Parfem je okidač raspoloženja, odnosno emocije koju smo doživjeli u nekom trenutku kad smo ga nosili. Naravno, to vrijedi i za loše emocije, odnosno uspomene,tako da, primjerice, parfem koji je bio aktualan u nekim tužnim trenucima, i dalje nosi tu nepoželjnu auru. Miris bivše veze doslovno postoji jer, ako je prekid bio bolan, ni taj parfem vjerojatno nećete više nositi.
S druge strane, sretni momenti itekako imaju svoju mirisnu definiciju, bile to esencije koje povezujete s odrastanjem i djetinjstvom, primjerice biljke koje su rasle oko vikendice u koju ste išli kao dijete ili neke druge mirisne note – poput hrane iz bakine kuhinje. Ako je često radila kolače, vanilija je vjerojatno ona nota koja vas veseli i danas jer podsjeća na ta nevina, mlada vremena, kad je vaš pogled na svijet bio super pozitivan. Iako vrijeme ide, a život radi svoje, mirisi ne poznaju sate i minute te su se utaborili u naš um i u sekundi nas vraćaju na naše sretno mjesto.
Zato su, naravno, izuzetno popularni, osim činjenice da je lijepo – mirisati lijepo. Neki ga nose radi drugih, bitno im je što će reći, neki nose radi sebe, vole taj sretni okidač koji zaustavljaju u vremeu kako više nikad ne bi bio zaboravljen, zapostavljen. Iako, pristojno je diskretno mirisati, a ne zaliti se parfemom jer nekima smeta. Nepisano je društveno pravilo da ne hodate naokolo uronjeni u mirisni oblak, no neki ljudi loše reagiraju na određene esencije, i to ne samo zbog loših uspomena, već i osjetljivosti osjetila mirisa. Zato je tu veličanstveno tržište koje nudi bezbroj mirisa, jačih, slabijih, romantičnih, reskih, opojnih, žestokih… da, paleta je raskošna, baš kao i karakter čovjeka. I zato je teško nekome kupiti miris jer ne samo da se ukusi razlikuju već je tu bitan i stil života. Uostalom, ne miriše svaki miris isto na vama i na vašoj frendici. Miris se razvija na koži postupno, on je složen u nivoima, ima uglavnom bazne, srednje i note pri vrhu, koje prve hlape.
Čudesan karakter mirisa upravo se krije u njihovim formulama, gdje je majstori „nosevi“ određuju te sitne, ali ključne količine. Kompozicija koju možemo pročitati znači nešto – vidimo koje su note u parfemu, no opet one nisu formula mirisa jer nju ima samo parfumer. Zato parfemi s istim notama ne moraju mirisati isto, a ponekad ni slično. Fascinantan svijet kozmetike posljednjih godina sve više ističe i uniseks mirise iako niche kategorija parfema već dekadama ignorira tu tradicionalnu podjelu.
Niche parfeme biraju oni koji žele olfaktornu priču, za koju su starinske podjele na muške i ženske samo „uteg“ u kreiranju kompozicije. Nekada se očekivalo da on bira tamnije, šumske i svježe note, a ona cvjetne, nježne i romantične. No, kako danas moda, a time i ljepota, slavi raznolikost, tako je i ovo kozmetičko područje promijenilo neka pravila, odnosno oslobodilo se od stoljetnih zakona muškog i ženskog mirisa. Iako mnogi i dalje trebaju uputu proizvođača – za nju, odnosno za njega – činjenica je da je ovo tržište sve bogatije inovativnim bespolnim parfemima koji su namijenjeni baš svima. Uoči promjene sezone mijenjamo parfem, a standard kaže da zimi volimo više orijentalne, ljeti lakše, citrusne mirise. Ima to smisla – ako parfemu da bi hlapio treba određena toplina kože, onda je logično da će ljeti hlapiti više. Upravo zato nam sada odgovaraju lakši mirisi, kako ne bismo „zagušili“ nosnice, a time i raspoloženje. Ipak, Borut Mihalić, jedan od najvećih parfemskih stručnjaka s ovog područja i vlasnik TOP parfumerija, ističe kako parfem koji izaberete za ljeto ovisi samo o – vama.
Citrusi su ultrapopularni pa čine područje za sebe jer svježina je poželjna mirisna komponenta.
– U posljednje vrijeme u svijetu parfema pojavljuje se još jedan citrusni hit, a to je takozvana finger limeta. Naime, citrusne nijanse znaju biti svježe, gorkaste ili iskričave, imaju raznolik karakter. I dalje su vrlo traženi mirisi mora, u posljednje vrijeme s notom algi, a jedan od postojanih trendova je i akvatičnodrvenasti – tumači parfemski stručnjak. Svoju nišu u svijetu mirisa imaju i oni inspirirani čistoćom, tek opranim rubljem, kao i minimalistički molekularni mirisi s minimalno nota. Naravno, kako bi parfem ostvario svoju ulogu i punoću, nanosimo ga na ključna mjesta na tijelu.
– Parfem se prije svega nanosi na kožu, i to na naše tople zone, kao što su vrat, zapešća i, ako želite, koljenične jame. Iako, osobno volim miris neki put nanijeti i na odjeću koju nosim kako bih dobio dodatnu svježinu – otkriva Borut. Za neke je, dodaje, ključno uživanje u mirisu, u osobnom prostoru, stoga je možda i potrebno reapliciranje tijekom dana, što svakako podiže raspoloženje, a na koncu i kvalitetu života. Jer, ovaj nevidljivi accessories utječe na nas pa je red da to iskoristimo. Neka parfem radi za nas. Uostalom, kad pokraj nas na cesti prođe osoba s mirisom koji nam se sviđa, reagiramo pozitivno, tu ćemo osobu svakako zapamtiti, u dobrom smislu te uz nju povezati neke dobre karakteristike i osobnost. Općenito, Borut za dan predlaže nešto osvježavajuće, što nas potiče, a za noć senzualno ili opojno. – Neka večernji miris iza vas ostavlja senzualni trag – predlaže Borut.
Ako ne ipak ne želite trag ili imate supersenzibilno osjetilo njuha, tu su razne mirisne kreme i sprejevi. Tako su na scenu stigle maglice te superlagane vodenaste formule koje slobodno sprejamo na tijelo, bez straha da ćemo postati veliki mirisni oblak. Ukrašene su citrusnim i drugim biljnim notama, inspirirane prirodom i jednostavnim, lepršavim morskim tonovima. Idealne su za ljeto jer hidratiziraju kožu i, dok ona upija vodenasti dio formule, molekule esencije hlape, otkrivajući elegantan, nenametljiv miris. Ljeti su popularne i mirisne kreme, iz sličnog razloga, jer neki ljudi naprosto žele olfaktornu diskreciju. Ponekad ta krema ili losion može čak zamijeniti parfem, odnosno njegovu finu ulogu. No ovdje svijet mirisa ulazi u drugu sferu, i to onu za njegu kože. Aktivni sastojci čine dobar dio te formule jer ulaze u epidermis i njihova funkcija nije da hlape, već da potiču prirodnu obranu kože. Iako su prvotno kreme i losioni osmišljeni kao dio kolekcije koja se nastavlja na parfem, centar priče, njihovo je tržište sve veće, a njega i miris u jednom postaje scena za sebe.
Ženski mirisi
Muški mirisi
Unisex mirisi