Kako je ljepota nadjačala modu? Domaći frizer i vizažist otkrivaju za čime vlada najveća potražnja

Ako se ikad između modnog i beauty biznisa vodila mrtva utrka, to je sada potpuo riješeno u korist beautyja
Vidi originalni članak

Ljepota je u oku promatrača, pa tako i ove (ne)slavne 2020. koju ćemo zauvijek pamtiti, industrija ljepote je izronila iz dubokog sna i na neki način porazila staru šampionku, modnu industriju. Jer već i ptice na grani znaju da smo ovu godinu uglavnom proveli u toplini vlastitog doma, odjeveni u trenirke i svezane kose u rep. I nismo mi jedini koji to mislimo!

Sudeći po brojnim statistikama, ove godine nismo zaboravili na njegu jer, kako i popularne blogerice, kažu: njega je život! Naravno, ova uzrečica puno bolje zvuči na engleskom jeziku, ali tu smo gdje jesmo i pomirimo se i s ovom koju imamo. Da, recesija udara, ljudi ostaju bez posla, ali očito se vraćamo na tvorničke postavke s obzirom na to da prodaja krema za njegu kose, kože i noktiju nikad nije bila veća. Potvrđuju to i vo- deći analitičari koji prate tržišta diljem svijeta i vide pravu ekspanziju potražnje navedenih predmeta. Ako samo pogledamo preko bare, više od deset milijuna Amerikanaca trenutno nije na svojim radnim mjestima i očito traže načine kako zasjati i dok im je lice prekriveno maskom.

Dok jedni ovo vrijeme vide kao najbolji period da razmislimo na što zapravo trošimo novac, preko bare očito vrijede neka druga pravila pa “lepeza trepavice” i na dva metra udaljenosti moraju biti must have! Zna to vrlo dobro i omiljeni celebrity vizažist u Lijepoj Našoj Karlo Rusan nekima poznatiji kao Ruka Beauty.

Karlo se naravno brže bolje prilagodio „novoj normalnoj“ situaciji, ali kako i sam kaže, stanovnice naše zemlje nisu zabo ravile kako zasjati čak i u vlastitom boravku.

– Za spomenuti bum make-upa, odnosno tog segmenta beauty industrije, zaslužan je Instagram, tj. društvene mreže općenito jer nam je na njima sve postalo „na dohvat ruke“. Više ne moramo kupovati američki Vogue da bi vidjeli neke neodoljive editorijale. Uostalom, čim otvorite Instagram iskaču vam reklame za ruževe, sjenila ili nešto treće makar se ne bavite time – ističe ovaj 21go- dišnjak koji je svoju ljubav i strast pretvorio u po- sao!“

– Kada se dogodio lockdown, žene su skupile hrabrosti da isprobaju neke nove make-up trendove jer su jednostavno ostale bez evenata, a samim time i vizažista. Doslovno su se prepustile u vlastite ruke. Realno, garderobu kupujemo kada se nešto događa i kada negdje idemo a šminkati se možemo i doma, zbog vlastitog gušta! I sastanci su se preselili na Zoom pa se na kraju šminkate samo za to – objašnjava nam talentirani Karlo!

– Moda se ove godine svela na casual, tj. loungewear. Trenirka, tenisice, top frizura i make-up su postali društveno prihvatljivi. Apsolutno ima smisla da segment tzv. eye make-upa, tj. maskare, tuševi za oči, olovka za obrve – doživljava renesansu jer ljudi su se zbog pokrivenosti maskom posvetili tom dijelu lica. A kako je pandemija utjecala na moj posao, to je dosta kontroverzno. Zna se koliko mi u Hrvatskoj volimo svadbe. Najveći dio mog rada ipak je svadbeni make-up koji nisam bio u stanju pružiti s obzirom na to da je velika većina svadbi ili otkazana ili odgođena. Ono što me raduje je to da uspijevam održati edukacije koje su planule! Žene masovno dolaze naučiti kako se našminkati, bilo to za Zoom sastanak ili su se jednostavno odlučile posvetiti sebi. To mi je baš drago i mislim da je to najpozitivnije u čitavoj ovoj „nenormalnoj“ situaciji! – zaključuje vizažist Rusan, o čijem se talentu naveliko priča!

Da, prodaja umjetnih trepavica je porasla kao i prodaja maskara dok industrija sjajila i ruževa logično ispašta jer tko normalan želi čistiti mrlje od šminke na maskama. Ono što ruši sve rekorde definitivno je prodaja peelinga za lice i tijelo baš kao i ostalih proizvoda za tijelo, no zna se tko je najviše profitirao u ovoj godini. Sapun, taj magični proizvod koji je još prošle godine molio da ga se primijeti, doživio je pravi boom! Pa čak se i mudri Tesla svojedobno mrzio rukovati, ako je bio primoran to učiniti, nakon rukovanja bi doslovno ribao ruke sapunom. Nije on za vraga bio genijalac! Doslovno, kao da je predosjećao što nam slijedi.

Za razliku od 2019. godine prodaja, odnosno korištenje razno raznih krema i losiona porasla je za nevjerojatnih 40%. Čini se da je ovo godina kada je naša koža rekla HVALA i to glasno i velikim slovima! Jednostavno, pandemija nas je naučila da se moramo brinuti kako o drugima, tako i o sebi jer ne kaže se uzalud da je naše tijelo jedina kuća u kojoj moramo živjeti. Također, zatvaranjem brojnih salona morali smo početi brinuti i o noktima i kosi jer do sada smo razmaženo prepuštali to u ruke vrsnih stručnjaka.

Zvonimir Franić, kreativac koji već godinama brine o kosi Jelene Rozge, Franke Batelić, Sonje Kovač i brojnih drugih poznatih Hrvatica još uvijek prilagođava poslovanje novonastaloj situaciji – ali kvaliteta je nešto što čemu se žene uvijek vraćaju pa tako u njegovu slučaju – nema straha!

– Svjedočimo propasti fast fashion pristupa modi, kako taj pristup nije održiv u životu, tako nije ni u njezi kože, a ni kose. Ulaganje u njegu nije trend već dugoročna investicija u kvalitetu života. Pandemija je samo ubrzala tu spoznaju – navodi frizerski stručnjak Franić. U njegove ruke se s punim povjerenjem prepuštaju se mnoge žene, bilo da se radi o posebnom događaju ili stilskoj promjeni.

– Za 2021. godinu predviđam da će skin care industrija i njega kose općenito još više ići uzlaznom putanjom. Jednostavno ove godine se kupuju šamponi i maske jer ljudi su bili veći dio godine primorani sami prati kosu kod kuće pa time i njegovati. Čisto sumnjam da će se te dobre navike lako odreći u nadolazećoj godini – otkriva nam ovaj šarmantni Metkovčanin.

– Iako smo zbog nedostataka evenata možda izgubili diokapitala, prodajom kvalitetnih proizvoda za njegu smo taj dio nadoknadili kod istih klijentica – zaključio je frizer Franić.

Istodobno, tranzicija prema industriji ljepote potpuno je porazila proizvodnju svečanih haljina i visokih potpetica jer svačija briga u posljednje vrijeme je kako što udobnije proći kroz ovo ludo razbolje u kojem virusi vrebaju na svakom koraku. Prodaja navedenih predmeta je pala za više od 70 posto iako većina žena sanja dan kada će se opet popeti na štikle.

Napokon smo doživjeli da je komfor osjećaj kojem svi težimo. Možda štikle padaju u zaborav, ali zato papuče proživljavaju najljepše razdoblje otkako postoje. S krznom, perjem, šljokicama, pamučne, vunene – može sve! Čak se i mi sami pitamo postoji li ijedan razvikani brend koji ove godine nije na tržište lansirao trenirke? Šoping-centri se otvaraju i zatvaraju, ali jedno je uvijek postojano.

Naravno, omiljeno omražene „kroksice“ koje i dalje imaju uspješnu politiku da što više postaju ružnije, to ih više volimo nositi i mrziti. Vratio se i dobri stari basic u vidu najobičnije bijele majice, klasičnih traperica i bež balonera. Moda jednostavno ove godine nije toliko bitna i vrlo je teško prognozirati što nam uopće slijedi jer živimo od lockdowna do lockdowna. A zanimljivo, što ekonomija postaje gora tako nam se produžuju i suknje, dok proizvođači balansiraju između naših želja i potreba pa tako kada smo
shvatili da imamo pune ormare gležnjača, oni nas uvjeravaju da ove godine trebamo čizme preko koljena. Predimenzionirane majice na obične traperice i vojničke čizme – nije li to službeni outfit COVID-19 godine? Hej, napokon smo dočekali da nema pritiska i da je ono što nosimo za „po doma“ postalo toliko prihvatljivo i „za van“. Još kada uzmemo u obzir da je modna industrija drugi najveći zagađivač okoliša na svijetu – i ne čudi da se okrećemo novim stvarima i drugačijim trendovima.

Brendovi postaju sve više ekološki osviješteni, a kupci sve više razmišljaju o budućnosti planeta pa zato kupuju i proizvode s takvom politikom. A čini se da i dizajneri sve više razmišljaju o vlastitoj budućnosti pa tako potresi na modnoj sceni ne prestaju iznenađivati.

Glavni dizajner modne kuće Calvin Klein Francisco Costa zahvalio se modnoj industriji i hrabro zakoračio u beauty spektar pokrenuvši vlastitu liniju Costa Brazil. Naravno, kozmetika koju potpisuje ovaj modni stručnjak na organskoj je bazi i nije testirana na životinjama dok sastojke pronalazi u Amazoni.

Minimalizam kojem je bio vjeran i u slavnoj američkoj modnoj kući nešto je što je prenio i na vlastiti brend koji u svojoj ponudi ima anti-age kreme, ulje za tijelo i svijeće koje su dizajnirane tako da stvaraju atmosferu mnogima omiljene prašume.

– Costa Brasil je nešto o čemu sam razmišljao i prije Calvin Kleina, no znao sam da ne mogu samo ući u laboratorij i zalijepiti svoje ime na to. Želio sam nešto unikatno i nešto čime ću se ponositi. Modna industrija koja zagađuje okoliš je nešto s čime više nisam mogao živjeti, osjećao sam odgovornost da pridonesem globalnoj svijesti o očuvanju okoliša jer ne postoji razlog da industrija lje- pote ne bude čista – svojedobno je izjavio dizajner Costa.

I nije jedini! Mnogima omiljeni američki brend J.Crew također je doživio udarac kada je glavna dizajnerica Jenna Lyons ove godine odlučila zahvaliti se na svemu te nakon 27 godina vjernosti prebaciti se u beauty biznis. Mnogi su očekivali neki božanstveni ruž za usne s njezinim specifičnim potpisom, no na tržište je izbacila liniju umjetnih trepavica. Logično, zar ne?

Podrška Petrinji stiže sa svih strana: U središtu Beograda na zidu osvanulo srce za stradali grad
Dječak iz doma za nezbrinutu djecu ganuo porukom: 'Zar nije dobra ideja da slatkiše i ostale stvari poklonimo Petrinji?'
Razmišljate o novoj frizuri? Isprobajte blunt lob - pristaje svima i jednostavan je za održavanje!
Bojite li se otuširati ili oprati kosu poslije potresa? Psihologinja otkriva pozadinu takvog stanja

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".