Kako znati da je beauty proizvodu prošao rok trajanja i na koje što treba obratiti pozornost?

Nije sve uvijek u datumu roka trajanja navedenom na bočici, već treba pridodati pažnju i samoj teksturi i mirisu proizvoda
Vidi originalni članak

Postoje dvije vrste ljudi na svijetu, oni koji potroše beauty proizvod do kraja te oni koji do kraja baš nikad ne dođu jer jedva čekaju isprobati nešto novo. Ipak, bez obzira na to kojoj skupini pripadali, treba znati prepoznati kad proizvod više nije za upotrebu, iako, možda, prema roku trajanja i dalje vrijedi. Takvo je stanje najlakše prepoznati po tome što proizvod poprimi čudan miris, bojom ili teksturom izgleda drugačije no inače, a u ekstremnim slučajevima može uzrokovati i štetu na koži. U nastavku prenosimo savjete sa Who What Weara o tome kako prepoznati proizvod koji više nije za upotrebu. 

Datum uporabe na proizvodu neka bude tek okviran vodič

Ako ste proučavali pakiranje beauty proizvoda, zasigurno ste naišli na brojke koje upućuju na rok trajanja. Najčešće je to 6M, 12M ili 24M, odnosno broj mjeseci u kojem je roku najbolje upotrijebiti pojedini proizvod. Međutim, bez obzira na oznaku, stručnjaci smatraju da je proizvod najbolje potrošiti i prije naznačenog datuma. Ako odlučite zanemariti rizik i proizvod koristiti duže od preporučenog, reakcija ovisi o sastojcima. Pojedini sastojci, ako se pokvare, neće naštetiti koži nego će jednostavno prestati djelovati, dok dio sastojaka može stvoriti probleme. To se prvenstveno odnosi na retinoide na koje koža i inače može burnije reagirati. 

Čak i ako proizvod nije otvoren, nemojte riskirati

Ako proizvod nije otvoren, no stoji duže vrijeme, vjerojatno je sve u redu, no stručnjaci savjetuju da se ne riskira, odnosno da ne koristite proizvod. Može se dogoditi da je proizvod oksidiran ili da se u njemu stvaraju bakterije, a u najboljem slučaju, sastojci neće biti onoliko učinkoviti koliko bi bili u novom proizvodu. 

Uvijek provjerite miris i teksturu proizvoda

Da je proizvodu istekao rok trajanja, najlakše ćete prepoznati po mirisu. Ako primijetite da proizvod čudno miriši, to je dovoljan znak da prestanete koristiti proizvod. Također, ako je došlo do promjene boje ili se proizvod na rubovima počeo stvrdnjavati, vrijeme je za beauty šoping. 

Posebnu pozornost obratite na SPF

Kao što je prethodno rečeno, na pojedine sastojke treba obratiti posebnu pozornost, a jedan od njih je i SPF. Kod njega je najbitnije slijediti upute na bočici kako biste bili sigurni da će djelovati.

Potpuno prirodni proizvodi imaju kraći rok trajanja

Proizvodi formulirani bez sintetičkih sastojaka imaju znatno kraći rok trajanja, a to obično znači da zahtijevaju više pozornosti od drugih proizvoda u beauty kolekciji. Primjerice, ako ste do sad koristili hidratantnu kremu čiji je rok trajana do 18 mjeseci, pripremite se da bi hidratantna krema, napravljena isključivo od prirodnih sastojaka, mogla trajati približno šest mjeseci. 

I s C vitaminom treba oprezno

Kad se govori o roku trajanja kozmetičkih proizvoda, često se najviše spominje vitamin C. On je jedan od najvažnijih sastojaka ako želite kožu zaštititi od vanjskih utjecaja i prvih znakova starenja, no istovremeno je jako nestabilan. To znači, tvrde stručnjaci, da bočica seruma C vitamina u ormaru može stajati tek nekoliko mjeseci. Najkraći rok trajanja imaju visokokvalitetni serumi vitamina C, a važno je da se pakiraju u bočice koje sprječavaju sunčevu svjetlost jer ga ona destabilizira i čini neučinkovitim. 

Retinoli i kiseline zahtijevaju posebnu pažnju

Kod retinola i kiselina treba biti posebno oprezan jer, ako im je istekao rok trajanja, a nanose se na kožu, ona vrlo lako može reagirati. Iz tog razloga, retinol treba čuvati na tamnom, hladnom i suhom mjestu jer oni mogu, za razliku od vitamina C, uzrokovati štetu na koži kad postanu nestabilni pa ih je bitno redovito provjeravati. Da biste bili sigurni da proizvodi i dalje valjaju, provjerite ima li mošusni miris ili žućkastu boju. 

U galeriji potražite proizvoda koji su vrijedni hypea koji ih prati:

FOTO: Cult Beauty Coco & Eve Super Nourishing Coconut & Fig Hair Masque, 60 ml, 16 funti FOTO: Cult Beauty Becca Shimmering Skin Perfector Pressed Highlighter, 30 funti FOTO: Cult Beauty Versed Day Dissolve Cleansing Balm, 17 funti FOTO: Cult Beauty Charlotte Tilbury Matte Revolution Lipstick in Pillow Talk, 25 funti FOTO: Liberty London Byredo Gypsy Water Eau De Parfum, 170 funti FOTO: Harrods Hourglass Ambient Lighting Palette, 61 funta FOTO: Cult Beauty Drunk Elephant C-Firma Day Serum, 67 funti FOTO: Look Fantastic By Terry Cellularose CC Serum in Sunny Flash, 61 funta FOTO: Harvey Nichols Chanel La Crème Main Texture Riche, 45 funti FOTO: John Lewis Ouai Medium Hair Shampoo, 22 funte FOTO: John Lewis Ouai Medium Hair Conditioner , 22 funte FOTO: Cult Beauty Summer Fridays Jet Lag Mask, 42 funte FOTO: John Lewis Tom Ford Private Blend Neroli Portofino Eau De Parfum, 164 funte FOTO: John Lewis Sunday Riley Luna Sleeping Night Oil, 85 funti

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".