Tako se radi izložba parfema: Jean Paul Gaultier proslavio 30 godina mirisa 'Le Mâle' senzornom avanturom

Kad je Jean Paul Gaultier lansirao ovaj legendarni miris 1995. godine, parfem je za to vrijeme predstavljao hrabru reinterpretaciju muževnosti.
Vidi originalni članak

Povodom velike obljetnice jednog od najslavnijih mirisa svih vremena, Jean Paul Gaultier otvorio je vrata modne kuće za unikatnu izložbu "And Gaultier Created Man – Le Mâle: Past, Present, Future". Od 12. do 15. lipnja na pariškoj adresi Rue Saint-Martin 325 mogla se doživjeti prava olfaktorna i vizualna avantura kroz prošlost, sadašnjost i budućnost kultnog parfema Le Mâle, lansiranog 1995. u suradnji s danas super slavnim parfumerom Francisom Kurkdjianom.

A post shared by nssmagazine (@nssmagazine)

Koncept retrospektive strukturiran je poput mirisne piramide, odnosno s gornjim, srednjim i baznim notama koje osvajaju sva osjetila. Putovanje počinje u prošlosti, u nostalgičnom svijetu inspiriranom kultnim Gaultierovim motivom: mornarskom majicom (marinière). Taj prugasti uzorak, neizostavan dio Gaultierove modne ikonografije, postao je i simbol bočice parfema Le Mâle. Ujedno je i hommage velikim umjetnicima poput Cocteaua, Geneta i Fassbindera, ali i smisleno i namjerno promišljena dekonstrukcija tradicionalne muževnosti. Marinière prkosi konvencijama, postaje uniforma dizajnera, njegovo vizualno geslo.

U galeriji pogledajte najljepše maksi haljine iz ponude omiljenih high street dućana:

FOTO: H&M 59,99 EUR FOTO: H&M 59,99 EUR FOTO: H&M 59,99 EUR FOTO: H&M 26,99 EUR FOTO: H&M 19,99 EUR FOTO: Mango 79,99 EUR FOTO: Mango 45,99 EUR FOTO: Mango 89,99 EUR FOTO: Mango 199,99 EUR FOTO: Mango 79,99 EUR FOTO: Zara 79,95 EUR FOTO: Zara 49,95 EUR FOTO: Zara 39,95 EUR FOTO: Zara 39,95 EUR FOTO: Zara 39,95 EUR FOTO: Zara 59,95 EUR

Na katu se posjetitelji susreću s neobičnim prostorom koji potpisuje Pepo Moreno i njegov “studio pipi” – replika ateljea inspirirana legendarnim čuvarima javnih toaleta. Zidovi su prekriveni grafitima, tijela su natrpana kao u snu erotizirane urbane svakodnevice, a atmosfera podsjeća na sparne susrete u svlačionicama i javnim kupaonicama. Ovdje tijelo, oslobođeno stida, postaje prostor za igru, za mirise, za nove identitete.

U daljnjoj postavi, izložba se razlaže kao mirisna nota u tri faze. Gornje note su prvi susret s parfemom. Ovdje je sve razigrano, imerzivno i nadrealno. Transgresija je ključ, ono što je Gaultier učinio već prvom muškom kolekcijom 1984. godine: izazvao norme, pomiješao muško i žensko, stvorio novu vrstu muževnosti, koja je u to doba bila šokantna.

Srednje note su najzavodljiviji sloj, onaj koji daje kompoziciji karakter, osobnost i emociju. U izložbi je to utjelovljeno kroz ambijentalni prostor You Smell Good, You Know – posvećen istraživanju olfaktorne konstrukcije mirisa Le Mâle. Ovo je srce parfema, gdje se miris prestaje doživljavati samo nosom i postaje iskustvo.

Bazne note su temelj kompozicije, najgušći i najintenzivniji dio mirisne piramide – potpis. Taj je završni čin predstavljen kroz instalaciju The Mâle Factory, koja posjetitelje uvodi u performativno i provokativno okruženje naslijeđa koje je dizajner ostavio za sobom. Kroz jasno artikuliranu temu kulture koju je Jean Paul Gaultier strastveno i slobodno zastupao cijelu karijeru, istražuju se homoerotika, zavođenje, kulturno miješanje, ulični život i queer povijest.

U The Mâle Factory predstavljeni su suvremeni umjetnici koji nastavljaju Gaultierov duh transgresije. Iranski umjetnik Alireza Shojaian, koji izaziva društvene predrasude o neheteronormativnim muškim identitetima, njemačko-egipatski umjetnik Mahmoud Khaled, koji izlaže seriju crno-bijelih fotografija u krupnom planu, otkrivajući prizore striptiza te redatelj i vizualni umjetnik Léolo Victor-Pujebet, vodeće ime europske gay arty-porn scene, čiji se film prikazivao tijekom održavanja projekta.

A post shared by Jean Paul Gaultier (@jeanpaulgaultier)

Kad je Jean Paul Gaultier lansirao parfem Le  Mâle 1995. godine, miris je za to vrijeme predstavljao hrabru i totalno drugačiju  reinterpretaciju muževnosti. Naime, bio je to "udar" na njegov konzervativni svijet. "Muškarac" iz naslova postaje objekt kičaste erotike, ponajviše zahvaljujući bočici: torzo bez glave, odjeven u Gaultierovu prepoznatljivu marinière majicu, naglašenog tijela. Francis Kurkdjian, autor mirisa tada je imao samo 26 godina te je u međuvremenu je postao jedan od vodećih parfumera svjetske scene. Ovaj je miris bio njegov ulaz u visoko društvo parfumera.

Reklame su bile jednako pretjerane, karikirano hiperseksualne, istodobno prodajući privlačnost Le Mâlea ženama i homoerotsku mornarsku fantaziju. Upravo zato, miris je bio šokantan, baš kao i njegova kampanja, no Gaultierov potpis je bio upravo to  -  pomicati granice, izazivati društvene konvencije i provocirati, a sve s idejom slobode i rušenja zidova.  

A post shared by Jean Paul Gaultier (@jeanpaulgaultier)

Dakle, odražava li sam miris Le Mâlea ono što bismo nazvali suštinom neke novije muževnosti? Dakako, to ovisi o tome što za vas znači kako bi muškarac "trebao mirisati". Ne postoji mirisna nota koja je inherentno muška ili ženska, već našu predodžbu o tome koji su mirisi "prikladni" za muškarce, a koji za žene, više oblikuju promjenjive kulturne norme nego neka univerzalna pravila.

Iako je miris nevidljiv, on je naš najintimniji modni dodatak, accessoire koji ne vidimo, ali ga osjećamo, on oblikuje naše raspoloženje. U suptilnom spoju mode, osobnog stila i emocionalne ekspresije, parfem postaje produžetak dizajnerove vizije, ali i duboko individualan doživljaj. Nosimo ga na koži, najbliže što nešto može biti, bliže od tkanine ili nakita te time postaje završni, gotovo neizgovoreni potpis koji zaokružuje ne samo kolekciju, već i identitet.

'Volim nositi uzorke, od tigrastih do cvjetnih, ali u kombinaciji može biti samo jedan'
Omiljena dizajnerica sjajno nosi 'ljetnu uniformu: Komplet od lana savršeno izgleda uz balerinke i upečatljivu torbu

'Sun bleached' boja kose odlična je inačica platinaste plave koja ne treba toliko održavanje, a stvara volumen

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".