Tehnologija uvodi novosti u svijet ljepote, a tonovi su postojani i moćni

Kozmetički pigmenti prošli su dug put tijekom desetljeća, potpomognuti inovacijama i izuzetnim istraživačkim naporima velikih kompanija, usmjerenim na rješavanje rastuće potražnje za atraktivnim tonovima koji će “zavesti” publiku.
Vidi originalni članak

Vlastito lice koristimo kao platno, postajemo poput slikara, imamo kist i boje kojima se izražavamo. Ulazimo u lik, spremamo se za novi dan i predstavljamo svijetu vlastitu masku, imidž. Sličnost s artistima nastavlja se i kroz pigmente – make-up je zapravo složena formula koja se sastoji od niza sastojaka, a ključni su oni koji mu daju boju. Kozmetički pigmenti prošli su dug put tijekom desetljeća, potpomognuti inovacijama i izuzetnim istraživačkim naporima velikih kompanija, usmjerenim na rješavanje rastuće potražnje za atraktivnim tonovima koji će “zavesti” publiku. Posljednjih godina tvrtke su povećale broj nijansi, općenito se radi na raznolikosti te se time pokušava omogućiti još veći izbor. Iako na kraju većina nas završi na nekoliko omiljenih sjenila, rumenila i ruževa, činjenica je da sve skupa djeluje čarobno – kad gledamo sve te palete, lako je zamisliti kreacije na licu.

Pigment ovdje igra glavnu ulogu – to su bojila koja se koriste za nijansiranje u raznim kozmetičkim formulacijama, od šminke to formula za njegu kao što je klasičan sapun. Ključne su dvije vrste kozmetičkih pigmenata – organski i anorganski. Glavna razlika među njima je baza – organska kozmetička bojila sadrže atome ugljika, dok anorganska bojila imaju mineralnu bazu. Organske boje imaju svojstva kao što su topljivost u vodi ili ulju te se sastoje od botanički dobivenih boja i laka. S druge strane, formulacije anorganskih kozmetičkih pigmenata sastoje se od pigmenata poput titanijeva dioksida, cinkovih oksida, željeznih oksida i ultramarina, među ostalima. Anorganski pigmenti također se često dodatno tretiraju kako bi se poboljšala svojstva boje, kao što su UV zaštita, sjaj, vodootpornost i drugo. Također, s godinama su sve strože regulative, stoga se brendovi moraju paziti kako ne bi pustili na tržište nešto što se nalazi na popisu zabranjenih – sjetimo se samo povijesti kad su dame u baroku koristile olovo na licu i time se otrovale. Danas, naravno, nemamo ni približnu situaciju, no ipak ne treba pretjerivati i navečer skidati svu tu šminku.

Među trendovima se pojavila posljednjih godina i moda staklenog efekta, lice, usne i kapci djeluju zrcalno. Naime, i tu vidimo napredak, davno su prošla vremena kad smo imali samo mat sjenila ili ona sedefastog efekta. Ovdje se radi o sjenilima i formulama koje su zapravo prepune boje, u jednoj formuli nalazi se niz tonova. Kako svjetlo pada, tako se i nijansa čini drugačijom – sve je to vještina vizažista i onih koji su zaduženi za beauty kolekcije u kompanijama. Oni nipošto nisu samo vizažisti, već autori kolekcija omiljenih pigmenata zapravo su zvijezde poznate diljem svijeta. To su ljudi koji rade na najvećim modnim revijama i kreiraju stil lica za vrhunske dizajnere. Art direktori beauty brendova koji se bave šminkom itekako znaju da make-up mora biti pratnja odjeći, no često se zaigraju pa nas počaste nekom delicijom. Tada se drama događa i na licu, ono postaje pravi teatar boja i tekstura.

No, ne zaboravimo da je to zapravo veliki biznis – L’Oréal je, primjerice, objavio da je još 2016. uložio više od 850 milijuna eura u istraživanje i inovacije, zapošljavajući više od 3000 stručnjaka iz različitih znanstvenih područja. Dakle, ono što se čini kao kreativna igra i šarenilo te uživanje u bojama itekako je pomno složeno, birano i definirano. Mnoge druge kompanije ističu da, ako tržište to traži, mogu u jednoj godini uvesti i oko 80 novih tonova, a i često vidimo da su neke nijanse povučene iz prodaje – to nam radi frustraciju, naročito kad se na nešto naviknemo. Igra nijansi zapravo je vrlo minuciozna, sve ovisi o našem podtonu i tonu kože. Kad to znamo, kreacija na licu postaje lakše izvediva. Divimo se vizažistima velikih kompanija i uživamo uz postojane, kvalitetne i sve moćnije pigmente.

FOTO: Arhiva Dive Shiseido Sun Care UV Lip Color Splash SPF 30, douglas.hr, 30,39 € FOTO: Arhiva Dive MAC Matte Candy Yum Yum, douglas.hr, 22 € FOTO: Arhiva Dive Bel London neon lak za nokte, nijansa 097, drogerije, 2,24 € FOTO: Arhiva Dive Essence Juicy Bomb sjajilo za usne, nijansa 105 Bouncy Bubblegum, drogerije, 1,40 € FOTO: Arhiva Dive Clinique High Impact Extreme Volume Mascara, douglas.hr, 50,30 €

Kiselina u rutini njege lica za koju trebate znati: Blaža je od ostalih pa je prikladna i za osobe s osjetljivijom kožom
Uđite u ljeto s najboljim parfemima s mirisom vječnog tropskog favorita - kokosa
Voditeljica strateških komunikacija REGEA-e Ivana Belić dobitnica je ovogodišnje nagrade Zaklade Hrvoje Požar

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".