Ako i niste veliki beauty entuzijast, niste mogli ne čuti za Skintegru, hrvatski brend osnovan prije gotovo četiri godine. Iza Skintegre stoji Jelena Skendžić Ratkajec, 32-godišnjakinju s diplomom etnologije i antropologije koju je karijera odvela u sasvim drugom smjeru.
I, neka je, reći će mnogi, jer je sa Skintegrom napravila pravi boom na domaćoj beauty sceni, ali i šire. Jelena za sebe kaže da nije veliki hedonist na bilo koji način, već se opisuje kao perfekcionisticu s vrlo jasnom vizijom, zadovoljnu radoholičarku kojoj su misli 90% vremena u poslu. Takva joj filozofija sasvim odgovara jer voli raditi i voli ono što radi, no kad osjeti da se pretrpala obvezama i da je na dobrom putu da "pregori", tu su mali rituali koji joj pomažu očuvati normalnost.
Daleka su joj putovanja omiljen hobi, no kako ona sada otpadaju, vrijeme provodi sa svoje četiri mace koje su ona i suprug Vjekoslav spasili s ulice kao mačiće. U slobodno vrijeme testira maske na licu, čita... Kako sama kaže, radi sve ono što svatko od nas radi kad se želi malo opustiti. Ipak, putovanja i koncerti, dakle sve ono što je sad teško dostupno ili nedostupno, omiljen su joj načini opuštanja pa se duboko nada da će se stvari u svijetu u skorijoj budućnosti ipak malo normalizirati.
Kako si se našla u beauty svijetu? Završila si etnologiju i antropologiju pa je beauty, usudim se reći, pomalo neočekivan odabir...
- Točno, magistra sam antropologije i etnologije što nema nikakve veze s kozmetičkom industrijom, no i za vrijeme studija i nakon faksa sam radila u beauty svijetu te je nastavak te karijere za mene bio logičan i spontan. Moja karijera rodila se iz iskrene ljubavi prema njezi kože i težnji da si pomognem jer sam imala puno problema s kožom, problematičnu i rozaceičnu kožu kojoj nisam uspjela naći uzrok niti “lijek”. Iz tog razloga, nakon godina isprobavanja i dokumentiranja što funkcionira i ne funkcionira na mojoj koži, odlučila sam riskirati i stvoriti vlastitu liniju proizvoda za ljude s izazovnom, ili bolje da kažem “teškom” kožom, razvijenu u suradnji s vrhunskim farmaceutima - i tako je rođena Skintegra. Kozmetika koju zagovara promišljeni, integralni pristup njezi koji je visoko individualiziran za svakog klijenta.
Da ne radiš ovo, čime bi se voljela baviti?
- To mi je teško sada iz ove perspektive reći jer mi je nezamislivo biti u nekoj drugoj ulozi, odnosno previše uživam u ovoj ulozi sada i stvarno svaki dan dajem 110% sebe u to. Moja struka je antropologija i to je uistinu prekrasna znanost i moja druga ljubav u profesionalnom životu. Vjerujem da bih radila u struci da su okolnosti bile drugačije, tj. gravitirala bih prema biološkoj ili čak forenzičkoj antropologiji. Alternativno, odabrala bih nekakav rad sa životinjama jer me to uistinu ispunjuje.
Kada je pokrenuta Skintegra i kako si uopće došla na tu ideju? Koliko je teško pokrenuti i održavati posao u Hrvatskoj? Koliko brend danas broji ljudi, je li pandemija utjecala na poslovanje?
- Skintegra je službeno pokrenuta u lipnju 2017., no kuhala se “tajno” već od sredine 2016. godine. Na ideju o pokretanju sam, jednostavno rečeno, došla spontano jer sam oduvijek znala da želim poći svojim putem u profesionalnom vijeku, a taj trenutak je bio izvrstan jer sam se na bivšim poslovima dovoljno izbrusila i isprofilirala otprilike što želim i ne želim raditi više u životu. Htjela sam raditi onako kako i živim - potpuno iskreno, slobodno i autentično, a jedini način da to radim je da budem sama sebi šef. U Hrvatskoj je iznimno izazovno biti na samom vrhu uspješnosti jer je tržište maleno i u svakom smislu prezasićeno, no mi smo uspjeli isključivo zahvaljujući kvaliteti proizvoda koji su postali sinonim onoga što hrvatska kozmetička scena može i treba biti. Pandemija, srećom, nije značajno utjecala na poslovanje Skintegre 2020. godine te bilježimo kontinuirani rast.
Odakle ima Skintegra, kako si došla na tu ideju? Kako bi opisala svoj brend? Što bi rekla, po čemu se Skintegra izdvaja od ostalih brendova, po čemu je posebna?
- Skintegra je igra riječi; koža + integritet. To je od početka naša srž, filozofija i vodilja. Odluka je to da nećemo raditi nešto s čime se etos našeg brenda ne slaže, nećemo odstupati od prvotnih načela koja su nas utemeljila, nećemo se povijati trendovima niti divergirati od smjera čvrste znanosti. Skintegra je brend koji je 100% znanost o koži, ali i aktivizam u pogledu podizanja razine svijesti naših korisnika. Ne samo na razini edukacije o tome što koristimo kad koristimo kozmetiku, već i svijesti o sebi - samopouzdanju, vlastitoj vrijednosti i ljubavi prema sebi.
Što ti je bilo najbitnije u stvaranju brenda, na što si stavila naglasak? Kako izgleda proces osmišljavanja i proizvodnje, tko sve u tome sudjeluje?
- Najbitnija je uvijek kvaliteta proizvoda. Pod time mislim na kvalitetu formulacije za koju je prvenstveno zaslužen tim fenomenalnih farmaceuta i farmaceutskih tehničara, ali isto tako i na kvalitetu svih ostalih detalja koji čine iskustvo korištenja proizvoda izvrsnim, a za koje je zaslužan ostatak tima izvan labosa i u kojem svaka karika mora biti snažna. Da bi proizvod postao renomiran i poznat po svojoj kvaliteti i učinkovitosti, sve od formule do dizajna pakiranja i komunikacije proizvoda mora biti dio jedne konzistentne priče, a ta priča uvijek počinje sa mnom koja oblikujem krajobraz onoga što Skintegra u konačnici jest (i nije). To je ogromna odgovornost, ali i proces koji izuzetno nagrađuje.
Kako bi prokomentirala beauty scenu, osobito na Instagramu gdje se ponekad čini da neki samo žele gomilati proizvode, često i one koje nimalo ne odgovaraju njihovoj koži. Kako tome stati na kraj i dati do znanja da je važnija kvaliteta, a ne kvantiteta i gomilanje proizvoda?
- To gomilanje je problem s kojim se susrećem često, čak i kroz prizmu Skintegre, a naravno da nam nisu potrebni desetci proizvoda u njezi, već samo dobro odabrani proizvod(i) koje je potrebno pametno smjestiti u rutinu. Pretjerivanje u njezi nije dobro baš kao niti nebriga za kožu - umjerenost je u svemu uvijek ključ zdravlja i posljedično ljepote. Skintegra je formulirana na način da se kroz svaki pojedinačni proizvod dobiva koktel sastojaka koji su multifunkcionalni te s našim proizvodima zaista vrijedi pravilo “manje je više”.
Kako izgleda tvoja beauty rutina, što ti je najvažnije? Vodiš li i sama neke bitke s kožom, što bi poručila onima koji se također nalaze u takvom problemu, s obzirom na to da takvi problemi mogu jako utjecati na samopouzdanje?
- Trenutačno sam u dobroj fazi s kožom, da pokucam o drvo. No, nama ženama koje smo sklone problematičnoj koži, pogotovo zbog hormonalnih fluktuacija, stanje kože može varirati od dana do dana i to je sasvim normalno. Osobno, najbitnije mi je držati rozaceju pod kontrolom jer se radi o kroničnom i upalnom stanju kože te ga je teško dovesti u normalu kad se lice razbukta. Najbitniji dio moje rutine je nježno čišćenje, lagana hidratacija i zaštita od sunca, a osobno smatram da su to temelji bilo čije kvalitetne njege lica. Ako neki od vaših čitatelja pate od tegoba s kožom koji nisu lako rješivi i prolazni, prvo bih savjetovala odlazak kod dermatologa na temeljitu procjenu stanja kože kako bi se otklonila mogućnost bolesti kože. Nažalost, dok ne znate s čime se borite, teško je procijeniti koji kozmetički proizvod bi nam mogao najbolje odgovarati. Ako nemate značajne tegobe, ali i dalje niste zadovoljni stanjem kože - počnite od gore navedenih osnova njege: čistač, hidratacija i SPF. Proizvode birajte prema tipu kože, idealno bez mirisa i drugih nepotrebnih iritansa, uvodite proizvode u rutinu polako i pratite stanje.
Što bi izdvojila kao najvažniji beauty savjet koji si dobila/pročitala i kojeg se baš uvijek držiš? Postoje li neki beauty "greške" iz prošlosti koje si radila? Bez čega ne možeš zamisliti svoju beauty rutinu, što baš uvijek nosiš sa sobom na putovanja? Vrijedi li u beautyju filozofija "manje je više”?
- Naravno, radila sam sve greške koje možete zamisliti. Preagresivno tretiranje lica, stavljanje paste za zube na prištiće, limun na lice, pilingiranje sodom bikarbonom, spavanje sa šminkom… Je li netko prošao kroz pubertet bez svih tih užasnih poteza od kojih nam se danas stišće vilica? Teško… No, dobro - tu smo da učimo svaki dan. Srećom, koža je fenomenalan organ koji se izvrsno oporavlja od svega lošeg što joj priredimo. Zato ja danas svoju njegu orijentiram prema protuupalnim i umirujućim proizvodima, konkretno Skintegrin Atomic, Infrared i Spectra su apsolutno uvijek u mojoj kozmetičkoj torbici. To je naša linija za osjetljivu kožu, kakva je moja.
Vogue te izdvojio kao mladu snagu novog vala - kakav je to osjećaj? Zasigurno je veliko priznanje…
- Stvarno jest, no puno mi više znači priznanje naših korisnika koje vidim svakodnevno u praksi. Vogue je jedna prekrasna crtica, uspomena koju poželim uokviriti, no ne znači mi toliko koliko mi znače stvarni međuljudski kontakti, pogotovo kad su to ljudi koji su uz nas od samih početaka i koje poznajem preko komentara na društvenim mrežama i doživljavam skoro na prijateljskoj razini. To da je netko s vama toliko dugo u kontinuitetu i da se s vašim proizvodima budi i ide spavati te vas najiskrenije preporučuje svojoj okolini - to je priznanje koje meni osobno najviše znači.
Pročitala sam kako Skintegra svoje mjesto neće naći u drogerijama - koji je razlog za to? Je li činjenica da je ipak potrebno neko predznanje za kombiniranje i isprobavanje proizvoda ili?
- Jednostavno, dermokozmetici poput naše nije idealno mjesto u drogerijskom segmentu već isključivo ljekarničkom i OTC segmentu. To, naravno, ne znači da u drogeriji ne postoji kvalitetna kozmetika, već jednostavno to da su naši proizvodi naspram konvencionalne kozmetike prespecifični i iza njih postoje vrlo skupa istraživanja i složeni razvoj koji ih diže na drugačiju razinu, a ta razina zahtijeva edukaciju. Mi u Skintegri se iznimno posvećujemo edukaciji ne samo kupaca već vršimo edukaciju i za ljekarnike i dermatologe. Uistinu puno resursa posvećujemo edukaciji o proizvodima i R&D-ju prilikom kojeg kontinuirano retestiramo vlastite rezultate i procese te trenutačno pripremamo teren za nešto posve netipično za kozmetičku industriju, a usudit ću se reći i revolucionarno u ovom segmentu.
Otvorena je i trgovina Opposite - ispričaj nam više o cijelom konceptu, odakle ideja, koji je cilj takve beauty trgovine? Dovela si neke brendove koji do sad u Hrvatskoj nisu bili dostupni, barem ne u fizičkim trgovinama. Dućan je otvoren "usred" pandemije, što je zapravo velika stvar - kako ste se odlučili za to?
- Opposite je novi projekt, odvojen od Skintegre. To je mala beauty meka probranih niche skincare brendova u kojima se nalaze i Skintegrini proizvodi, smještena u centru Zagreba (Draškovićeva 54) na luksuznih 160 kvadrata. Osim Skintegre, tamo se mogu naći brendovi poput Paula’s Choice, Gallineea, Geek&Gorgeousa i drugih.
Točno je da je dućan otvoren u vjerojatno najgorem trenutku najgore godine, u jeku pandemije i nakon potresa koji su oštetili centar grada. Prilično lud potez, no potez u koji vjerujem jer znam da Zagrebu nedostaje takvo mjesto s probranim znanstveno-fokusiranim asortimanom gdje jednostavno možete doći i dobiti mini edukaciju od naših stručnih beauty edukatorica o ispravnim proizvodima za svoj tip i problematiku kože.
Kakvi su planovi za dalje, iako je vrlo teško planirati u ovim neizvjesnim vremenima?
- Plan je vrlo jednostavan: nastaviti raditi dobar posao i dalje. Sve ostalo sjedne na svoje mjesto tamo gdje ima volje, rada i truda.