David nije planirao pokrenuti Avon kakav jeste danas. Zapravo, bio je putujući prodavač knjiga te je svojem ženskom dijelu kupaca uz samu knjigu uvijek poklonio i neku sitnicu, poput uzoraka mirisa. Brzo je shvatio da su žene više zainteresirane za taj mali poklon pažnje nego za samu knjigu, a većinom su ga žene i dočekivale na vratima - jer ostajale su doma dok im muževi rade. Tako je krenuo u stvaranje vlastitih kozmetičkih proizvoda, ali i odlučio pokrenuti taj neiskorišteni ženski potencijal: u rad uključiti same žene kao predstavnice Avona i omogućiti im samostalnost i osjećaj važnosti, kroz direktnu prodaju.
U malom uredu u New Yorku, sam je kreirao prve Avonove mirise, Little Dot set od 5 različitih parfema, otvorio California Perfume Company koji je s vremenom prerastao u Avon, jednu od najvećih kompanije direktne prodaje kozmetike u svijetu i najveće prodajne sile žena u svijetu, više od 6 milijuna Avon Ladies.
Avon je ženama omogućio da postanu vlasnice svoga poslovanja i kontroliraju svoju financijsku, ekonomsku budućnost:
95 godina prije nego je prva žena ušla u američki Ustavni sud
77 godina prije nego je prva žena otputovala u svemir
76 godina prije nego je prva žena CEO ušla u Forbesov popis 500 najmoćnijih kompanija
34 godine prije nego su žene u Americi dobile pravo glasovanja
17 godina prije nego je prva žena osvojila Nobelovu nagradu
Početak
1886. godine je David H. McConnell osnovao je tvrtku California Perfume Company i zaposlio P.F.E. Albee kao prvu Avon Lady za prodaju mirisa u njenoj zajednici s ciljem da potakne i druge žene da čine to isto. Avon je, na taj način, bio prva kompanija koja je omogućila ženama financijsku neovisnost - čak 34 godine prije nego su dobile pravo glasa.
Prvi proizvod ponuđen kupcima bio je set parfema Little Dot s pet različitih mirisa, a već godinu dana nakon osnivanja Avon je izdao svoj prvi katalog u boji. McConnell je 1895. izgradio proizvodni pogon u Suffernu u državi New York gdje je tvrtka otvorila središnjicu. Godine 1928. naziv Avon prvi je put korišten na ambalaži proizvoda u počast McConnellovom najdražem piscu, Williamu Shakespeareu, rođenom u engleskom gradu Stratford-upon- Avon. Također, Avonov logo iz 1931. sadrži obrise kolibe Anne Hathaway, supruge Williama Shakespearea, dok je naziv tvrtke California Perfume Company, Inc. službeno promijenjen u Avon 1939.
Novi izazovi i nezaustavljivo širenje
Prva medijska kampanja Avon Calling dovela je Avon u sam vrh kozmetičkog tržišta u SAD-u, a 1946., nakon 60 godina neprestanog rasta, tvrtka je izlistala dionice na burzi i postala dioničarsko društvo. Pet godina kasnije kompanija počela s televizijskim reklamnim kampanjama, od kojih je najviše uspjeha polučila Ding Dong, Avon Calling. Godine 1957. broj Avon Ladies premašio je 100.000, a prodaja dostiže 100 milijuna dolara. Avon započinje proizvodnju nakita 1971. U samo četiri godine od pokretanja linije nakita, Avon postaje najveći svjetski distributer nakita. Razdoblje 80-ih proteklo je u znaku daljnjeg širenja na tržišta diljem svijeta. Avon je proslavio stoti rođendan 1986. godine, iste godine kao i Kip slobode, pa je kompanija postala službeni pokrovitelj njegove restauracije. Iste godine Avon, kao inovativna kozmetička kampanja, prva koristi retinol u proizvodima za njegu kože Bioadvance, a dvije godine kasnije predstavlja kozmetičku liniju proizvoda Avon Color. Iduće godine Avon je predstavio brand Anew i tako je postao prva kompanija koja je lansirala anti-age tehnologiju Alpha Hydroxy Acid.
Korak u novo doba
Godine 1996. Avon je predstavio internetsku stranicu za kupnju proizvoda, čime je postao prva kompanija na svijetu koja je omogućila kupcima u SAD-u online narudžbu proizvoda uz dostavu. Tri godine poslije Andrea Jung je postala prva žena na mjestu predsjednika Uprave Avona, dok je kompanija predstavila prvu globalnu medijsku kampanju pod imenomLet's Talk. Kampanja se fokusirala na jedinstven odnos između Avona i žena diljem svijeta, kao i na najnovije inovacije u svijetu ljepote. Do 2010. godine Avon je postao kompanija s godišnjim prihodima od 10 milijardi dolara te više od šest milijuna Avon Ladies.
Avonovo poslovanje
Avonovih pet načela - povjerenje, poštivanje, vjerovanje, skromnost i poštenje - temelj su poslovanja kompanije, i odraz načela na kojima je McConnell osnovao tvrtku prije 130 godina. Danas je Avon jedna od vodećih svjetskih kozmetičkih kompanija koja se bavi direktnom prodajom, a Avonov je katalog njegov najbolji dućan. Avonov proizvodni program sadrži više od 1100 proizvoda, kozmetičke kao i modne proizvode te proizvode za kućanstvo, a obuhvaća i vrlo prepoznatljive marke kao što su Anew, Avon True Color, Advance Techniques, NutraEffects. Više kozmetičkih proizvoda nosi ime robne marke Avon nego ijedno drugo u svijetu. Avon je jedan od vodećih svjetskih proizvodnje mirisa, s dugom poviješću proizvodnje mirisa s potpisom. U trenutnoj Avonovoj ponudi mirisa s potpisom nalaze se Outspoken i Avon Life koje su dizajnirale zviiezde poput Fergie i svjetski poznatog dizajnera Kenza Takade.
Društvena odgovornost
Avon Zaklada za žene je najveća koorporativna filantropska zaklada u svijetu, fokusirana na pitanja koja su najvažnija ženama. Avon i Avon Zaklada za žene prikupili su milijardu američkih dolara, u više od 50 zemalja svijeta. Danas, Avon filantropija se fokusira na financiranje istraživanja raka dojke i unapređenje pristupa kvalitetnoj zdravstvenoj zaštiti kroz Avon borbu protiv raka dojke, i napore da se smanji nasilje u obitelji i rodno nasilje kroz program Progovorite protiv nasilja u porodici. Kompanija globalno u svojoj ponudi nudi posebne proizvode s roza vrpcom i sa znakom beskonačnosti za dizanje svijesti i prikupljanje sredstava za borbu protiv raka dojke i borbu protiv nasilja u obitelji, organizira na stotine događanja posvećena ovim ciljevima, educira žene širom svijeta. Avonov uspjeh rezimirala je Lucija Josipović, voditeljica odnosa s javnošću i oglašavanja:
Priča o Avonu je priča o ženama kroz više od jednog stoljeća. Bilo je to jedno izvanredno putovanje. Avon je preživio i napredovao kroz dva svjetska rata, veliku ekonomsku krizu, dramatična razdoblja gospodarskih promjena i prevrata, služeći potrebama svakog novog naraštaja žena pri tome ostajući vjeran svom temeljnom načelu: biti tvrtka koja ima posebno značenje u životu svake žene.