Ujednačen ten jedan je od beauty snova većine žena, san je da imamo uredno lice te je ono pojam mladolikosti. No, u moderno doba mladolikost je pojačana raznolikošću, pa mrlje i osobnost kože više nisu tako dramatični.
Ipak, lijepa je put uvijek poželjna, danas je bolje reći zdrava. Jer, uz dobar puder ključno je i ono što stavljamo ispod njega.
– Prije nanošenja pudera, izuzetno je važno početi s čistom i sjajnom podlogom, a ako vam je koža suha, preporučuje se veća količina kreme ili dodatno nanošenje seruma prije šminkanja – istaknuo je naš vizažist Marko Kriste.
Osim toga, kozmetički su brendovi relativno nedavno shvatili da formula može biti i višenamjenska, pa sada biramo formulu koja i njeguje, a ne samo da prekriva. Uz to i tehnologija samih dodataka je unaprijeđena, na tim bež bočicama piše da su anti-age, imaju zaštitni faktor, njeguju poput kreme, brinu se da koža ne bude siva, umorna i mrljava. U jesenskim danima biramo puder koji je malo konkretniji, odnosno gušći, naročito ako je koža isušena jer on je ipak barijera između kože i atmosferilija. Ako provodite dosta vremena vani, ovo je 'must'.
– Ako imate masnu kožu, zimi je poželjno upotrebljavati dermatološki pudere koji su namijenjeni sprječavanju akni i prevelike proizvodnje sebuma. Za suho lice preporučuje se veća količina kreme ili dodatno nanošenje seruma prije šminkanja. Ako vam iz nekoga razloga ne odgovara puder s kojim je tijekom ljeta koža bila nahranjena, meka i baršunasta, to je samo znak da je vrijeme da ga pospremite za sljedeću sezonu, a da za hladnije mjesece pronađete proizvod koji će snažnije djelovati na zaštitu hidrolipidne barijere te osigurati bolji balans između njege i prekrivanja – priča poznati vizažist.
Naglašava da se svaki puder drugačije ponaša na određenom tipu kože te ga je zato uvijek potrebno prvotno testirati. Trebamo uzeti u obzir da se koža ne ponaša isto u ljetnom i zimskome periodu. Razlog tome nisu samo vremenski uvjeti, nego i stanje same kože. I naposljetku najvažnija stavka je i tekstura pudera koja uvelike utječe na način aplikacije, duljinu postojanosti, brzinu upijanja, izgled kože te stupanj nakupljanja u sitnim boricama oko usana i očiju, ističe Kriste.
Osnovna pravila likovne umjetnosti vrijede u svijetu šminke – svatko od nas ima pod-ton koji ne možemo zanemariti kad je riječ o biranju idealne nijanse pudera. Važno je otkriti koji je to pigment, može biti maslinasti ili plavičasti, ovisno o tipu tena. Tog se pravila drže i brendovi, donoseći kolekcije nijansi koje prate upravo taj princip pod-tona lica. Kod nekih je to vrlo očito, pri samom biranju možemo odabrati i time suziti izbor. Neko vrijeme ženska je publika diljem svijeta prigovarala brendovima da se ne brinu dovoljno o tonovima pudera, pa je njih bilo relativno malo. Novije vrijeme raznolikosti primoralo je kozmetičke kuće da promijene ploču i pobrinu se da ipak većina žena naše nešto za sebe. Pa danas imamo mega raspon nijansi, od sasvim bijelih do onih čokoladnih. Scena je općenito raskošna, daleko smo došli od primitivnih formula koje su na lice nanosile dame vrijeme Stare Grčke i Rima. Povijest piše da su žene oduvijek nešto stavljale na lice, prekrivale ga, uljepšavale, jer make-up je maska za publiku, okolinu, u našoj svakodnevici. Očito je to tako bilo oduvijek.
Naime, prvo ime pudera bilo je neugledno – bijelo olovo stavljale su dame kako bi lice bilo bijelo, odnosno svijetlo. Bio je to opasan hobi, formula je sadržavala otrovnu kredu, koja koži naravno radila ništa dobrog. I u vrijeme Kraljice Elizabete I. make-up podloga donosila je niz problema – bila je napravljena od olova, a posljedica je bio i gubitak kose. Među nuspojavama bili su i pokvareni zubi te trajna promjena boje kože. No, kako se nije znalo da je upravo taj 'puder' veliki krivac za sve to, tako je taj trend nastavljen još desetljećima. Tek u 19. stoljeću problemi prestaju, kemičari donose nove formule, a medicina zaključuje da olovo na licu i nije tako dobra ideja. Šminka u to vrijeme postaje sve popularnija, stoga se i tržište okreće ovom unosnom biznisu. U to doba pojavljuje s novi hit – formula koja se sastoji od cinkovog oksida, glicerina i ljekovitog kalamin losiona. Ova formula danas bi bila nezamisliva, no u to vrijeme žene su je rado prihvatile. Za priču o pravom početku pudera moramo skočiti do kazališta. Inovativan njemački glumac Carl Baudin dobio je ideju da pomiješa pastu od cinka, okera i masti kako bi sakrio spoj između svoje perike i čela. Njegova tehnika zatim je postala toliko popularna i cijenjena među kolegama glumcima da ju je Baudin nazvao 'masnom bojom' te potom prodavao drugima.
Tako je osmislio novu verziju pudera, koji je prekrivao niz nepravilnosti na licu, što nije neobično, jer kazalište i teatar su uvijek bili mjesto beauty inovacija. Maske potječu upravo od njih, a puder je dobar dio maske, za ovaj je tip posla izuzetno bitan. Priču nastavlja i razvija dalje filmska industrija. Naime, kad je Technicolor promijenio svijet kinematografije 1930. godine, masna boja' više nije bila hit, na ekranu se vidjelo da je previše masna. Novu etapu uvodi Max Factor, čije je ime vrlo poznato i danas. Za potrebe novih, velikih ekrana u boji, osmislio je Pan-cake, puder u sticku koji je dostupan i u moderno doba. Originalni, prvi Pan-cake bio je na bazi talka, koji se trebao nanositi vlažnom spužvom te je licu davao puno prirodniji izgled. Uz to, bio je na bazi vode i sadržavao pigmente i ulje. Max Factor time postaje zvijezda, autor inovativne podloge koju su svi trebali te vlastito ime upisuje u povijest šminke, ali i kinematografije. Danas je situacija raskošna, ne samo po pitanju tekstura, već i nijansi, jer moderno doba ima niz prednosti koje volimo od jutra do mraka.
U galeriji smo izdvojili odlične pudere na koje vrijedi obratiti pozornost u novoj sezoni