koncentracije poput Eau de Toilette (EDT), koja je lakša i idealna za dan, i Eau de Parfum (EDP), koja je jača i dugotrajnija.

Iako je primamljivo isprobati desetke mirisa u parfumeriji, pravilan pristup testiranju je presudan. Započnite s papirnatim testerima, takozvanim blotterima, kako biste stekli prvi dojam o mirisu bez utjecaja kemije vaše kože. Na blotter zapišite ime parfema kako biste kasnije mogli razlikovati favorite. Međutim, ovaj korak služi samo za eliminaciju. Kada suzite izbor na dva do tri mirisa, obavezno ih testirajte na koži, idealno na pulsnim točkama poput zapešća ili unutarnje strane lakta. Svaka koža ima jedinstven pH i razinu masnoće, što znači da će isti parfem mirisati drugačije na različitim osobama. Upravo ta interakcija stvara jedinstveni mirisni potpis, stoga je testiranje na koži neizostavan korak u potrazi za savršenim parfemom.

Da biste izbjegli olfaktorno zamaranje, ograničite se na testiranje najviše tri mirisa po posjeti parfumeriji. Osjetilo njuha brzo se zasiti, a mirisi se počinju miješati, što otežava donošenje odluke. Najbolje vrijeme za kupovinu parfema je jutro, kada su osjetila najoštrija. Nakon što nanesete parfem na kožu, oduprite se porivu da trljate zapešća jer to "razbija" molekule mirisa, mijenja njegovu strukturu i skraćuje mu trajanje. Najvažnije od svega je dati mirisu vremena da se razvije. Nemojte donositi odluku odmah. Prošećite, dopustite mirisu da prođe kroz sve tri faze – od gornjih do baznih nota. Idealno bi bilo živjeti s mirisom nekoliko sati, pa čak i cijeli dan, kako biste vidjeli kako se ponaša u različitim situacijama i kako se vi osjećate noseći ga.

Vaš signature miris trebao bi biti produžetak vaše osobnosti. Razmislite o svom stilu života i karakteru. Ako ste energični i sportski tip, vjerojatno će vam odgovarati svježi citrusni ili vodeni mirisi. Elegantne i romantične duše često gravitiraju klasičnim cvjetnim kompozicijama poput onih iz kuće Chanel, dok će osobe koje vole ostaviti dojam topline i sofisticiranosti možda pronaći svog favorita u drvenastim ili bogatim amber mirisima. Ne dopustite da vas rodne oznake ograničavaju; ako vam se sviđa miris označen kao "muški", nosite ga s povjerenjem. Na kraju, najvažniji je vaš instinkt. Odaberite miris koji volite, u kojem se osjećate ugodno i samopouzdano. To je miris koji će ljudi povezivati s vama i koji će postati vaš neizbrisiv potpis.

Nova DIVA STYLE od 31. listopada na kioscima!

Veliki jesenski detoks: 7-dnevni plan prehrane koji će izbrisati umor i ojačati imunitet
5 grešaka u njezi kose koje uništavaju vaš izgled, a vjerojatno ih radite svaki dan
Ecija Ojdanić: Sve više i više me srce vuče u moj rodni kraj

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".