Tisuće nijansi stanuju i savršeno izgledaju u svijetu ruževa, a kozmetičke kuće nude nam svu raskoš tonova. Svake sezone otkrivaju neki novi ton, daju im čudesna imena, pa po samom imenu možemo zaključiti o čemu je riječ. Neka su imena komična, neka doslovna, neka neočekivano luckasta, a samim time kompanije upućuju na kreativnu priču o teksturi, inspiraciji i cjelokupnom imidžu.
Ponekad je tu samo broj, pa se i na taj način lako snaći u moru nijansi koje nas okružuju. Trendovima prate svijet mode, ruževi su zvijezde na raznim prezentacijama kolekcija, krase usne manekenki i pozivaju nas u čaroban svijet pigmenata. Ruž, koji je upravo prije stotinjak godina dobio svoju široku publiku, kad su flapper girls tijekom dvadesetih godina prošloga stoljeća osvojile svijet, dio je beauty revolucije. Time su žene poručivale da su konačno slobodne uljepšavati se i za sebe – a ne za druge. Ovaj beauty proizvod bio je i simbol sufražetkinja koje su se na prijelazu toga stoljeća borile za pravo glasa žena – nosile su bijelu odjeću, no usne su bile krvavo crvene. Bio je to način njihova bunta i isticanja ponosa, ‘alat’ kojim su naglašavale svoju slobodu. No, to nije samo za pokazivanje drugima, već boja ruža utječe na vlastitu viziju o nama samima, dio je te ‘maske’ koju namjerno i s ponosom pokazujemo drugima. Osim toga, kao da nam daje osjećaj moći, nerijetko smo čuli slavne dame kako komentiraju da se bez ruža osjećaju ‘golima’. Uistinu, kad se naviknete na ruž, izlazak bez njega, pa makar se krio i ispod maske, totalno je neobičan.
Na raspolaganju danas imamo ‘milijun’ nijansi, koje ponekad djeluju kao da smo u dućanu sa slatkišima. Pa kako izabrati? Zato nije fora imati samo jednu, već više njih.
– Znamo da odabir prave, odgovarajuće nijanse ruža nije baš tako jednostavan. Neovisno kakvu teksturu preferirate, mat, kremastu ili sjajnu, nijansa je ta s kojem možete pogoditi ili pogriješiti – komentira naša vizažistica Dajana Pajkić.
– Pri odabiru idealnog pigmenta ruža obratite pažnju na pravilo usklađivanja s bojom tena, kose i očiju, a onda i sa stylingom. Ako ste svjetlije puti, predlažem mesnate nijanse, sve do crvene.
Make-up artistica ističe kako je maslinasta i tamnija put nešto zahvalnija kad govorimo o biranju ruža, odnosno njegovu tonu.
– Takvom tenu odgovaraju nijanse koje sam prethodno navela, no taj tip podnosi i razne druge varijante kao što su nude.
Važno je, nastavlja Dajana, izbjeći nijansu koja je jako slična boji tena jer time usne mogu djelovati ‘poništeno’ ili izbrisano. One će se, u varijanti ruža koji je isti kao ten, vizualno stopiti s usnama, a to zapravo nikad ne izgleda dobro.
– Savjet pri nanošenju bilo koje nijanse ruža ili olovke jest da se slobodno malo prijeđe prirodni rub usana. Tako one izgledaju punije i cjelokupan je dojam ljepši. U protivnom, ako iscrtate usne od ruba do ruba, pogotovo ako koristite neku intenzivniji nijansu, one će izgledati manje. To svakako treba izbjeći – komentira vizažistica. Ima i trik za vizualno veće usne.
Naime, prvo ih obrubite malo tamnijom nijansom olovke i popunite nešto svjetlijim ružem za usne. No, svakako pazite da su prijelazi nevidljivi i da se sve zajedno ravnomjerno stapa, a u tome pomažu sjajne teksture i one obogaćene blistavim česticama.
– Kako biste produljili trajanje ruža na usnama i spriječili njegovo prelijevanje preko ruba, prije nanošenja usne prijeđite korektorom ili puderom – napominje stručnjakinja za make-up. Dugo je vremena ovom proizvodu trebalo da dođe do ovog statusa, danas on naravno nije dio nekog posebnog bunta, već više jedan od elemenata stila. Mnoge žene imaju svoje omiljene nijanse, već ih se prepoznaje po boji usna, dok ih druge mijenjaju, igraju se i svaki dan isprobavaju nešto novo. Iako su boje ruževa poput zelene ili plave, pa čak i tamnosmeđe ili ljubičaste, gotovo crne, rijetkost, činjenica je da ih kozmetičke kompanije stalno proizvode. Ovaj tip ruža, neobičan ili neke neočekivane boje, uglavnom će izabrati pripadnice avangardnog stila.
Naime, ako je odjeća drugačija, kao i boja ruža, sve skupa daje dojam likovnog i kreativnog sklada figure. A to uistinu može djelovati elegantno, makar se radilo o nekoj neočekivanoj boji. No, nije samo stvar nijanse, jer nakon što je izaberemo, tu je još poveći izbor same teksture.
Danas brendovi nude i razne balzame za usne koji su zasićeni pigmentima i time nam nude kombinaciju njegujućih sastojaka i divne boje. Za one koje žele lakoću, tu su ‘light’ varijante koje poput svile sjedaju na usne. Za dame koje ne žele ostaviti trag, brendovi predlažu matirane formule, one su uglavnom trajnije jer se manje lijepe za čašu, vilicu ili žlicu. Ili nečiji obraz ili usne. Te formule, naime, imaju u sebi nešto manje hidratizirajućih sastojaka te ih je čak teže skinuti i kad želimo očistiti čitavo lice.
No, posljednjih godina i matirani su ruževi sve inovativniji, imaju njegujuće i hranjive sastojke.
Dizajn u tubici predstavlja klasičan ruž, no tu je niz tekućih varijanti, u koje se uranja mali ergonomski aplikator te se njime lako i precizno uokviruju usne. Oni su također dostupni u niz varijanti, u više grupacija – supersjajni ili supermatirani. Jedan od novijih trendova jest i ruž gel, odnosno ruž koji savršeno oponaša teksturu glatku poput stakla. Tu se kompanije nadmeću tko će proizvesti sjajniji ruž, a da opet bude postojan i ima sve što od njega očekujemo. Ovaj hibrid sjajila i ruža sve je traženiji, lako ga je nanijeti bez previše preciznosti. Među novijim stilovima koji se pojavljuju na snimanjima modnih kampanja i prezentacijama jest čisti look koji podrazumijeva samo usne u boji. Time se dobiva dojam finog, elegantnog futurizma, a neki vizažisti čak zaobilaze isticati trepavice jer je ruž u glavnoj ulozi. Koje god ga nevolje snašle – čitaj, sakriva se ispod maske – taj čudesan pigment u malom pakiranju uvijek se vraća kao pobjednik. U skladu s raznim trendovima, otkriva čari kolorističkog spektra i ukrašava lica žena već generacijama.